بهترین گرانولای خانگی


گرانولای خانگی

گرانولای خانگی

جو ناتس گرانولا

من این گرانولا را دوست دارم زیرا قند آن بسیار کم است و سرشار از جو و آجیل برای سلامت قلب و تقویت کننده حافظه است! این یک تاپینگ عالی برای ماست یونانی، جو دوسر یک شبه یا بستنی است.

 عناصر

۱/۳ فنجان عسل

نصف پیمانه شکر قهوه ای

۴ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱ قاشق چایخوری دارچین

نصف قاشق چایخوری نمک

نصف فنجان روغن نباتی

۵ فنجان جو رول شده قدیمی (از جو دوسر فوری استفاده نکنید)

۱ فنجان بادام بو داده یا خام بدون نمک، درشت خرد شده

فنجان فندق بدون نمک، درشت خرد شده

نصف فنجان تخم کدو بدون نمک

آماده سازی:

۱. قفسه فر را در حالت وسط بالا قرار دهید و فر را با دمای ۳۰۰ درجه گرم کنید. دو ورقه پخت را با کاغذ کره ای تا شده بچینید.

۲. روغن، عسل، شکر قهوه ای، وانیل، دارچین و نمک را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. جو، آجیل و دانه ها را اضافه کنید تا کاملا پوشش داده شود.

۳. مخلوط جو را به ورقه های پخت آماده شده منتقل کنید و روی یک ورق کاغذ به یک لایه نازک و یکنواخت (حدود ۳/۸ اینچ ضخامت) پهن کنید. با استفاده از یک قاشق فلزی جامد، مخلوط جو را فشار دهید تا خوب ترکیب شود. ۲۰ دقیقه بپزید، سپس فر را خاموش کنید و سینی را بدون برگرداندن جو بغلتانید.

۴. به مدت ۳۰ دقیقه دیگر (بدون فر) یا تا زمانی که کمی قهوه ای رنگ شود بپزید. گرانولا را از فر خارج کرده و در دمای اتاق، حدود یک ساعت خنک کنید. گرانولا را به اندازه دلخواه خرد کنید.

۵. تا دو هفته در ظرف دربسته نگهداری شود.

حدود ۷ فنجان درست می کند.

اطلاعات تغذیه ای در هر وعده ½ فنجان:

۱۴۸ کالری، ۷.۷ گرم چربی، ۱ گرم چربی اشباع، ۱۵ گرم کربوهیدرات (۴.۵ گرم شکر)، ۲.۳ گرم فیبر، ۴.۴ گرم پروتئین، ۰ میلی گرم کلسترول، ۴۴ میلی گرم سدیم

یادداشت:

اگر روغن را در یک فنجان اندازه گیری مایع اندازه بگیرید و سپس عسل را اندازه بگیرید، عسل به راحتی از فنجان به داخل کاسه شما می رود.

برش بادام با دست اولین انتخاب برای بافت عالی و ترد است. اگر ترجیح می دهید با دست خرد نکنید، به مقدار مساوی بادام خرد شده یا خلال شده را جایگزین کنید.

وقتی گرانولا را از فر خارج می کنید ممکن است کمی جویده شود اما وقتی خنک شود سفت می شود.