تغذیه درمانی کل نگر – قدرت تجسم


ذهن شما قوی ترین ابزار برای شفا است. وقتی چیزی را در ذهن خود تجسم می کنید، ممکن است دیده شود و سیستم عصبی متناسب با آن پاسخ می دهد. اگر هنوز در قرنطینه هستید، این می تواند یک تکنیک مکمل مفید باشد که به حمایت از روند یافتن تعادل درونی، آرامش درونی و آرامش درونی کمک می کند.

تجسم تکنیکی است که برای بهبود رفاه، عملکرد، پیگیری و نتایج استفاده می شود. وقتی چیزی را در ذهن خود تمرین می کنید، و خود را در حال انجام آن تصور می کنید، احتمال تحقق آن بیشتر است. تجسم به درک آنچه می توانید در ذهن خود تصور کنید کمک می کند.

وقتی چیزی را در چشم ذهن خود تجسم می کنید، می توانید هر تجربه درونی را پرورش دهید. وقتی با استرس، اضطراب، عدم اطمینان و هرگونه احساس فلج کننده مانند ناامیدی، ناامیدی یا ترس سر و کار دارید، اساساً نتایج منفی را تجسم می کنید. اگر این را به مثبت‌اندیشی، امید و توانمندی تبدیل کنید، می‌توانید نتیجه‌ای کاملاً متفاوت و حالتی بسیار آرام‌تر ایجاد کنید.

هنگام مدیریت استرس، تکنیک های تجسم بسیار مفیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای خلاص شدن از شر ناراحتی ناشی از استرس و ایجاد حس آرامش درونی استفاده کنید. رها کردن افکار منفی، ناراحت کننده، نادرست و غیر مفید می تواند تجسم مفیدی برای تمرین حمایت از فرآیند رها کردن آن افکار باشد.

تجسم برای رها کردن افکار و آرام کردن ذهن شما

در اینجا چند تجسم وجود دارد که می توانید برای تجسم کردن افکار خود که از ذهنتان خارج می شوند استفاده کنید:

  • ?? تصور کنید زیر درختی نشسته اید. تصور کنید که افکار شما (نگرانی‌ها، عوامل استرس‌زا…) روی برگ‌های شناور درخت هستند و افکار را رها می‌کنند و رها می‌کنند.

  • ?? تصور کنید که در فضای مورد علاقه خود در طبیعت دراز کشیده اید، تصور کنید که افکار خود را به ابرها شلیک کنید و آنها را تماشا کنید که در حال دور شدن هستند و افکار را رها می کنید.

  • ?? یک راهرو با درها را تصور کنید، تصور کنید افکار شما از یک در وارد می شوند و از در دیگری خارج می شوند و افکارتان را رها می کنند.

  • ?? یک در گردان را تصور کنید، تصور کنید افکارتان وارد و سپس از در خارج می شوند.

  • ?? تصور کنید که در کنار رودخانه نشسته اید، یک سبد کاغذ در کنار خود تصور کنید، هر زمان که فکری حواس شما پرت شد، یک کاغذ از سبد بردارید، کلمه فکر کردن را روی کاغذ بنویسید، کاغذ را در رودخانه بگذارید و شناور شدن آن را تماشا کن

شما می توانید یک تایمر را برای هر زمان تنظیم کنید، حتی ۱-۵ دقیقه می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. تجسم مرتبط با رها کردن افکار خود را تمرین کنید تا به رها کردن آنها کمک کنید. به اثر توجه کنید.

تجسم برای بهره وری

اگر برای انجام کارها در روز تلاش می کنید، می توانید از تجسم برای بهبود شانس خود برای انجام کارها استفاده کنید. ابتدا برنامه روزانه خود را بنویسید. در مرحله بعد، ۳ تا ۵ نفس عمیق و کامل بکشید و تصویر تکمیل هر مورد را در لیست خود نگه دارید.

به هر مقاومت یا مبارزه توجه کنید. اگر مقاومت قوی وجود دارد، مراقب باشید تا علت وجود آن را دریابید. تمرین را ادامه دهید تا زمانی که بتوانید خود را تجسم کنید که آیتم لیست خود را بدون مقاومت کامل می کنید یا در صورت لزوم در برنامه خود تغییراتی ایجاد می کنید. در مورد این فرآیند فکر کنید و به تأثیر آن بر بهره وری، انگیزه و توانایی خود برای پیگیری توجه کنید.

تجسم برای بهبودی

تکنیک تجسم نهایی که در اینجا قرار خواهم داد از درمان استرس و اضطراب در ذهن و بدن پشتیبانی می کند. این تجسم توانایی احساس حمایت، آرامش، امنیت و مهار را فراهم می کند.

شروع به استراحت راحت کنید. تصور کنید یک توپ نورانی کوچک در مرکز قفسه سینه شما قرار گرفته است. این می تواند یک نور طلایی ملایم باشد یا می تواند هر رنگی را به خود بگیرد که شما را آرام کند، آرام کند یا شفا دهد. با هر دم، نشان داده می شود که نور در سراسر بدن شما گسترش می یابد، با هر بازدم اجازه می دهد نور به مرکز قلب شما بازگردد. این نفس عمیق را تا زمانی ادامه دهید که بتوانید نور را در حال گسترش در سراسر بدن فیزیکی خود مجسم کنید. هنگامی که تصور کردید در این میدان نوری استراحت می کنید، به آرامی و عمیق نفس کشیدن ادامه دهید و اجازه دهید نور در این حالت منبسط شده در اطراف شما باشد.

خود را در حال استراحت در این فضای روشن تصور کنید. تصور کنید که در نور نفس می‌کشید و بدنتان را با انرژی تسکین‌دهنده و شفابخش پر می‌کنید. به خودتان اجازه دهید تا زمانی که در این فضای روشن استراحت می کنید احساس امنیت، آرامش و حمایت کنید.

پس از ۵ تا ۲۰ دقیقه، شروع به تجسم نور کنید که به آرامی با هر بازدم کاهش می یابد. این تجسم را تا زمانی که به یک نقطه در مرکز قلب شما بازگردد ادامه دهید. حال در چشم ذهن خود تصور کنید که نور شما در اعماق فضای قلب شما در حال حرکت است. بگذارید هر آنچه از نور شما باقی مانده در اعماق قلب شما قرار گیرد و آن را به عنوان یک گوهر درخشان تصور کنید. بدانید که می‌توانید این تجسم نور را هر زمان که به آن نیاز داشتید، برای بهبودی، تکرار کنید تا به شما کمک کند احساس امنیت، آرامش، حمایت و تجدید قوا کنید.

مهم نیست که چگونه استفاده از تجسم را شروع می کنید، بدانید که قدرت تغییر خلق و خو، افکار، سیستم عصبی و نتایج روزمره خود را دارید. امروز چه تکنیک تجسمی را امتحان خواهید کرد؟