آیا کلم بروکلی کم Fodmap | بهی ون دی بر


سبزیجات کم FODMAP چیست؟

FODMAP آنها گروهی از کربوهیدرات ها هستند که می توانند باعث نفخ، اسهال یا یبوست در کودکان و بزرگسالان شوند.

این در برخی از میوه ها، سبزیجات، غلات و غذاهای تهیه شده با غذاهای غنی از FODMAP یافت می شود.

یک رژیم غذایی با FODMAP کم حاوی مقادیر کمتری FODMAP خواهد بود.

FODMAP ها مخفف الیگوساکاریدها، دی ساکاریدها، مونوساکاریدها و پلیولها هستند.

سبزیجات کم FODMAP انواعی از سبزیجات هستند که به دلیل محتوای کم FODMAP مناسب FODMAP در نظر گرفته می شوند.

بنابراین، یک رژیم غذایی با FODMAP کم فقط شامل سبزیجات و میوه هایی است که دارای FODMAP کم هستند.

یک نسخه ساده و شخصی‌شده از رژیم غذایی کم FODMAP ممکن است برای مدت کوتاهی توصیه شود تا به متخصص تغذیه کودکان کمک کند تا بفهمد آیا FODMAPs ممکن است باعث نفخ، یبوست یا اسهال کودک شما شود.

فرزند شما نباید برای طولانی مدت در رژیم غذایی کم FODMAP باقی بماند زیرا FODMAP ها نیز حیاتی هستند.

غذاهای حاوی پری بیوتیک برای حفظ رشد و تغذیه باکتری های مفید در روده کودک شما ضروری هستند.

مصرف این غذاهای پربیوتیک را در درازمدت کاهش دهید و به مرور زمان بر الگوی مدفوع و مدفوع فرزندتان تأثیر مضری خواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سندرم روده تحریک پذیر، نگاه کنید به: توضیح نمودار لوله کودکان و IBS.