تغذیه درمانی کل نگر – اصل ۹ تغذیه شهودی: حرکت


نهمین اصل غذا خوردن شهودی این است: حرکت – تفاوت را احساس کنید. این یکی دیگر از اصول شهودی غذا خوردن است که به غذا بستگی ندارد. این اصل راهی قدرتمند برای احساس ارتباط و زندگی واقعی در بدنی که امروز دارید ارائه می دهد.

احساس سلامت، قوی، توانمندی و رضایت از بدن خود جزء اصلی این اصل است.. همه ما می دانیم که حرکت/ورزش برای سلامت جسمی و روانی ما مهم است، پس چرا ایجاد و پایبندی به یک روال حرکتی ثابت بسیار دشوار است؟ یکی از دلایل اصلی این است که ما می‌توانیم از اینکه چه نوع تمرینی «بهترین» است در مقابل آنچه واقعاً از آن لذت می‌بریم، بسیار ناامید شویم. اگر احساس می کنید که ورزش فقط یک کار طاقت فرسا است، حفظ انگیزه در مورد آن سخت خواهد بود. وقتی حرکتی را پیدا کردید که واقعاً از آن لذت می برید و مشتاقانه منتظر آن هستید، می توانید تفاوت را هم در ذهنیت و هم در بدن خود احساس کنید.

هیچ “بهترین” یا راه درستی برای حرکت دادن بدن شما وجود ندارد. وقتی حرکتی را پیدا می کنید که از آن لذت می برید و واقعاً از آن لذت می برید، به احتمال زیاد آن را به یک عادت تبدیل می کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند که دویدن، HIIT، کراس فیت یا گرفتن پلوتون همه تفاوت را ایجاد می کند و به طور جادویی میل به ورزش را ایجاد می کند. با این حال، اگر از آن لذت نبرید، به احتمال زیاد با آن همراه نخواهید شد. سازگاری واقعاً این است که چگونه حرکت به سلامت روحی و جسمی ما کمک می کند و به شما امکان می دهد تفاوت را احساس کنید.

اگر حرکت/ورزش تنها راهی برای حمایت از میل به کاهش وزن شود، می تواند در ذهنیت رژیم غذایی درگیر شود. (شما می توانید اصل اول: رد ذهنیت رژیم غذایی را در اینجا مرور کنید.) هنگامی که احساس می کنید ورزش فقط به دنبال کنترل اندازه و شکل بدن شما است، این حرکت می تواند مانند یک کار طاقت فرسا یا تنبیه بدتر باشد و می تواند این احساس را ایجاد کند. از شکست این فقط به معنای تسلیم شدن است زیرا احساس شکست، مقاومت و ناراحتی احساساتی هستند که اکثر مردم سعی می کنند از آن اجتناب کنند.

وقتی آن را جدا می کنی و به آنچه هستی فکر می کنی لذت ببرید حرکت دادن بدنتان، اگر بتوانید چیزی بیابید که به شما حس موفقیت بدهد، به بدنتان احساس خوبی بدهد و خلق و خوی شما را بالا ببرد، یک برد-برد است! وقتی روی حرکتی که انتخاب می کنید چه احساسی در شما ایجاد می کنداین فرصتی را ایجاد می کند تا حرکتی را انتخاب کنید که برای شما لذت می برد و می تواند به چیزی تبدیل شود که شما آرزو دارید. یکی دیگر از مزایای تمرکز بر احساس حرکت این است که حالت احساس مطلوب می تواند از طریق هر مقاومتی از شما حمایت کند.

تمرکز بر اینکه حرکت چه احساسی را در شما ایجاد می کند، باعث ایجاد حس همسویی با آن می شود چه احساسی می خواهید داشته باشید. وقتی می‌توانید با احساسی که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید و حرکت/ورزش آن ارتباطات مثبت درونی را ایجاد می‌کند، به احتمال زیاد ادامه می‌دهید و ثابت می‌مانید. وقتی حرکت باعث ایجاد احساس قدرت، موفقیت، سلامتی و آرامش می شود، ثبات بیشتری خواهید داشت زیرا این احساساتی هستند که بیشتر ما می خواهیم مکرراً آن را احساس کنیم.

