تست بایدن دوباره برای کووید در مورد “ریباند” مثبت شد

به گفته پزشک کاخ سفید، پرزیدنت بایدن صبح روز شنبه مجدداً آزمایش کروناویروس خود را مثبت اعلام کرد، بازگشتی که به درمان پاکسلووید نسبت داده شد، اما او عود علائم را تجربه نکرده است.

دکتر کوین سی. اوکانر، پزشک، در یادداشتی که کاخ سفید منتشر کرد، گفت: آقای بایدن “به احساس بسیار خوبی ادامه می دهد.” وی افزود: “در این صورت، در حال حاضر دلیلی برای شروع مجدد درمان وجود ندارد، اما بدیهی است که ما به نظارت دقیق ادامه خواهیم داد.”

با این حال، مثبت بودن آزمایش به این معنی است که آقای بایدن، همانطور که دکتر اوکانر بیان کرد، “روش های سخت انزوا” را با رعایت توصیه های پزشکی از سر خواهد گرفت. کاخ سفید گفت که او دیگر یک سفر برنامه ریزی شده به خانه خود در ویلمینگتون، دل.، در روز یکشنبه یا یک سفر کاری به میشیگان در روز سه شنبه انجام نخواهد داد.

آزمایش ویروس آقای بایدن برای اولین بار در ۲۱ ژوئیه مثبت شد. پس از ۵ روز انزوا، آزمایش او در عصر سه شنبه منفی شد و روز چهارشنبه به دفتر بیضی شکل بازگشت و اعلام کرد که مورد نسبتاً خفیف وی نشان می دهد که چقدر پیشرفت در مبارزه با این ویروس صورت گرفته است. ویروس. اما پزشکان به دنبال نشانه‌های بازگشت پاکلووید بودند و از آن زمان هر روز او را آزمایش می‌کردند. تست او در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه قبل از نتیجه مثبت صبح شنبه منفی بود.

بازگشت Paxlovid به منبع بحث در بین جامعه علمی و بیماران کووید تبدیل شده است. مطالعات بالینی اولیه نشان داد که تنها حدود ۱ تا ۲ درصد از افرادی که تحت درمان با Paxlovid قرار گرفتند دوباره علائم را تجربه کردند. یک مطالعه ژوئن که مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته بود نشان داد که از ۱۳۶۴۴ بزرگسال، حدود ۵ درصد در عرض ۳۰ روز دوباره مثبت شدند و ۶ درصد دوباره علائم را تجربه کردند.

اما گزارش‌های حکایتی از بازگشت Paxlovid – از جمله موردی که شامل دکتر Anthony S. Fauci، مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهور می‌شود – بازتاب گسترده‌ای داشته است و باعث شده است که بسیاری تعجب کنند که آیا داده‌های گزارش شده هنوز دقیق هستند یا خیر.

دکتر جاناتان راینر، متخصص قلب و عروق برجسته و استاد پزشکی و جراحی در بیمارستان دانشگاه جورج واشنگتن، “فکر می کنم این قابل پیش بینی بود.” روز شنبه در توییتر نوشت پس از فاش شدن آزمایش مثبت رئیس جمهور. «داده‌های قبلی نشان می‌دهد که مثبت بودن Paxlovid در یک رقم پایین «بازگشت» منسوخ شده است و با BA.5 احتمالاً ۲۰ تا ۴۰ درصد یا حتی بالاتر است.»

در یک مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری که ماه گذشته منتشر شد و موفقیت این دارو را در محافظت از افراد در برابر موارد شدید کووید-۱۹ بررسی کرد، محققان نوشتند که علائم ناشی از بازگشت به حالت اولیه خفیف‌تر از علائمی است که بیمار در طول عفونت اولیه احساس می‌کرد. بعید بود منجر به بستری شدن در بیمارستان شود.

CDC در ماه مه یک توصیه بهداشتی اضطراری صادر کرد که در آن گفت افرادی که دچار بازگشت مجدد شده اند “باید انزوا را دوباره شروع کنند و دوباره ایزوله کنند” برای حداقل پنج روز، که منعکس کننده توصیه های کلی آژانس برای ایزوله سازی برای افراد آلوده به ویروس است.

این توصیه همچنین گفت که بازگشت مجدد نشان دهنده عفونت مجدد با ویروس یا ایجاد مقاومت در برابر Paxlovid نیست.

دکتر Ashish K. Jha، هماهنگ کننده پاسخ به کووید-۱۹ در کاخ سفید، زمانی که آقای بایدن برای اولین بار آزمایشش مثبت شد، به خبرنگاران گفت که با نگاه کردن به توییتر، «احساس می‌کنیم که همه برگشته‌اند، اما معلوم شد که در واقع داده‌های بالینی وجود دارد».

او گفت که سیستم‌های بهداشتی بزرگ نشان می‌دهند که بازگشت‌ها نادر بوده و درصد دریافت‌کنندگان Paxlovid که آنها را «تک رقمی» تجربه کرده‌اند، هستند.

دکتر جها گفت: «وقتی مردم دوباره برگشتند، در بیمارستان به سر نمی‌برند. “آنها در نهایت بیمار نمی شوند.” او افزود: «پکسلووید واقعاً در پیشگیری از بیماری‌های جدی، ریباند یا بدون ریباند خوب کار می‌کند و به همین دلیل به او پیشنهاد شد. و به همین دلیل رئیس جمهور آن را پذیرفت.»