ترفند ساده برای تشخیص زودهنگام علائم سرطان

سیگار باعث بیشتر سرطان های ریه و یکی از بزرگترین عوامل خطرساز است.

به گزارش پرسون، اگر نگران مبتلا شدن به سرطان ریه هستید، با یک آزمایش ساده شکاف الماس در خانه می‌توانید به خطر ابتلا به این بیماری کمک کرده و سرطان ریه را بپردازید.سرطان ریه سومین سرطان شایع است. ابتلا به این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود.

دو نوع اصلی سرطان ریه وجود دارد که عبارتند از:

• سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC)
  • سرطان ریه سلول کوچک (SCLC)

گاهی اوقات، سرطان می تواند از جای دیگری در بدن به ریه ها سرایت کند. این حالت متاستاز ریه یا سرطان ریه ثانویه نامیده می شود.

دانستن علائم بیماری بسیار مهم است. با یک آزمایش در خانه به نام «آزمون پنجره شمراث» میزان خطر را تشخیص می دهید.

آزمایش انگشت شکاف الماسی

با یک آزمایش ساده در خانه هشدار احتمالی سرطان ریه را تشخیص دهید.

این آزمایش که به عنوان آزمایش انگشت «شکاف الماس» یا «آزمون پنجره شمراث» شناخته می شود، با هدف تشخیص زودهنگام سرطان ریه انجام می شود.

در این آزمایش، شما می توانید ناخن های خود را به هم بچسباند تا بررسی کنید آیا فضای الماسی شکل بین کوتیکول ها وجود دارد یا خیر.

چگونه انجام بدهیم؟

ناخن های اشاره خود را پشت به پشت کنار هم قرار دهید. بعد، به دنبال فضای کوچک به شکل الماس بین کوتیکول های خود باشید. جایی که نور از آن عبور می کند.

انتهای انگشتان ممکن است بزرگتر از حد معمول باشد و ناخن ها خمیده باشند.

اگر فضای خالی وجود نداشته باشد و تخت ناخن ها در حال تماس باشند، این نشانه چماقی است.

انگشت چماقی و خطر به سرطان ریه

انگشت چماقی زمانی اتفاق می افتد که انتهای انگشتان متورم می شوند. این عارضه در مراحل مختلف اتفاق می افتد.

چیزی که در ابتدا ظاهر می شود، نرم شدن پایه ناخن و براق شدن پوست کنار تخت ناخن است.

در مرحله بعد، ناخن ها بیش از حد معمول شروع به خمیدگی می کنند که وقتی از پهلو به آن نگاه می شود قابل مشاهده است.

در نهایت، انتهای انگشتان بزرگتر شده و شروع به متورم شدن می کنند. تصور می شود مرحله نهایی به دلیل جمع شدن مایع در بافت نرم انگشتان است.

با این که این پنجره الماسی شکل به طور خودکار سرطان ریه را نشان نمی دهد، اما می تواند یک علامت باشد.

اگر فکر می‌کنید ناخن‌هایتان چماقی است، با پزشک خود صحبت کنید.

بر اساس تحقیقات سرطان انگلستان، تقریباً ۳۵ درصد از بیماران مبتلا به سرطان ریه انگشت چماقی را تجربه کردند.

علائم اصلی سرطان ریه

سایر نشانه‌های احتمالی این احتمال وجود دارد که شامل موارد زیر باشد:

• سرفه ای که بعد از دو یا سه هفته از بین نمی رود
  • سرفه طولانی مدت‌دار که بدتر می‌شود
  • خطرهای قفسه سینه که مدام عود می کنند
  • سرفه کردن خون
  • درد یا ناراحتی هنگام یا سرفه
  • تنگی نفس مداوم
  • ادامه مداوم یا انرژی
  • از دست دادن اشتها یا کاهش وزن بدون دلیل

اگر علائم سرطان ریه را تجربه کردید یا هر گونه نگرانی دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.