تغذیه درمانی کل نگر – چگونه یک ذهن عضلانی بسازیم


اگر تا به حال سعی کرده‌اید در باشگاه عضله بسازید، می‌دانید که اگر می‌خواهید قوی‌تر شوید، هر چند وقت یک‌بار بلند کردن وزنه‌ها باعث کاهش آن نمی‌شود. با ثبات و تکرار، شروع به ساختن عضلات خود می کنید و به مرور زمان قوی تر می شوید. همین امر در مورد ساخت ماهیچه های ذهنی مرتبط با مغز و ایجاد فرصتی برای تغییر الگوهای خود صدق می کند.

به ساختن طرز فکر خود فکر کنید که گویی ماهیچه های ذهنی شما را تقویت می کند. هر بار که تقویت ذهنیت خود را تمرین می کنید، قوی تر می شوید. اگر مدت زیادی از این تمرین استراحت کنید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود که کم کم شروع کنید و هر بار یک بار تکرار کنید تا قدرت خود را بازیابید.

ذهنیت چیزی است که با عزم راسخ همراه با پیگیری مداوم روی آن تمرکز می کنید. ذهنیت ماهیچه هایی است که شما با انجام اقدامات مستمر از روند تغییر حمایت می کنید. هر بار که درگیر کردن ذهنیت خود را تمرین می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مراحل اقدام لازم را برای ایجاد تغییری که می خواهید دنبال کنید.

وقتی ذهنیتی قوی و متمرکز داشته باشید، می‌توانید از طریق سر و صدای ذهنی کار کنید و ژیمناستیک ذهنی را کنترل کنید که می‌تواند مانع شما شود. همه ما یک خرابکار درونی داریم. وقتی عضله مغز شما قوی است، آماده مقابله با آن بخش مخرب خود هستید. با تقویت ذهن خود، آماده می شوید که در برابر یک خرابکار درونی قوی بمانید – که معمولاً به عنوان بهانه های متقاعدکننده آزمایش می شود – که معمولاً از ترس یا شرم ناشی می شود.

ترس و شرم دو احساسی هستند که می توانند شما را کوچک زندگی کنند و باعث شوند احساس بدبختی کنید و با دید خود نسبت به زندگی خود هماهنگ نباشید. ترفند این است که شما باید این احساسات را تجربه و درک کنید، به شما این امکان را می دهد که ترس و/یا شرم را احساس و تشخیص دهید و کنجکاو باشید که چرا وجود دارد. از ترس خجالت بکشید با یادآوری اینکه چگونه ممکن است در گذشته این کار را انجام نداده اید. شرم سپس سعی می کند شما را متقاعد کند که بر اساس این شکست های درک شده از گذشته پیش نخواهید رفت. این امر ناگزیر باعث می شود که احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید که وقتی به جای اقدام، از تغییر می ترسید، احساس امنیت بیشتری می کنید میدونی این شما را به دید خود نزدیکتر می کند. غلبه بر ذهن بسیار دشوار است. خبر خوب این است که با ثبات و تمرین، می توانید درک بهتری از الگوهای خود به دست آورید و جایی که ترس و شرم فقط یک روایت قدیمی است که قدرت تغییر آن را دارید.

پایه گذاری برای ساختن طرز فکر و تقویت عضلات ذهنی با دانستن اینکه چه می خواهید و چرا آن را می خواهید شروع می شود. زمانی که بتوانید به چشم انداز زندگی خود متصل شوید و اهدافی را تعیین کنید، این کار را خواهید کرد خودت در آینده برای راهنمایی و حمایت از شما در فرآیند تغییر. این روند واقعاً از آنجا با تلاش و استفاده از انرژی امید و اعتقاد به خود در آینده برای ایجاد یک برنامه و سپس اقدام قاطع شروع می شود –همواره.

