تغذیه درمانی کل نگر – نحوه ادغام اصل ۱ تغذیه شهودی: رد ذهنیت رژیم


اولین اصل غذا خوردن شهودی که توسط Evelyn Tribull و Elise Resch ایجاد شده است، رد ذهنیت رژیم غذایی است. آیا می دانستید که صنعت رژیم غذایی دارای ضریب شکست ۹۵ درصدی است و در عین حال یکی از سودآورترین صنایع تمام دوران است؟ این بسیار ترسناک است، با این حال، هر زمان که فردی احساس می کند از رژیم قبلی که جواب نداده است، ناامید شده است، می تواند به رژیم دیگری که ممکن است بلیط طلایی برای کاهش وزن باشد (که احتمالاً نمی تواند…) امید کاذب داشته باشد. . حتی بدتر از آن، یک رژیم غذایی مزمن می تواند یک رابطه بسیار ناسالم با غذا ایجاد کند و منجر به الگوهای غذایی نامنظم شود.

مشکل هر رژیمی این است که وقتی شروع می کنید، به خوبی می دانید که یک نقطه پایانی وجود خواهد داشت. این نقطه پایانی ممکن است وزن، اندازه هدف، رویداد یا فصل مورد نظر باشد. آنچه در نقطه پایانی رژیم اتفاق می افتد نیاز به غذا خوردن و احساس سیری و جبران زمان از دست رفته برای کسب لذت از غذا است. در حالی که ممکن است به محض این که این یا آن را بخورم، یا یک موقعیت خاص وجود دارد، با این نیت شروع شود، الگوهای قدیمی غذا خوردن در نهایت به زندگی شما راه پیدا می کند و شما به سرعت وزن اضافه می کنید – خیلی سریعتر از آنچه در تلاش بودید. آن را از دست بده چیزی که ممکن است ماه ها طول بکشد، می تواند ظرف دو هفته بر آن غلبه کند.

بدیهی است که رژیم غذایی و محرومیت در دراز مدت جواب نمی دهد. رژیم غذایی محدود کننده، تنبیه کننده و در مواقعی نشاط آور و خسته کننده به نظر می رسد. در فرهنگ کنونی ما، اکنون رژیم‌های غذایی را به یک فرمولاسیون جدید سلامت و سبک زندگی تبدیل کرده‌ایم تا مزیت را از بین ببریم. با این حال، اگر یک سبک زندگی یا برنامه تندرستی مستلزم محدودیت کامل در برخی مواد غذایی باشد، باز هم یک رژیم غذایی است. اگر با تمایل به بهبود رابطه خود با غذا سعی در ایجاد یک مسیر واقعی برای سلامتی دارید، هر نوع رژیم غذایی یا سبک زندگی احتمالاً احساسات و افکار شما را در مورد غذا و بدن شما در راس ذهن شما نگه می دارد. هنگامی که این اتفاق می افتد، اغلب منجر به استرس و اضطراب در مورد غذا می شود که فقط بر چرخه الگوهای غذایی احساسی و استرس زا تأثیر منفی می گذارد.

غذا خوردن بصری دعوت می کند شما هستید برای تبدیل شدن به یک متخصص در مورد آنچه بدن شما می خواهد و نیاز دارد – نه یک نظریه تغذیه. وقتی طرز فکر رژیم را رد می‌کنید، قوانین مربوط به غذا، قضاوت‌هایی که در مورد غذا انجام می‌دهید را رها می‌کنید و بنابراین ناگزیر خود را نسبت به خودتان درونی می‌کنید. سپس، شما قادر خواهید بود با غذا، بدن و تجربیات درونی خود به طور روان و قاطع تر هماهنگ شوید.

