با احساسات خود با مهربانی رفتار کنید


اصل هفتم خوردن شهودی این است: با احساسات خود با مهربانی رفتار کنید. این یک موضوع بزرگ است – و یکی از چالش برانگیزترین آنها زیرا احساسات اغلب با غذا در هم می آمیزند. تشخیص غذا خوردن احساسی از گفتن گرسنگی یا اینکه به طور کامل نشان می دهد که با اصول غذا خوردن شهودی کار می کنید بسیار دشوار است. خوردن عاطفی همچنین می تواند در یک الگوی فکری خاص یا باور (یا دروغ) در مورد رژیم غذایی درگیر شود، زیرا در تلاش برای رد طرز فکر رژیم غذایی هستید.

برخورد با احساسات خود با مهربانی باعث می شود غذا فقط غذا باشد. این یک مفهوم ساده اما نه آسان دیگر است که در آن روی عدم استفاده از غذا به عنوان یک مهارت مقابله ای برای مدیریت تجارب عاطفی درونی خود که باعث ناراحتی و چالش می شود کار می کنید. رویارویی با احساسات به معنای درک احساسات، گوش دادن به آنها، دریافت پیام از آنها و پاسخ دادن به آنها به روشی غیرقابل قضاوت و دلسوزانه است. این فرآیند واقعاً به شما این امکان را می دهد که عمیق تر به ریشه های غذا خوردن احساسی بروید.

بسیاری از ما خیلی زود در زندگی خود یاد گرفتیم که باور کنیم و احساس کنیم که احساسات ما بی اعتبار، ناراحت کننده، دراماتیک یا غیر ضروری هستند، بسته به اینکه در دوران کودکی چگونه با شما رفتار می کردند. اگر بشنوم، “تو خیلی حساس هستی” “تو خیلی سکسی هستی” “من برای این کار وقت ندارم (تند مزاحم، طلسم گریه و غیره…” “من به تو چیزی می دهم تا گریه کنی” “عزیزم گریه کردن» یا «اشک‌ها را برگردان و ببین آیا ترک می‌کنی» به روش شما، برای نام بردن از چند مورد، پیامی منفی درباره احساس و ابراز احساسات به شما آموزش داده شده است. .

این عبارات متأسفانه بسیار رایج هستند و همه آنها بسیار مضر هستند، به خصوص زمانی که بارها و بارها شنیده شوند. در مورد ابراز احساسات خود احساس بی فایده یا ناامنی می کنید و در نهایت یا عبارات خود را بلند می کنید تا سعی کنید آنها را بشنوید یا متوقف می شوید و خود را از احساسات خود جدا می کنید.

نکته اینجا قطعا مقصر نیست، فقط حس قربانی بودن را ایجاد می کند و احساس درماندگی را ایجاد می کند. هدف در اینجا این است که به خود اجازه دهید بفهمید که از کجا این باور را پیدا کرده اید که احساسات شما درست یا ناراحت کننده نبوده و غیره… نکته این است که آگاهی از جایی که رابطه شما با احساسات شما ناخوشایند شده است یا همه آنها طرد شده اند، ایجاد کنید. هنگامی که از تجربه احساس کردن احساسات خود اجتناب می کنید یا آن را انکار می کنید، یاد می گیرید که احساسات خود را بی حس کنید، سرکوب کنید، و سرکوب کنید به جای اینکه آنها را به روشی سالم بیان کنید. شما سزاوار این هستید که تمام احساسات خود را احساس کنید و همه احساسات شما درست است. یک دوره. با این حال، کاری که با آن‌ها انجام می‌دهید و اینکه چگونه به احساسات خود پاسخ می‌دهید، می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی شما داشته باشد.

اگر در مورد نام‌گذاری، درک، تعریف و آشکار کردن احساسات خود کاملاً متضرر هستید، اشکالی ندارد! می‌توانید چرخ احساسات را به‌صورت آنلاین جستجو، دانلود و چاپ کنید تا به طور کلی درباره احساسات بیشتر بدانید. این روند ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، زیرا اگر از سنین جوانی یاد گرفته‌اید که احساسات خود را سرکوب کنید، احتمالاً سخت تلاش کرده‌اید تا آنها را عمیقاً درگیر نگه دارید و آنها را عمیقاً در درون خود قفل کنید تا دیگر هرگز آنها را نبینیم. با این حال، احساسات نه تنها از بین نمی روند، بلکه هنوز وجود دارند و آماده اند تا خودتان را برای درک، پذیرش و مدیریت آنها به روشی سالم باز کنید. من به شما توصیه می‌کنم از فرآیند زیر برای شروع فرآیند راحت‌تر شدن با احساسات/عواطف خود به عنوان یک مفهوم استفاده کنید. سپس می توانید زندگی خود را در رابطه با زندگی خود به طور عمیق تری بررسی کنید.

برای شروع، از چرخه احساسات عبور کنید و هر احساس را یکی یکی در یک دفترچه یادداشت کنید و از مرکز چرخ شروع کنید. بعد از نام احساس، زمانی را بنویسید که به یاد دارید این احساس را دارید یا چیزی که ممکن است آن احساس را در شما ایجاد کند. سپس بنویسید که در کجای بدن خود این احساس را احساس می کنید (اشکال ندارد اگر این بلافاصله آشکار نشد، فقط سعی کنید). حالت عاطفه مخالف (مثلا خشم – آرامش، شادی – غم) را برای هر احساس بنویسید. بعد از اینکه این تمرین را با تمام احساساتی که دور چرخ می چرخند انجام دادید، هر روز از این دفترچه به عنوان مکانی برای خلاص شدن از شر احساسات خود استفاده کنید.

احساسات/عواطف ما به عنوان پیامی در مورد نحوه زندگی ما ظاهر می شوند. اطلاعات فوق العاده ارزشمندی است. بسیار مهم است که از مفهوم قضاوت نکردن با عواطف/احساسات خود استفاده کنید. وقتی احساسات خود را به عنوان خوب یا بد دسته بندی می کنید، به احتمال زیاد سعی می کنید از احساسات “بد” اجتناب کنید. با این حال، اگر احساسات خود را از دیدگاه خود قضاوت نکنید، درک آن آسان است.

احساسات شما ممکن است راحت باشد یا نباشد. این طبیعت انسان است که از احساس ناراحتی اجتناب کند. همانطور که با وضعیت احساسات بیشتر آشنا می شوید، مفید خواهد بود که با ناراحتی احساسات خود احساس راحتی بیشتری کنید. اینجاست که دفترچه احساسات شما به کارتان می آید. می توانید از تمرین زیر استفاده کنید تا احساسات خود را واضح تر درک کنید و سپس از شر آنها خلاص شوید. سعی کنید هر روز از این فرآیند برای فکر کردن به یک تجربه احساسی که داشته اید (یا در حال گذراندن آن) هستید استفاده کنید و بنویسید:

  • به احساساتی که در حال تجربه/تجربه هستید برچسب بزنید.

  • کجا / آیا این را در بدن خود احساس کرده اید؟

  • این احساس در مقیاس ۰ تا ۱۰ چقدر ناراحت کننده/آزاردهنده است؟ (۰ به معنای عدم وجود ناراحتی و ۱۰ تا حد امکان ناراحت کننده است)

  • چه پیام هایی در مورد این احساس رشد (یا در زندگی فعلی خود) دریافت کرده اید؟

  • اکنون این احساسات چه پیامی برای شما دارند، چه چیزی را می خواهید بدانید؟

  • این احساس/عاطفه به چه چیزی نیاز دارد؟

  • آیا می توانید به احساسات آنچه نیاز دارند بدهید، چرا یا چرا نه؟

  • آیا کاری وجود دارد که می توانید برای مقابله با این احساس به روشی سالم انجام دهید؟

  • آیا می توانی آن احساس را رها کنی/ رهاش کنی؟

  • شرایط احساس مخالف چیست؟

  • آیا اکنون می توان کاری کرد که این احساس مخالف در این لحظه ایجاد شود؟

  • اکنون در مقیاس ۰ تا ۱۰ چقدر احساس ناراحتی می کنید؟

پس از انجام روزانه این کار به عنوان تمرینی برای خودآگاهی و خود انعکاس، هر زمان که هوس خاصی برای خوردن داشتید شروع به استفاده از آن کنید. توجه داشته باشید که آیا می توانید به روشی سالم از شر احساسات خلاص شوید، مطمئن باشید که با تمرین راحت تر و امکان پذیرتر می شود.

آگاهی عاطفی فرآیندی است و یادگیری شناخت و مقابله با احساسات می تواند تأثیر مثبت زیادی بر زندگی، روابط و رابطه شما با غذا داشته باشد. هنگامی که به کار درونی دنیای عاطفی خود باز می شوید، شروع به رهایی خود می کنید و خود را از هر ترس و شرمی که در رابطه با ابراز احساسات خود در گذشته تجربه کرده اید رها می کنید.

بدانید که این تازه آغاز راه است. اگر احساس می‌کنید چیزهای زیادی برای آشکار کردن وجود دارد، ارتباط با احساساتتان سخت است یا آنها برای مدت طولانی سرکوب شده‌اند، بدانید که می‌توانید درخواست حمایت کنید، لازم نیست این کار سخت را به تنهایی انجام دهید. یک درمانگر، مربی یا مربی قابل اعتماد پیدا کنید و از پشتیبانی مورد نیاز خود بهره مند شوید. این اثر بسیار قدرتمند است و شما شایسته احساس، قدردانی، درک و تجربه تمام احساسات خود هستید.