مثل همیشه، زمانی که شما با شروع کوچک شروع می کنید و عضلات اعتماد به نفس درونی خود را توسعه می دهید، برای تغییرات پایدار طولانی مدت بسیار موثر است. باید به خودت اعتماد کنی خودت را باور کن اینجاست که باید با ناراحتی ناشی از هر تجربه طولانی ترس یا شرم روبرو شوید – و گاهی اوقات با آن دست و پنجه نرم کنید. اگر در گذشته توانایی های خود را باور نداشتید یا به آنها اعتماد نداشتید، او سعی می کند به عقب برگردد و شما را متقاعد کند که اکنون نیز این کار را انجام نخواهد داد.

تهیه برنامه بر اساس چشم انداز زندگی و اهدافی که چشم انداز شما را با مراحل عمل پشتیبانی می کند، به شما نقشه راهی می دهد که باید دنبال کنید. شما می خواهید اهداف و مراحل اقدام شما ساده، مشخص، قابل انجام و مطلوب باشد. به مرور زمان بر روی این مراحل انجام می‌دهید و به خودتان اعتماد می‌کنید و باور می‌کنید که نه تنها می‌توانید، بلکه آن را دنبال خواهید کرد. برای مثال، اگر می‌خواهید بیشتر حرکت کنید، می‌توانید با پوشیدن لباس‌هایی که می‌خواهید در آن جابه‌جا شوید، شروع کنید و آن‌ها را برای زمانی که می‌خواهید حرکت کنید، بپوشید. دفعه بعد لباس بپوشید و ۵ تا ۱۰ دقیقه در اطراف حرکت کنید. تمام جزئیات مانند روزهایی که این کار را انجام خواهید داد و جزئیات کارهایی که در طول هفته انجام خواهید داد را برنامه ریزی کنید. در پایان هفته مرور کنید و ببینید چه اتفاقی افتاده است که شما آن را دنبال کرده اید و چه اتفاقی افتاده است که شما آن را دنبال نکرده اید. درک مشکلات، بلوک‌ها و اسپویلرهای درونی و همچنین انگیزه‌های شما اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی حرکت رو به جلو به شما می‌دهد. خود اندیشی و خودآگاهی روند شما را هدایت می کند. شما می توانید این فرآیند را برای هر چیزی که می خواهید ترکیب، تغییر یا انجام دهید اعمال کنید.

وقتی این کار را به طور مداوم انجام دهید، هفته به هفته، ماهیچه های ذهنی خود را تقویت می کنید، که شما را به چشم انداز زندگی خود نزدیک می کند. اگر فردی هستید که جزئیات گام به گام را ترجیح می دهید، سعی کنید مراحل زیر را دنبال کنید تا از امروز شروع به تقویت ذهنیت خود کنید.

۱. چی میخوای؟

۲. چرا این را می خواهید؟

۳. چه چیزی به شما امکان می دهد به آنچه می خواهید برسید؟

۴. چه زمانی روشی را انجام می دهید که به شما امکان می دهد به آنچه می خواهید برسید؟

۵. وقتی این روش را انجام می دهید ترس یا شرم شما چیست؟

۶. از کجا می توان شروع کرد و این اقدامات را عملی کرد؟

۷. اکنون طرح خود را ایجاد کنید.

۸. اکنون به این فکر کنید که اوضاع چگونه پیش می رود و از مبارزات خود درس بگیرید و چه چیزی به شما انگیزه می دهد.

۹. ورزش کنید، ثابت باشید!

۱۰. ارزیابی مجدد.

اگر این مراحل را برای تقویت ماهیچه های ذهنی خود طی می کنید تا بتوانید دیدگاه خود را از زندگی بهتر هماهنگ کنید، دوست دارم بدانم چگونه پیش می رود. اگر می‌خواهید درباره ۱۰ مرحله برای ایجاد زندگی موردعلاقه خود تجدید نظر کنید، می‌توانید مرور کلی کامل را در اینجا مجدداً مشاهده کنید یا به وبلاگ بروید و هر مرحله را با جزئیات بخوانید. تغییر چالش برانگیز است اما برای رشد ضروری است. هرچه طرز فکر شما از طریق فرآیند تغییر قوی تر باشد، هماهنگی بیشتری با دیدگاه خود از زندگی مورد علاقه خود تجربه خواهید کرد. تقویت عضلات ذهنی خود را تمرین کنید و تأثیر آن را در زندگی خود به طرق مثبت احساس خواهید کرد.