اولین عفونت آبله میمون در سال ۲۰۲۲ در شهرستان دالاس تأیید شد – NBC 5 Dallas-Fort Worth

اداره بهداشت و خدمات انسانی شهرستان دالاس در حال بررسی یک مورد آبله میمون در این شهرستان است.

ساکنی که آزمایشش مثبت شد در ماه گذشته به مکزیک سفر کرد که مواردی را نیز گزارش کرده است. نتایج آزمایش اولیه در ۶ ژوئن نتیجه آزمایش مثبت را نشان داد. به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی، هویت بیمار منتشر نشده است.

مقامات بهداشت عمومی افرادی را شناسایی کرده اند که مستقیماً با بیمار تماس داشته اند و از نظر علائم عفونت تحت نظر هستند. CDC همچنین با مقامات بهداشتی خطوط هوایی، ایالتی و محلی همکاری می کند تا با مسافران خطوط هوایی و سایر افرادی که ممکن است در پروازی از مکزیک به دالاس با بیمار در تماس بوده اند تماس بگیرند.

این بیمار در بیمارستان بستری نشده است و در حال حاضر ایزوله شده و در خانه در حال نقاهت است و در حال حاضر خطری برای دیگران ندارد.

دکتر فیلیپ هوان، مدیر DCHHS، گفت: “ما از نزدیک با CDC و وزارت خدمات بهداشتی ایالتی تگزاس کار کرده ایم و با بیمار و تماس های نزدیک مصاحبه کرده ایم.” ما مشخص کرده‌ایم که در حال حاضر خطر کمی برای عموم مردم وجود دارد. با این حال، موارد آبله میمون در سراسر جهان گسترش یافته است، و ما به طور فعال با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی محلی کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها آماده تشخیص آبله میمون و گزارش موارد مشکوک به مقامات بهداشت عمومی هستند.

موارد ابتلا به آبله میمون در ماه گذشته شاهد افزایش موارد اخیر بوده است، زیرا شیوع این ویروس در آمریکای شمالی و اروپا عمدتاً از طریق رابطه جنسی در بین مردان منتشر شده است.

آبله میمون به آسانی کووید-۱۹ پخش نمی‌شود و شناسایی مخاطبین نزدیک و واکسیناسیون علیه ویروس آسان‌تر است.