از دست دادن حس آلت تناسلی و افسردگی – اثرات اختلالات خلقی بر سلامت جنسی

برای بسیاری از مردان – و زنان – افسردگی می تواند به شدت ناتوان کننده باشد و بر تمام جنبه های زندگی تأثیر بگذارد. حتی سلامت جنسی نیز می تواند قربانی علائم افسردگی شود، مگر اینکه فرد مبتلا به دنبال کمک باشد و اقدامات مناسب را برای بهبود علائم عاطفی و جسمی انجام دهد. برای مردان، این می تواند به معنای افزودن چند مرحله اضافی به روال مراقبت از آلت تناسلی باشد.

افسردگی چیست؟

بیش از یک دوره احساس غم و اندوه، افسردگی یک بیماری واقعی است که در درجه اول ناشی از عدم تعادل شیمیایی در مغز است. افرادی که افسرده هستند بیمار روانی نیستند. آنها از بیماری هایی مانند دیابت، آرتریت، فشار خون بالا و سایر اختلالاتی که بر بدن تأثیر می گذارد، رنج می برند. خوشبختانه، طب مدرن برای مقابله با افسردگی و سایر اختلالات خلقی مشابه مجهز است، و کسانی که به دنبال کمک هستند، اغلب در مدت زمان کوتاهی احساس بهتری پیدا می کنند.

علائم رایج چیست؟

افسردگی از نظر فیزیولوژیکی و همچنین روانی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد و علائم می تواند گسترده باشد. برخی از رایج ترین عبارتند از:

• احساس غم و اندوه شدید؛
  • احساس بی ارزشی؛
  • از دست دادن لذت در فعالیت هایی که زمانی لذت بخش بودند.
  • از دست دادن میل جنسی؛
  • در مردان – از دست دادن حس آلت تناسلی.
  • خستگی؛
  • بدن درد و درد؛
  • افکار خودکشی؛
  • احساس انزوا و تنهایی؛
  • احساس اینکه فرد در داخل یک «حباب» است یا احساس غیرواقعی بودن و عدم ارتباط.
  • تحریک پذیری؛
  • از دست دادن اشتها یا پرخوری؛
  • احساس اینکه آدم در حال مرگ است.

هر یک از این علائم می تواند تأثیر جدی بر کیفیت زندگی افراد بگذارد. هر کسی که یک یا چند مورد از این موارد را برای بیش از ۲ هفته تجربه می کند باید در اسرع وقت به دنبال درمان باشد. به دلایل مختلف ممکن است برای مبتلایان به افسردگی دشوار باشد که به دنبال کمک باشند. احساس ناامیدی می تواند باعث شود فرد باور کند که کمک ممکن نیست، و همچنین بسیاری از افراد به سختی می توانند اذعان کنند که ممکن است افسرده باشند. با این حال، در دنیای امروز، انگ به افسردگی نسبت به گذشته بسیار کمتر است و دلیلی برای احساس ضعف یا شرم وجود ندارد. افسردگی یک عدم تعادل شیمیایی است نه نشانه ضعف روانی و یک بیماری قابل درمان است.

درمان افسردگی

درمان افسردگی بسته به بیمار، شدت و نوع علائم و سایر شرایط پزشکی که ممکن است وجود داشته باشد متفاوت است. به طور کلی، یک رژیم گفتگو درمانی که اغلب با داروهای ضد افسردگی همراه است، توصیه می شود.

بیماران مبتلا به افسردگی تشویق می شوند تا در فعالیت های سالمی مانند ورزش بدنی شرکت کنند – که می تواند خلق و خوی خود را در کوتاه مدت با افزایش انتقال دهنده های عصبی “احساس خوب” بهبود بخشد و همچنین اعتماد به نفس و عزت نفس فرد را در دراز مدت افزایش دهد. انتخاب مواد غذایی خوب نیز می تواند کمک کند، زیرا برخی از غذاهای سالم به طور طبیعی می توانند خلق و خو را تقویت کنند، در حالی که سایر موارد – مانند الکل و برخی مواد افزودنی غذایی – در واقع می توانند به احساس افسردگی کمک کنند.

عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی عموماً به خوبی تحمل می شوند، اگرچه می توانند در اولین شروع مصرف آنها عوارض جانبی ایجاد کنند. شایع ترین آنها عبارتند از خشکی دهان، سردرد، حالت تهوع و ناراحتی معده، گیجی و از دست دادن میل جنسی.

برای مردان، از دست دادن میل جنسی و همراه با از دست دادن حس آلت تناسلی می تواند مشکل ساز باشد، و ممکن است برای یافتن دارویی که در زندگی جنسی مردان تداخلی نداشته باشد، آزمایش (تحت نظارت پزشکی) لازم باشد. به هر حال، سلامت جنسی می‌تواند جنبه مهمی در بهبودی مرد باشد، زیرا هورمون‌هایی که از اوج گیری به وجود می‌آیند برای تقویت خلق و خوی شناخته شده‌اند.

تقویت حس آلت تناسلی – TLC برای آلت تناسلی

هنگامی که افسردگی سر به فلک می‌کشد، حتی کارهای ساده‌ای مانند بهداشت شخصی می‌تواند کار بزرگی به نظر برسد، اما مراقبت در واقع می‌تواند به رفع بخشی از تاریکی کمک کند. احساس نوازش کردن خود در واقع می تواند به فرد کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد.

گرفتن یک حمام گرم، همراه با روغن‌های حمام دلپذیر، پاک‌کننده‌ها و شمع‌ها می‌تواند خلق و خوی آرامش‌بخشی را ایجاد کند که می‌تواند استرس را تسکین دهد و سطوح انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین را که بهبود دهنده‌های طبیعی خلق و خو هستند، افزایش دهد. نظافت و کوتاه کردن موهای بدن نیز می تواند به مرد کمک کند تا احساس تمیزی و جذابیت بیشتری داشته باشد. صاف کردن کرم سلامت آلت تناسلی (متخصصان بهداشت روغن Man 1 Man Oil را توصیه می کنند) پس از حمام کردن می‌تواند احساس نرمی و لطافت به پوست بدهد و مردانی که کاهش میل جنسی را تجربه کرده‌اند ممکن است احساس کنند که این تکانه در نتیجه بهبود حس بازگشته است. همانطور که مرطوب‌کننده‌ها و مواد مغذی روی پوست آلت تناسلی کار می‌کنند، آن را سالم‌تر و جذاب‌تر به‌نظر می‌آورند و اعتماد به نفس مردان را افزایش می‌دهند.