تغذیه درمانی کل نگر – چگونه اصل ۸ تغذیه شهودی را در خود بگنجانیم: به بدن خود احترام بگذارید


هشتمین اصل غذا خوردن شهودی این است: به بدن خود احترام بگذارید. اگر سری‌های یکپارچه‌سازی غذای شهودی و ذهن‌آمیز را در وبلاگ من دنبال کرده‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که چگونه اصل ۷ و اکنون اصل ۸ به طور مستقیم با غذا مرتبط نیست. (اصل ۹ نیست – با ما همراه باشید!) این اصول به شما کمک می کند چگونه با خودت باشی به روشی آگاهانه تر و دلسوزانه تر، چه از نظر درونی و چه بیرونی که به طور طبیعی تأثیر می گذارد با غذات چطوری؟

از طریق این اصل، من چگونگی بودن با بدن خود را به روشی محترمانه، که اکثر مردم در مقطعی از زندگی خود تجربه می کنند، بررسی و درمان خواهم کرد. اگر متوجه پچ پچ در ذهن خود یا با صدای بلند در اطراف بدن خود می شوید، معمولاً درباره چیست؟ آیا معمولاً ماهیت مثبت یا منفی دارد؟ حقیقت این است که همه بدنها، بدن شما و بدن آنها، بدن آنها و بدن آنها، شایسته احترام هستند. هیچ استثنایی وجود ندارد.

وقتی متوجه هر گونه تعصبات درونی در مورد اینکه بدن «خوب» یا «سالم» چیست و در عوض بدن «نه خوب» یا «ناسالم» چیست، می‌بینید، این تعصبات از کجا می‌آیند. بیایید واضح بگوییم، با توجه به اینکه چقدر در فرهنگ ما بر تصویر بدن، کاهش وزن، و استانداردهای زیبایی تاکید شده است، به ندرت پیش می‌آید که سوگیری درونی نداشته باشید و البته ما همیشه نگران این هستیم که چگونه در رابطه با آن اندازه می‌گیریم. این استانداردها

چگونه فکر می کنید، صحبت می کنید و واکنش نشان می دهید؟ با بدن شما این همان چیزی است که این اصل در مورد آن است. با این حال، فکر کردن به شرم، قضاوت یا موارد دیگری که در درون خود متوجه آن هستید، یا با صدای بلند با دیگران صحبت کنید و تمرین تبدیل این افکار و کلمات به بی طرفی بدن، مثبت اندیشی و مهربانی، مفید است. این از روند ارائه مفاهیم مشابه به خودتان پشتیبانی می کند.

ذهن آگاهی پشتیبانی زیادی از مفهوم احترام گذاشتن به بدن شما به خصوص در جنبه غیر قضاوتی ارائه می دهد. یکی از موثرترین راه‌ها برای شروع احترام گذاشتن به بدن، تمرین بی طرفی بدن با قضاوت نکردن است. این یک تمرین بسیار مفید است و همانطور که در اصل چهارم غذا خوردن شهودی: به چالش کشیدن پلیس غذا در مورد غذا اعمال شده است، اعمال این مفهوم برای قضاوت نکردن در مورد نحوه ارتباط خود با بدن بسیار قدرتمند است.

یادگیری درک بی طرفی بدن ساده است اما لزوما آسان نیست. برای تمرین بی طرفی بدن، زمانی را پیدا کنید که بتوانید. چشمان خود را ببندید و بدن خود را در چشم ذهن خود از سر تا پا در حال حرکت عمدا در تمام قسمت های بدن خود بررسی کنید. با هر قسمت از بدن، ابتدا آن را نام ببرید و سپس حقایقی در مورد آن بیابید، به عنوان مثال: گوش هایی که برای شنوایی استفاده می شوند در دو طرف سر من قرار دارند. توجه کنید که چگونه هیچ قضاوتی وجود ندارد، فقط حقایق وجود دارد، فقط آنچه در مورد این قسمت از بدن در این لحظه صادق است. بی طرفی و قضاوت نکردن را در همه جا حفظ کنید. توجه داشته باشید که این احساس با قسمت هایی از بدن که ممکن است هیچ ارتباط مثبت یا منفی با آنها نداشته باشید و قسمت هایی که انجام می دهید چگونه است.

