آنزیم ها در مقابل دستگاه گوارش پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات در مورد مکمل معده و سلامت دستگاه گوارش غالب هستند. گاهی اوقات آنها نیز به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اگرچه قسمت های مختلفی در بدن دارند. اگر می خواهید شکم خود را به سمت سلامت حرکت دهید ، هر دو در کمک به شما در داشتن بهترین احساس نقش دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل چیست. پروبیوتیک؟ بدانید کدام مکمل ها به سلامت شکم کمک می کنند و بدانید کدام مکمل به بهترین وجه به اهداف شما می رسد.

آنزیم های گوارشی در مقابل

آنزیم ها و پروبیوتیک ها از هضم گوارشی حمایت می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

باکتری های پروبیوتیک پر جنب و جوش هستند که در صورت مصرف می توانند مزایای هماهنگی برای سلامتی ایجاد کنند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. معده انسان که به میکروبیوم روده نیز معروف است ، میزبان تریلیون ها باکتری است. یک سیستم سالم از باکتری های خوب تا بد روده به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک می کند.

علاوه بر این ، انواع مختلفی از پروبیوتیک ها وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه است لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومبه هر کدام روش های متفاوتی دارند ، هر کدام به خاطر مزایای سلامتی خود.

مصرف پروبیوتیک می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب معده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده تولید می شوند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً هضم را هدف قرار می دهند. سایر فرمول های پروبیوتیکی که با فوران واژن در بیمارستان سروکار دارند مزایای مختلفی را دریافت کرده اند.

آنزیم های گوارشی شما چیست؟

اسموتی پاپایا ، موز تازه پاپایا برای کمک به نفخ

آنزیم ها مواد گوارشی هستند که به تجزیه مواد مغذی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. من احتمالاً شنیده ام که فردی به لاکتوز حساسیت دارد ، این بدان معناست که آنزیمی برای لاکتات وجود ندارد و مشکلی در مصرف قند در دوران شیردهی موجود در لبنیات وجود دارد. این تنها یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم گوارشی ، مواد مغذی موجود در غذا به بدن کمک نمی کند. به علاوه ، سطح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارش (نفخ ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد شدید آسیب زا ارتباط دارد.

سه نوع آنزیم گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • کرم خاکی ، که بادام را به قندهای ساده می شکند.
  • پروتئاز که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپید (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش همراه با دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک تولید می شوند. همچنین مهم است که در غذاهایی مانند کاج ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو یافت شود.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی تا حدودی مشابه هستند ، زیرا هر دو به هضم کمک می کنند ، اما در نهایت مزایای متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل برای سلامت شکم را بر اساس نیازهای خود محدود کنید ، بدانید چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که بر شما تأثیر می گذارد.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس تورم می کنید ، سعی کنید در ابتدای غذا از ترکیب آنزیم گوارشی استفاده کنید. با انجام این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی در وعده غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند پس از غذا ناراحتی هایی مانند نفخ و سوء هاضمه را تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را تقویت کنید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست خود را بهبود ببخشید ، می خواهید یک فرمول پروبیوتیک برای ترویج برنامه روزانه شما برای ترویج باکتری های خوب روده وجود داشته باشد. تصاویر موجود در شکم برای سلامت بیشتر و ظاهر پوست به دلیل محور معده قوی است. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم را به طور منفی تغییر دهد.

شام های بزرگتر بخورید و بدون چرا.

اگر به طور معمول مقادیر زیادی غذا می خورید ، می تواند یک شریک کامل آنزیم گوارشی باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، در حالی که بسیار رضایت بخش هستند ، می توانند در دستگاه گوارش شما نیز ارزیابی شوند. هضم غذای بزرگتر به طور بالقوه بیشتر طول می کشد و می تواند باعث احساس سیری ناخوشایند شود. این جایی است که ترکیبی از آنزیم های گوارشی می تواند با کمک غذای شما به تجزیه مواد مغذی بیشتر کمک کند.

دارویی مصرف می کنید؟

اگر از داروهای رژیمی استفاده می کنید که بر گوارش تأثیر می گذارد ، از پروبیوتیک (ترجیحاً با راهنمایی پزشک) استفاده کنید. برخی از داروها می توانند باکتری های خوب معده را کاهش داده و عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشند ، مانند تغییر در منظم حرکت روده. افزودن پروبیوتیک با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از پیامدهای سیستم گوارش را کاهش می دهد.

احساس شیر دارید.

اگر حساسیت به عدم تحمل لاکتوز دارید یا حساسیت دارید ، باید فرمول پروبیوتیک و مخلوط آنزیم گوارشی داشته باشید. شواهد نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند از ناراحتی های شایع گوارشی مربوط به عدم تحمل شیر کمک کنند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند با کمک به سهولت لذت بردن متوسط ​​افراد حساس/حساس ، قند شیر را تجزیه کند.

چگونه می توانند آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک را برای هضم بهینه پوشش دهند؟

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما برای مصرف مکمل ها ، افرادی که دارو مصرف می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا از هرگونه تداخل احتمالی جلوگیری شود.

بسیاری از افراد می توانند هر دو نوع مکمل را به تمرینات خود اضافه کنند. به هر حال ، آنها در فرآیندهای گوارشی ما مهم هستند. اگر می خواهید یک پروبیوتیک و آنزیم گوارشی به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها سود طولانی مدت هستند. سازگاری برای به دست آوردن مزایای مهم بسیار مهم است. علاوه بر این ، رویداد پروبیوتیک نمی تواند بسیار آشکار باشد. اما می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها تقریباً در تحویل کمک فوری می کنند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا همراه با وعده های غذایی که منجر به تورم یا سوء هاضمه می شود ، مصرف کرد.

در مرحله دوم ، شما باید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی دریافت کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. اکثر فرمول های پروبیوتیک زمانی م onثر هستند که با معده خالی در اسرع وقت صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. در مقابل ، آنزیم های گوارشی باید به همراه غذا مصرف شوند تا به خوبی با آنها کار کنند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های Flat Ground Instinct Gute and Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حفظ سلامت روده شما هستند. برخی افراد می توانند با پذیرفتن هر دوی آنها از مزایای آن بهره مند شوند ، در حالی که برخی دیگر انتخاب آنها را محدود به اهداف خود می کنند. در آزمون ما شرکت کنید تا به شما کمک کند مکمل های مناسب را برای شما محدود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *