تغذیه درمانی کل نگر – چگونه اصل ۱۰ تغذیه شهودی را در خود بگنجانیم: به سلامتی خود احترام بگذارید


دهمین اصل غذا خوردن شهودی این است: به سلامتی خود احترام بگذارید – تغذیه ملایم. هنگامی که ۹ اصل دیگر از غذا خوردن شهودی را انجام دهید، ادغام و پردازش کنید، متوجه خواهید شد که هیچ چیز تجویزی در مورد آنچه می خورید وجود ندارد. هنگامی که در فرآیند غذا خوردن بصری افراط می کنید، شما متخصص خواسته ها و نیازهای بدن خود هستید.

هرچه بیشتر با بدن خود هماهنگ باشید و آگاهی و توجه خود را نسبت به سیگنال ها و سیگنال های بدن خود توسعه دهید، بیشتر در مورد غذاهایی که به بدن و ذهن خود خدمت می کنند و غذاهایی که این کار را نمی کنند خواهید دانست. شما می‌دانید که پرخوری چه حسی دارد، خوردن، و چه زمانی فقط چیزی را بخورید که بدن و ذهن شما نیاز دارد. حقیقت این است که هیچ راه درستی برای غذا خوردن برای همه وجود ندارد. غذاهایی که احساس خوبی در یک نفر ایجاد می کنند ممکن است احساس بدی در دیگری ایجاد کنند. وقتی به طور شهودی غذا می خورید، می توانید این ارزیابی ها را انجام دهید و بر اساس آنچه برای بدن شما بهترین است، انتخاب کنید.

یکی از چالش برانگیزترین مولفه های غذا خوردن شهودی، ایجاد توانایی اعتماد به خود در مورد غذا است. نه فقط برای اینکه بفهمید بدن شما چه می‌خواهد و چه نیازی دارد، بلکه برای تغذیه بدنتان به آنچه می‌خواهد و نیاز دارد. اگر سابقه طولانی رژیم غذایی دارید، احتمالاً احساس می کنید که برخی از غذاهای محرک واکنشی خودکار به خوردن یا پرخوری آنها ایجاد می کنند و این شما را از هماهنگی که برای ایجاد آن با بدن خود تلاش کرده اید دور می کند. این باعث عدم اطمینان می شود و رابطه شما با غذا را در یک مکان چالش برانگیز نگه می دارد. وقتی به خودتان اجازه می دهید آنچه را که بدنتان می خواهد و نیاز دارد بخورید، به سیگنال های دقیق و واضحی که بدنتان درباره غذاهایی که می خورید به شما می فرستد گوش خواهید داد. نکته کلیدی این است که هوشیار بمانید و بدن خود را منظم کنید تا به طور مداوم انتخاب هایی داشته باشید که در خدمت بدن شما هستند.

وقتی کاملاً با خواسته ها و نیازهای بدن خود هماهنگ باشید، می دانید چه چیزی باعث می شود در ذهن، بدن و روح خود احساس خوبی داشته باشید. اینجاست که جزء تغذیه ملایم در این فرآیند شهودی غذا خوردن وارد می شود. بدن ما طوری طراحی شده است که مواد مغذی را از غذاهای کامل جذب کند. ما به پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، چربی ها، فیبر و کربوهیدرات ها نیاز داریم تا سالم باشیم، احساس سلامتی داشته باشیم و خوب زندگی کنیم. بدن شما به معنای واقعی کلمه از غذایی که می خورید تشکیل شده است. غذای شما به سلول ها، بافت ها و اندام ها تبدیل می شود و هر چه مواد مغذی بیشتری در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، سلول ها، بافت ها و اندام های بیشتری رشد می کنند. هر چه بدن شما بیشتر شکوفا شود، انرژی، نشاط و سلامت ذهنی بیشتری خواهید داشت.

وقتی به سلامتی خود احترام می گذارید، شروع به تمرکز روی آنچه می خورید می کنید، نه چیزی که نمی خورید. هنگامی که در یک طرز فکر تغذیه زندگی می کنید و به سلامتی خود احترام می گذارید، بر این تمرکز می کنید که مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را به طور روزانه تامین کنید – از طریق غذاهایی که می خورید – تا بتوانید واقعاً در ذهن و بدن خود احساس انرژی و سلامت کنید. و روح

وقتی به آنچه که معمولاً در یک روز می خورید فکر می کنید، ممکن است متوجه شوید مواد مغذی مورد نیاز بدن شما برای رشد از کجا می آید؟ روزانه چند وعده سبزیجات، میوه ها و غذاهای گیاهی می خورید؟ وقتی راهی برای غذا خوردن ایجاد می کنید که بر آنچه می خورید در مقابل آنچه که نمی خورید تمرکز می کند، مطمئن باشید که جوانه های چشایی و بدن خود را راضی نگه دارید. وقتی به این فکر می کنید که چگونه هر روز تغذیه و احساس خوبی خواهید داشت و پیگیری می کنید که چگونه می خواهید احساس کنید، احساس موفقیت ایجاد می کنید و تفاوتی در نحوه عملکرد و احساس هر روز بدن خود احساس خواهید کرد.

وقتی سبزیجات، میوه‌ها، دانه‌ها، آجیل‌ها و پروتئین‌ها را زیاد می‌خورید و با گیاهان و ادویه‌های زنده طعم آن را خوشمزه می‌کنید، احساس سیری و سیری خواهید داشت. وقتی احساس رضایت و سیری می کنید، هوس های کمتری را تجربه می کنید و متوجه می شوید که هوس ها راحت تر از نظر احساسی تحریک می شوند. وقتی روی چیزی که می‌خورید تمرکز می‌کنید و نه چیزی که نمی‌خورید، طبیعی است که بشقاب خود را با مواد مغذی بیشتری پر کنید و فضایی برای غذاهای کم‌مغذی وجود نخواهد داشت.

اگر برخی از چیزهایی که برای خوردن انتخاب می‌کنید دارای مواد مغذی نباشند، کمال‌گرایی یا احساس گناه نیست. با یک وعده غذایی یا میان وعده دچار کمبودهای تغذیه ای نخواهید شد. تمرکز بیشتر روی انتخاب های روزمره ای است که در طول زمان انجام می دهید. این فرآیند تماماً در مورد تمرکز بر تغذیه بدن شما است. ممکن است فضایی برای میان وعده‌ها و دسرهایی وجود داشته باشد که دارای مواد مغذی نباشند، با این حال، اگر می‌دانید که بدن خود را به آنچه برای رشد نیاز دارد تغذیه می‌کنید، شروع به ایجاد تعادل بیشتر، احساس هماهنگی و انتخاب بر اساس آنچه می‌کنید خواهید بود. برای شما کار می کند او بدن را در ازای چیزی که ممکن است هوس کرده باشید می خواهد.

وقتی خوب غذا بخورید احساس بهتری خواهید داشت. زمانی که بیشتر غذاهای فرآوری شده و بدون مواد مغذی می خورید، احتمال بیشتری دارد که احساس اعتیاد کنید. وقتی متعادل و بدون محدودیت غذا بخورید، احساس تعادل بیشتری خواهید داشت. وقتی روی چه احساسی می خواهید داشته باشید انتخاب‌ها زمانی واضح‌تر می‌شوند که به این فکر می‌کنید که چه چیزی بخورید، چگونه یک وعده غذایی تهیه کنید و چگونه هر انتخابی که در مورد غذا انجام می‌دهید می‌تواند منعکس‌کننده و پشتیبانی از احساس شما در ذهن، بدن و روح باشد.