آیا شیر جو دوسر کم فودمپ است؟


آیا به دنبال شیر جایگزین مناسب برای فرزندتان که رژیم غذایی کم FODMAP را دنبال می کند، هستید؟

در این مقاله، به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا شیر جو دوسر دارای فود مپ کم است یا خیر و تجزیه و تحلیل جایگزین های مختلف شیر کم FODMAP را بررسی خواهیم کرد.

ما همچنین سایر جایگزین های شیر کم FODMAP مناسب برای کودکان را پوشش خواهیم داد تا همیشه چند گزینه آسان برای هضم در آستین خود داشته باشید.

چه شیری FODMAP کم است؟

اگر می‌پرسید بهترین شیر برای مبتلایان به IBS چیست، به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید.

کودکان نوپا، کودکان در سن مدرسه و نوجوانان بیشتر از بزرگسالان یک فنجان شیر را در یک جلسه می نوشند.

بنابراین اگر کودک شما مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) تشخیص داده شده است، انتخاب شیر کم FODMAP بسیار مهم است.

شیر جایگزین FODMAP باید با کلسیم، ید و ویتامین B12 غنی شود.

این مواد مغذی به ویژه برای کودکانی که از رژیم غذایی گیاهی مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر پیروی می کنند، مهم هستند.

غذای کم FODMAP چیست؟

هنگامی که یک غذا به عنوان FODMAP کم توصیف می شود، این به سطح کربوهیدرات های قابل تخمیر موجود در غذا اشاره دارد.

کاهش مصرف غذاهای با FODMAP بالا برای مدت کوتاهی می تواند به کاهش علائم نفخ، درد شکم، مدفوع شل یا یبوست کمک کند.

این استراتژی می تواند به ویژه در هنگام تشدید علائم سندرم روده تحریک پذیر مفید باشد، اما مهم است که بدانید محرک های غذایی خاص کودک شما چیست.

رژیم غذایی کم FODMAP به عنوان یک رژیم غذایی مادام العمر توصیه نمی شود.

درعوض، این یک رژیم درمانی کوتاه مدت برای مدیریت علائم گوارشی مرتبط با روده زمانی است که کودک شما دوره های حاد تشدید IBS را تجربه می کند.

یولاف-شیر-فودمپ

آیا شیر جو دوسر FODMAP کم است؟

هنگامی که بر خلاف توصیه‌های FODMAP کم دانشگاه موناش ارجاع داده می‌شود، اندازه وعده کم FODMAP برای شیر جو دوسر تقریباً ½ فنجان است.

بنابراین، اگر کودک یا نوجوان مدرسه‌ای شما تقریباً ½ فنجان شیر جو دوسر را در غلات صبحانه خود استفاده می‌کند، این اندازه وعده غذایی FODMAP کم است.

توجه داشته باشید که Oatly در حال تجزیه و تحلیل سطوح FODMAP نوشیدنی های جو دوسر خود هستند. تا زمانی که تجزیه و تحلیل کامل را انجام دهیم، به اندازه های توصیه شده شیر جو دوسر پایبند باشید.

در خارج از بریتانیا، توصیه ها می توانند متفاوت باشند.

بنابراین، اگر کودک شما از رژیم غذایی کم FODMAP پیروی می کند، ایده خوبی است که با متخصص تغذیه کودکان خود در مورد اندازه توصیه شده شیر جو دوسر مشورت کنید.

آیا جو FODMAP کم است؟

جو در واقع یک غذای کم FODMAP است.

این ماده حاوی هیچ یک از شش کربوهیدراتی نیست که می تواند علائم یبوست یا مدفوع شل را در کودکان ایجاد کند.

جوهای آماده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایر غذاهای با FODMAP بالا به دستور پخت جو اضافه نشده اند.

چگونه شیر جو دوسر کم FODMAP کودک خود را انتخاب کنید

هنگامی که نوبت به انتخاب شیر جو دو سر با FODMAP کم می رسد، برندی از شیر جو دو سر را انتخاب کنید که مواد مغذی مهمی را که از رشد و نمو طبیعی آنها حمایت می کند، مشخص می کند.

مواد مغذی کلیدی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از پروتئین، ویتامین D، ید و کلسیم.

بیشتر بدانید در بهترین جایگزین های شیر گیاهی برای کودکان نوپا.

سایر جایگزین های شیر کم FODMAP

  • شیر بدون لاکتوز
  • آیا شیر سویا FODMAP کم است؟
    • آیا سویا آلپرو FODMAP کم است؟
  • شیر نارگیل – آیا نارگیل FODMAP دوستانه است؟
  • شیر برنج
  • شیر جو دوسر
  • آیا شیر بادام FODMAP کم است؟

شیر بدون لاکتوز

اگر فرزند شما بعد از نوشیدن شیر گاو مدفوع شل یا اسهال را تجربه کند، به احتمال زیاد در هضم لاکتوز مشکل دارد.

لاکتوز کربوهیدرات موجود در لبنیات است که معمولاً به عنوان قند شیر شناخته می شود.