خوردن شهودی راهی برای برقراری ارتباط با خود و بدنتان است، در حالی که یک راه جدید و قدرتمند برای همزیستی با غذا ایجاد می کنید و سلامت و تندرستی را در ذهن و بدن تشویق می کنید. وقتی ذهنیت رژیم غذایی را رد می کنید، ممکن است احساس گمراهی یا نگرانی کنید که ممکن است پرخوری کنید و در ابتدا ممکن است این احساس را داشته باشید. با این حال، واقعیت این است که هنگام تنظیم بدنت شما می توانید در مورد غذاهایی که بدن شما را ارضا می کنند، و غذاهایی که به شما احساس خوب، پرانرژی و سیری می دهند، بیاموزید.

وقتی غذا خوردن آگاهانه را در این اصل اول قرار دهید، می توانید راهی برای بودن با غذای خود ایجاد کنید که هم مفید و هم لذت بخش باشد. وقتی شروع به کنار گذاشتن طرز فکر رژیمی کردید، به تمرین روزانه یعنی خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده با هوشیاری پایبند باشید. وقتی با دقت غذا می خورید، متوجه تاثیر آنچه می خورید روی ذهن و بدن خود می شوید.

ذهن آگاهی به معنای درگیر شدن کامل در لحظه حال بدون قضاوت است. وقتی در مورد غذای خود قضاوت می کنید (سالاد: خوب، پیتزا: بد) فقط چیزی را می خورید که در لحظه انتخاب می کنید. وقتی تنظیم می‌شوید، آهسته غذا می‌خورید و به احساسی که غذایتان به شما می‌دهد توجه می‌کنید، شروع به ایجاد رکورد خود از غذاهایی می‌کنید که به شما احساس خوبی می‌دهند، غذاهایی که به بدن شما اجازه می‌دهند احساس انرژی کند و غذاهایی که واقعاً از آنها لذت می‌برید و لذت می‌برید. در طول و بعد از خوردن آنها

وقتی متوجه می شوید که در حال غذا خوردن هستید و گرسنه نیستید، این اطلاعاتی است که نشان می دهد به احتمال زیاد در یک الگوی غذا خوردن احساسی یا استرسی قرار دارید. می‌توانید این کار را از طریق تمرین‌های توقف، فکر و رهاسازی مختل کنید تا مطمئن شوید که به احساسات و استرس خود فضایی می‌دهید که شامل غذا نباشد. به این ترتیب وقتی چیزی را می خورید که از آن لذت می برید، می توانید تمرکز کنید و در فرآیند غذا خوردن شرکت کنید، نه اینکه ناراحتی عاطفی را خرد کنید.

در طول هفته آینده، این تمرین‌ها را امتحان کنید تا ذهنیت رژیم غذایی را رد کنید، شیوه‌های غذایی آگاهانه را ترکیب کنید و با خرد و شهود ذهن و بدن خود هماهنگ شوید:

– یادداشتی از افکار رژیمی، ترس ها، آنچه باید، امیدها، شرمندگی…

خوردن آگاهانه را هر روز با یک وعده غذایی یا میان وعده تمرین کنید

– قبل از غذا خوردن، به خود اجازه دهید که خود را آزاد کنید و بدن و ذهن خود را آرام کنید و مطمئن شوید که حداقل حواس پرتی را دارید

آهسته غذا بخورید، خوب بجوید و تمام حواس خود را درگیر کنید

– تمرین کنید که غذای خود را قضاوت نکنید – از افکار خوب/بد، برتر/ پست دوری کنید

– در مورد آنچه که غذایتان به شما احساس خوب و رضایت می دهد یادداشت بردارید

به هرگونه تمایل به محدود کردن و شمارش کالری ها و هر رفتاری شبیه رژیم غذایی توجه کنید

بعد از اینکه این فرآیند را برای یک هفته آینده یا بیشتر تمرین کردید، به عقب برگردید و به گزارش و دفترچه‌های خود فکر کنید و هر فکری را که به دست می‌آورید در مورد اینکه رها کردن یک طرز فکر رژیمی و قدم گذاشتن به غذای آگاهانه به چه معناست یادداشت کنید. بهم بگو چطور پیش می رود!