آیا غلات و کربوهیدرات ها برای سلامتی مضر هستند؟ – شرکت مشاوره تغذیه جیل غرب



در بازگشت به این سوال که “آیا غلات و کربوهیدرات ها برای سلامتی مضر هستند؟” پاسخ این است که، بستگی دارد. غلات تصفیه شده و کربوهیدرات های بسیار فرآوری شده ارزش جبرانی کمی دارند. تا زمانی که آنها را بخورید، مواد مغذی بسیار کمی دارند. تصور می شود که کربوهیدرات های تصفیه شده زمانی که مکررا و در مقادیر زیاد مصرف شوند متابولیسم شما را تغییر می دهند، که می تواند منجر به کلسترول بالاتر (مانند بیماری های قلبی)، سطوح بالاتر انسولین (مانند دیابت) و افزایش وزن بیشتر حتی با خوردن همان مقدار کالری شود. . بنابراین، بله، غلات و کربوهیدرات های تصفیه شده برای شما “بد” یا ناسالم هستند.

از سوی دیگر، غلات کامل ارزش ترمیمی زیادی دارند. تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل در واقع می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطان کمک کنند. بلکه داره بهتر میشه در ۱۵ سال گذشته، تحقیقات زیادی در مورد راه‌هایی انجام شده است که می‌توان از کاهش حافظه (کاهش شناختی)، زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری کرد. این منطقه ای از تغذیه است که من واقعاً در مورد آن هیجان زده هستم! آنقدر هیجان انگیز است که ما فقط مجبور نیستیم انگشتانمان را روی هم بگذاریم و امیدوار باشیم که با بالا رفتن سن دچار فراموشی نشویم، بلکه در واقع می توانیم دست به کار شویم! یکی از غذاهایی که اعتقاد بر این است که زوال شناختی را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می کند غلات کامل است. بنابراین، علاوه بر کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت، به جلوگیری از کاهش حافظه نیز کمک می کند.

بنابراین، سوال بعدی این است که به چند وعده غلات کامل نیاز دارید؟ هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد که “یک اندازه مناسب همه باشد” زیرا به سن، جنسیت، فعالیت بدنی، شرایط سلامتی و کالری مورد نیاز شما بستگی دارد. با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا متوجه شوید شخصاً چه مقدار نیاز دارید، در همین حال، دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده حداقل نیمی از وعده های روزانه شما را از غلات کامل توصیه می کند. یک وعده غلات یک تکه نان، یک فنجان غلات خشک (یا ½ فنجان غلات پخته) یا ½ فنجان برنج یا پاستا پخته شده است. ادامه دهید و تعداد وعده های غلاتی را که به طور معمول هر روز می خورید جمع آوری کنید، آن را به نصف تقسیم کنید و سپس مطمئن شوید که این تعداد (یا بیشتر) از وعده های غلات کامل را دریافت می کنید.

برای کمک به اضافه کردن غلات کامل به روز خود (در عین تقویت حافظه)، این دستور العمل های سریع و آسان را امتحان کنید:

جو یک شبه

بهترین گرانولای خانگی

کینوا با فلفل قرمز و لوبیا سیاه

پاستا بی نظیر پخته شده با غلات کامل

سالاد برنج وحشی

من دوست دارم بشنوم چه غذاها و دستور العمل هایی برای دریافت غلات کامل هر روز درست می کنید! در زیر نظر بدهید

برای اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه، به لیست ایمیل من بپیوندید