یک هک آسان تغییر به شیر بدون لاکتوز است.

شیر بدون لاکتوز یکی از جایگزین های شیر کم FODMAP است که پیشنهاد می کنم ابتدا آن را امتحان کنید.

توجه داشته باشید که برای کودکانی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند، مناسب نخواهد بود.

اگر کودک شما یک نوزاد یا کودک نوپا زیر ۲ سال است، قبل از تشخیص IBS ابتدا آلرژی زمینه ای به پروتئین شیر گاو را رد کنید.

من را ببینید برنامه آلرژی به شیر ناخن برای جزئیات بیشتر

برای کودکان و نوجوانان در سن مدرسه، شیر بدون لاکتوز یک جایگزین فوق العاده شیر کم FODMAP است.

به طور طبیعی حاوی پروتئین، کلسیم، ید و سایر ویتامین های محلول در چربی است.

از آنجایی که تقریباً مانند مشابه (بدون لاکتوز) است، نیازی به در نظر گرفتن مکمل ویتامین و مواد معدنی جداگانه نخواهید داشت.

آی بیس و شیر سویا

آیا شیر سویا FODMAP کم است؟

شیر سویا برای کودکانی که مرحله محدودیت من را شروع می کنند کمی پیچیده تر است روش تسلط کودکان IBS.

بیایید نگاهی به انواع شیر سویا بیندازیم و اینکه آیا شیر سویا FODMAP پایینی دارد یا خیر.

شیر سویا (بر پایه پروتئین سویا)

شیر سویا ساخته شده از پودر پروتئین سویا یک نوشیدنی کم FODMAP برای کودکان است (اما به شما هشدار می دهم، یافتن آن سخت است).

شیر سویا همچنین یک انتخاب مغذی برای کودکانی است که از رژیم های گیاهی پیروی می کنند، زیرا یک منبع پروتئین کامل با تمام اسیدهای آمینه ضروری است.

به خاطر داشته باشید که لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا بررسی کنید که شیر سویا از پروتئین سویا در مقابل دانه های پوست کنده سویا تهیه شده است.

خبر خوب این است که از نظر پروتئین و کلسیم با شیر بدون لاکتوز قابل مقایسه است.

خبر بد این است که می تواند سایر مواد مغذی مهم مانند ید را کم کند.

فقط چند برند با ید غنی شده اند.

شیر سویا (لوبیا سویا)

شیر سویا تولید شده با خیساندن دانه های سویا در آب و سپس آسیاب کردن و جوشاندن یک ماده غذایی با FODMAP بالا است.

از آنجایی که اکثر کودکان (چه کودکان نوپا، چه کودکان در سن مدرسه و چه کودکان نوپا) به حداقل ۱۰۰ میلی لیتر یا بیشتر شیر سویا برای پوشش غلات صبحانه یا نوشیدنی نیاز دارند، بهتر است از شیر سویا از دانه های سویا خودداری کنید.

این برای هر دو نوع شیر سویا شیرین نشده و شیرین درست است.

آیا Alpro Soy FODMAP کم است؟

آلپرو طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های سویا دارد، بنابراین بررسی منبع پروتئین بسیار مهم است.

به عنوان مثال، Alpro Soy Childed از پروتئین های پوست کنده سویا ساخته شده است.

این نوع خاص از شیر سویا یک شیر FODMAP بالا است و در فاز اول برای برخی از کودکانی که به دنبال این شیر هستند مناسب نخواهد بود. روش تسلط کودکان IBS.

این برای نوشیدنی Alpro Soy Growing Up Drink نیز صادق است.

اگرچه این یکی از بهترین جایگزین های شیر گیاهی برای کودکان است، اما برای رژیم غذایی کم FODMAP مناسب نیست.

بنابراین مهم است که در مورد محرک های غذایی واقعی کودک خود شفاف باشید، بنابراین فقط باید غذاهای با FODMAP بالا را که می توانند باعث یبوست یا اسهال برای کودک شما شوند، محدود کنید.

نارگیل-شیر-فودنقشه

آیا شیر نارگیل FODMAP دوستانه است؟

انواع مختلفی از نوشیدنی های گیاهی مبتنی بر نارگیل وجود دارد که برای کودکانی که هم به شیر و هم به سویا حساسیت دارند، مناسب است.

شیر نارگیل همچنین برای کودکان مبتلا به بیماری سلیاک که به یک جایگزین شیر بدون FODMAP بدون گلوتن نیاز دارند، مناسب است.

یک کلمه احتیاط اندازه سرو مهم است.

شیر نارگیل یک غذای با FODMAP بالا است زمانی که اندازه سرو بیش از ½ فنجان یا ۱۲۵ میلی لیتر شیر باشد.

تا زمانی که کودک شما مایل و خوشحال باشد که هر بار بیش از ½ فنجان ننوشد، در این حجم، شیر نارگیل یک جایگزین مناسب با FODMAP کم است.