نکته اصلی اینجا این است که حرکتی را پیدا کنید که واقعاً از آن لذت می برید و مشتاقانه منتظر انجام آن هستید. اگر دوست دارید بیرون باشید، حرکتی را پیدا کنید که بتوانید در خارج از منزل انجام دهید، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، انجام یک ورزش گروهی، دویدن دویدن، پیاده روی… اگر ترجیح می دهید داخل خانه باشید، ممکن است از یوگا، کلاس های رقص، کلاس های رقص یا چیزی دیگر لذت ببرید. کلاس های تناسب اندام گروهی در باشگاه. همیشه می‌توانید برای هر حرکتی که می‌خواهید از یوتیوب ویدیو بگیرید. اگر تنوع را دوست دارید و آن را با هم ترکیب می کنید، می توانید یک روال بر اساس چندین اشکال حرکتی بسازید که برای شما لذت به ارمغان می آورد.

مهم نیست که چه نوع حرکتی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آن را با کالری سوزی، تنبیه خود به خاطر خوردن چیزی که «بد» می دانید یا هر روش دیگری برای کنترل بدنتان به نحوی مرتبط نیست. در حالی که بدن شما ممکن است با قوی‌تر شدن با حرکات ثابت تغییر کند، این می‌تواند یک امتیاز جانبی باشد که اتفاقاً رخ می‌دهد. اگر تنها هدف شما تغییر و کنترل بدنتان باشد، به احتمال زیاد منجر به اضطراب، استرس و ناامیدی خواهد شد – که به سادگی قابل دوام نیست. حرکتی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و به خود اجازه دهید آن را برای لذت محض حرکت بدن و احساس راحتی در ذهن، بدن و روح انجام دهید.

حالا برای احساس تفاوت. همانطور که شروع به ایجاد و اجرای مداوم روال حرکت خود می کنید، احساس خود را قبل از حرکتی که در آن شرکت می کنید یادداشت کنید و به طور مداوم آن را دنبال کنید. به این فکر کنید که حرکتی که انتخاب می کنید چه احساسی در شما ایجاد می کند. هر زمان که احساس مقاومت کردید، با بازخورد خود مشورت کنید و با احساساتی که بعد از حرکتی که انجام می دهید، ارتباط برقرار کنید. اگر با مقاومت مواجه شدید، از خود بپرسید که آیا می توانید به مدت ۱۰ دقیقه به انجام نوعی حرکت متعهد شوید. به حالات مثبت اجازه دهید که می دانید از طریق حرکت می توانید برای خود خلق کنید تا به شما انگیزه دهد که به این ده دقیقه پایبند باشید. پس از اتمام ۱۰ دقیقه، می توانید توقف کنید، یا اگر واقعاً احساس خوبی دارید، ممکن است متوجه شوید که می خواهید به راه خود ادامه دهید! شروع کردن معمولا سخت ترین قسمت است. همگام بودن با تاریخچه بازتاب شناسی در مورد احساس شما در مورد حرکت، لایه ای از حمایت را برای ایجاد یکپارچگی به شما می دهد.

اولین قدم این است که به کاری که دوست دارید انجام دهید فکر کنید. مرحله دوم این است که شروع کنید. هیچ راه درستی برای شروع وجود ندارد و شما همیشه می توانید نظر خود را تغییر دهید و چیز جدیدی پیدا کنید، بنابراین سعی کنید تا زمانی که تمرین “عالی” را پیدا نکنید، متوقف نشوید. وقتی بدن خود را به گونه ای شروع کنید که دائماً از آن لذت می برید، تفاوت را احساس خواهید کرد و یک رابطه سالم با بدن خود و با خودتان ایجاد خواهید کرد. امروز می توانید به چه جنبشی متعهد شوید؟