توضیح دهنده: کووید، آنفولانزا و RSV در زمستان امسال ایالات متحده: چرا کارشناسان نگران هستند

۲۶ اکتبر (رویترز) – پزشکان آمریکایی هشدار می‌دهند که افزایش موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) همزمان با افزایش انتقال کووید و فصل آنفولانزای زودتر از حد معمول است و شبح «سه‌گانه» تنفسی را افزایش می‌دهد. بیماری در این زمستان

به طور خاص، عفونت های RSV در میان کودکان خردسال گزارش شده است که ظرفیت برخی از بیمارستان های ایالات متحده را پر می کند.

دکتر ایرا واردونو، متخصص اطفال از مرکز پزشکی پراویدنس سدارز-سینای تارزانا در تارزانا، کالیفرنیا، در بیانیه ای گفت: «ما در حال حاضر شاهد مثبت شدن آزمایش بیماران برای بیش از یک ویروس هستیم.

چه کسی در معرض خطر است؟

نوزادان بیشتر در معرض خطر RSV هستند زیرا اغلب نمی توانند ترشحات ناشی از ویروس را سرفه کنند و ممکن است به ساکشن راه هوایی یا مایعات داخل وریدی نیاز داشته باشند. برخی ممکن است به اکسیژن اضافی نیاز داشته باشند. کودکان بزرگتر و بیشتر بزرگسالان معمولاً علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی را تجربه می کنند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، RSV به طور متوسط ​​منجر به ۵۸۰۰۰ بستری شدن در بیمارستان در بین کودکان زیر ۵ سال و ۱۷۷۰۰۰ بستری در بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر در سال می شود.

CDC گفت: مرگ و میر ناشی از RSV در کودکان ایالات متحده نادر است، اما سالانه ۱۴۰۰۰ بزرگسال بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دهند و افراد مسن یا دارای نقص ایمنی در معرض بیشترین خطر قرار دارند.

چه چیزی می تواند از RSV جلوگیری کند؟

عفونت با RSV را می توان به همان روشی که می توان از هر ویروسی جلوگیری کرد: دوری از افراد بیمار، اطمینان از بهترین تهویه ممکن در داخل خانه، پوشیدن ماسک با کیفیت بالا، و تمیز نگه داشتن دست های خود تا حد امکان. دکتر جی وارما، مشاور ارشد پزشکی در Kroll.com و مدیر مرکز پیشگیری و پاسخ به بیماری همه گیر ویل کورنل گفت.

نوزادان پرخطر می توانند درمان پیشگیرانه را با دوزهای ماهیانه Synagis (palivizumab) از داروساز سوئدی Orphan Biovitrum دریافت کنند. AstraZeneca Plc و Sanofi SA امیدوارند که ایالات متحده و اروپا مجوز Beyfortus (nirsevimab) را برای جلوگیری از عفونت RSV در نوزادان و نوزادان دریافت کنند.

هیچ واکسنی علیه RSV وجود ندارد، اگرچه Pfizer Inc در حال توسعه RSVpreF برای بزرگسالان است. وارما گفت: در این بین، مهم است که “همه در مورد واکسن کووید و آنفولانزا به روز شوند.”

چه چیزی باعث این موج می شود؟

وارما گفت که بخشی از افزایش موارد RSV به دلیل کاهش اقدامات احتیاطی کووید، مانند نقاب زدن و فاصله گذاری اجتماعی است که باعث کاهش میزان RSV و آنفولانزا در طول همه گیری شد.

نرخ‌های RSV در پاییز/زمستان ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به‌طور غیرمعمول پایین بود، اما از بهار ۲۰۲۱ به طرز چشمگیری افزایش یافت و از اواخر آگوست افزایش یافت.

CDC می گوید هنوز نمی تواند پیش بینی کند که چه زمانی الگوهای فصلی قبلی بازخواهد گشت.

گزارش توسط نانسی لاپید; ویرایش توسط میشل گرشبرگ و ریچارد پولین

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.