به یاد داشته باشید که یک برند غنی شده با مواد مغذی مهم را انتخاب کنید تا جایگزین شیر گاو شود.

آیا شیر برنج FODMAP کم است؟

بله، شیر برنج یک جایگزین شیر کم FODMAP است.

متأسفانه، علیرغم وضعیت پایین FODMAP، برای نوزادان و کودکان زیر ۵ سال مناسب نیست.

این به دلیل سطوح آرسنیک آلی است که به طور طبیعی در برنج وجود دارد.

در سازمان استانداردهای غذایی برای کودکانی که قادر به نوشیدن نوشیدنی های مبتنی بر شیر گاو مانند شیر بدون لاکتوز نیستند، نوشیدنی مناسب دیگری را توصیه کنید.

برای کودکان و نوجوانان بزرگتر، شیر برنج می تواند جایگزین شیر کم FODMAP باشد.

همیشه مطمئن شوید که شیر برنج انتخابی با حداقل کلسیم غنی شده باشد.

شیر برنج همچنین اغلب پروتئین و سایر مواد مغذی کمی دارد، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای برخی از کودکان نباشد.

آیا شیر بادام FODMAP کم است؟

خبر خوب این است که شیر بادام دارای کربوهیدرات‌های قابل تخمیر کم است و باعث می‌شود شیر FODMAP کم باشد.

این یک جایگزین آسان برای پختن فرنی با یا استفاده به عنوان شیر کم FODMAP در غلات صبحانه است.

نکته منفی این است که پروتئین کمی دارد (با وجود اینکه آجیل سرشار از پروتئین است)!

بسیاری از مارک های شیر بادام نیز به ندرت با مواد مغذی مانند کلسیم، ید و ویتامین B12 غنی می شوند.

همانطور که قبلا ذکر شد، مواد مغذی بالا برای رشد و نمو طبیعی بسیار مهم هستند.

ممکن است بخواهید مدتی را برای انتخاب بهترین جایگزین شیر کم FODMAP برای فرزندتان صرف کنید.

آیا شیر کنف FODMAP کم است؟

شیر شاهدانه یک FODMAP کم در ۱۲۵ میلی لیتر است.

بیشتر انواع شیر شاهدانه با مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و ید غنی نشده اند.

این امر آن را به گزینه ای غیرجذاب برای برآوردن نیازهای کودکان در حال رشد تبدیل می کند.

برای تهیه سس سفید و یا برای تهیه دسر می توانید از شیر شاهدانه استفاده کنید.

اما اگر به دنبال یک جایگزین لبنی برای کودکانی هستید که پس از آزمایش رژیم غذایی با FODMAP کم، شیر غنی شده را انتخاب کنید.

بهه-واندبور-مدفوع-اشتباه-راهنما

آیا شیر بز FODMAP کم است؟

مانند شیر گاو، شیر بز نیز منبع لاکتوز است و برای کودکانی که از رژیم غذایی کم لاکتوز پیروی می کنند، مناسب نخواهد بود.

از آنجایی که حاوی لاکتوز است، برای کودکانی که مرحله اول روش تسلط کودکان IBS را دنبال می کنند نیز توصیه نمی شود.

اندازه سرو FODMAP برای جایگزین های شیر کم FODMAP چیست؟

  • شیر نارگیل: ½ فنجان یا ۱۲۵ میلی لیتر
  • شیر سویا (پروتئین سویا): ۱ فنجان
  • شیر سویا (لوبیا پوست گرفته): ۴۰ میلی لیتر
  • شیر نارگیل: ½ فنجان یا ۱۲۵ میلی لیتر
  • شیر برنج: ¾ فنجان یا ۲۰۰ میلی لیتر
  • شیر شاهدانه: ½ فنجان یا ۱۲۵ میلی لیتر

بهترین شیر برای مبتلایان به ibs چیست که برای بچه ها نیز مناسب باشد؟

جای تعجب نیست که بهترین گزینه شیر بدون لاکتوز است!

این ممکن است تعجب آور باشد اگر شما به اشتباه تصور کنید که فرزندتان برای مدیریت اسهال یا یبوست باید رژیم غذایی بدون لبنیات را دنبال کند.

اگر تشخیص داده شد که کودک شما به پروتئین شیر گاو حساسیت دارد، حق دارید تمام لبنیات و محصولات لبنی را از رژیم غذایی او حذف کنید.

اما اگر کودک شما مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر تشخیص داده شده است یا توصیه می‌شود رژیم غذایی کم FODMAP را امتحان کند، بهترین شیر برای رژیم کم FODMAP شیر بدون لاکتوز و هر یک از شیرهای جایگزین ذکر شده در بالا در وعده غذایی کم FODMAP است. اندازه.

بگذار کمک کنم

آیا فرزند شما با یبوست، نفخ یا مدفوع شل دست و پنجه نرم می کند؟

سپس یکی از برنامه های من در زیر کمک خواهد کرد.

در تماس باشید

یک تماس اطلاعاتی رزرو کنید