شما باید به طور منظم تری روی قسمت هایی از بدن تمرین کنید که قضاوت نکردن آنها برایتان دشوار است. برای بسیاری، تمرین ساده اما نه آسان بی طرفی بدن بسیار مفید و چشم باز است. واقعا کنجکاو شوید چرا شما در مورد بدن خود قضاوت هایی دارید. در هر قضاوت به خاطر داشته باشید:

  • هنگام بزرگ شدن چه پیام هایی در مورد قضاوت بدن یا بدن خود از خانواده خود شنیدید/دریافت کردید؟

  • چه پیام هایی در مورد قضاوت بدن یا بدن خود از همسالان خود شنیده یا دریافت کرده اید؟

  • چه پیام هایی در مورد بدن یا قضاوت های بدن خود از جامعه شنیده یا دریافت کرده اید؟

  • چه کسی معیارهای “زیبایی” و فرم بدن را که شما به آن پایبند هستید تعیین کرده است؟

  • چه پیام هایی را می خواهید بشنوید یا دوست دارید با آنها زندگی کنید؟

  • آیا می توانید همین الان شروع به ارائه این پیام ها به خودتان کنید؟

هنگامی که بی طرفی بدن را تمرین کردید تا احساس طبیعی و پذیرفته شدن بیشتری داشته باشید و ذهن شما سعی نمی کند شما را به سمت منفی بافی بکشاند، می توانید شروع به تمرین مثبت بودن بدن و قدردانی از بدن کنید. در این تمرین، همان تمرین را انجام می‌دهید، راحت استراحت می‌کنید و از سر تا پا در چشم ذهن خود کار می‌کنید و هر قسمت از بدن را چیزی که دوست دارید و چیزی که می‌توانید بابت آن سپاسگزار باشید، نام ببرید. اگر برایتان سخت است، اشکالی ندارد! به تمرین ادامه دهید و چند بار در هفته ادامه دهید تا زمانی که تمرین راحت‌تر و راحت‌تر شود.

سعی کنید هر جا که می روید این نگرش را با خود داشته باشید. همانطور که شروع به تغییر قضاوت های درونی خود در مورد بدن خود می کنید و اجازه می دهید که بر نحوه قضاوت شما در مورد بدن دیگران تأثیر بگذارد، شروع به توجه و فکر کردن به موارد زیر کنید:

  • قانون بدن چقدر فضای ذهنی را اشغال می کند؟

  • چقدر بدن دیگران را قضاوت می کنید؟

  • چقدر بدن خود را با بدن دیگران مقایسه می کنید؟

  • این چه احساسی به شما می دهد؟

  • چرا فکر می کنی این کار را می کنی؟

  • آیا آماده اید تا این تجربه درونی را متحول کنید؟

اگر چنین است، بی طرفی فیزیکی دیگران را تمرین کنید. حتی اگر تفکر شما با یک قضاوت شروع شود، آیا می توانید یک فکر خنثی مانند یک فرد دیگر در بدنی که امروز دارند ایجاد کنید، این نه خوب است و نه بد، اینطور است. وقتی این حالت راحت‌تر شد، شروع به تغییر حالت مثبت بدن برای دیگران کنید. چه تعریفی می توانید به صورت داخلی انجام دهید تا خودتان آن را بشناسید یا در صورت امکان با صدای بلند.

این تمرین های ساده اما نه آسان می تواند رابطه شما را با بدن، خودتان و غذا تغییر دهد. وقتی می توانید فقط با بدنت باش بدون منفی گرایی و سر و صدا، محیط درونی کمتری را برای خود ایجاد می کنید. وقتی شروع به تغییر شرم از بدن می کنید، قضاوت و مقایسه باعث می شود احساس احترام زیادی برای بدن شگفت انگیز خود و همچنین احترام به بدن دیگران داشته باشید.