خوردن زیاد؟ در اینجا 6 دلیل وجود دارد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید براستی آیا به خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

غذا خوردن وقتی بدن شما از تجربه خوردن غذای شما جدا می شود بسیار زیاد است و برای شما سخت است که از آنچه می خورید در بدن خود لذت ببرید و هنگام رضایت و رضایت آن را تنظیم کنید.

ما قبلاً آن را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون یا تغذیه غذایی که همه بعد از ظهر می خوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین قرار نیست همیشه 100 درصد به غذاهایی که هر روز می خوریم توجه داشته باشیم ، اما مشکل این است که خوردن بی فکر می تواند منجر به چندین پیامد نامطلوب شود. از پرخوری تا یک قسمت بیش از حد حساس ، ایجاد اختلال در گوارش ، و حتی توبه و گناه ، خوردن بی فکر هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ما روشهای متداول برای پیدا کردن خود را در حال خوردن بی فکر بررسی می کنیم تا بتوانید بر آنها مسلط شوید.

6 شایع ترین علت خوردن بی فکر

درک بهتر دقیقاً از آنچه که باید خورده شود ، شما را به درک بهتر در مورد موضوع سوق می دهد ، و همچنین مراقب باشید که این کار را انجام ندهید.

1. غذا خوردن برای راحتی

طعم غذا خوب است ، پس غذا ما را خوشحال می کند؟ متأسفانه صعود می تواند ملایم باشد.

غذا لذت بخش و لذت بخش است ، و به همین دلیل ، آن را برای لذت بردن! ” اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به دنبال غذای راحت باشیم ، یا به عنوان مکانیسم دیواری برای کمک به دیگر زمینه های زندگی مان که لذت بخش نیستند.

وقتی مردی برای راحتی غذا می خورد ، عموماً به دنبال غذا هستند تا حواس قبلی خود را از بین ببرند و با شادی به موفقیت برسند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما بعد از کار بسیار استرس دارید. شاید وقتی به خانه رسیدید نتوانید این اضطراب را برانگیزید ، بنابراین به سراغ کیک شکلاتی شیک خود بروید ، زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند تا استرس خود را فراموش کنید.

خوردن از افراد بی فکر

شما یک کیک نیستید ، فقط به این دلیل که می خواهید یک کیک ساده بخورید ، از هر ذائقه آن لذت ببرید و از همان چیزی که هست لذت ببرید! اما شما به دنبال یک کیک راحت برای فرار هستید. این اتفاق همچنین می تواند تقریباً از همه شدیدترین افسردگی های ذهن گرفته تا عصبانیت یا حتی بیهودگی رخ دهد.

2. نشانه های محیطی

آیا مکانهای خاصی برای برانگیختن یک خواسته خاص وجود دارد؟

یکی از شلوغ ترین چیزهایی که درباره فیلم های تئاتر می شنوم. وقتی به سینما می آیید ، بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر هیچ چیزی برای شرمساری وجود ندارد زیرا می خواهید فقط از غذا لذت ببرید! گفته می شود که این غذا هم مقوی و هم دلپذیر است ، زیرا بخشی از فلسفه ما در اینجا در تغذیه محروم است.

اما این جنون زمانی به وجود می آید که ما علیرغم کمبود غذا اقلام غذایی را می خواهیم. اگر ما به طور کامل و به سادگی به دلیل عوامل محیطی غذا بخوریم ، نمی توانیم نشانه های گرسنگی و سیری را بشنویم – واکنش ما به نحوه و زمان غذا خوردن. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف غذا می شود ، که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه می خواستیم احساس بیش از حد ، متورم شدن و شاید تا حدودی برطرف شود.

یکی دیگر از نمونه های رایج نشانه های محیطی را می توان در تغذیه اجتماعی یافت. در بسیاری از این موقعیت ها ، غالباً غذایی وجود دارد که هنگام تغذیه از صفحه نمایش خارج می شود ، مانند چیپس یا قرص های کلوچه. این می تواند به سادگی باعث شود برخی از غذاهایی را که نمی گویید برای شما چندان مفید نیستند از دست بدهید. همچنین می توانید خود را بیش از حد افراط کنید زیرا از هر بار پیاده روی لذت می برید یا این که تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از عوامل شایع دیوانه خوردن است. همه چیز از پیمایش تا اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار برای غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه شما در مورد غذا پرت می کند.

وقتی با خوردن حواس شما پرت می شود ، احساس آنچه می خورید سخت تر می شود زیرا واقعاً طعم و بافت غذا را هدف قرار نمی دهید.

فکر کنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا کرده اید؟ قبل از این که این را بدانید ، بسیار بیشتر از آنچه که احتمالاً می خورید می خوردید اگر پشت میز نشسته باشید و به دنبال چیزی باشید که می خورید.

در حال حاضر ، بسیار مهم است که بدانید چگونه این کار را به درستی انجام دهید! گاهی اوقات همه ما می خواهیم شب خوبی در Netflix داشته باشیم و در حین تماشا مقداری چیپس بخوریم. اما اگر این به برنامه روزانه شما مربوط می شود ، آن زمان است که می خواهید در آن مکان کار کنید.

4. خوردن بی فکر به دلیل فشار همسالان

همه این دوست یا عضو خانواده را دارند ، “شما مطلقا نباید تلاش کنید ، بنابراین خوب است!” ، “می دانم که گفته اید که کسی را نمی خواهید ، اما من خیلی دوست دارم.”

آیا این برای همه آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا از یک غذا لذت نمی بریم ، اما با این وجود آن را می خوریم ، آن را بدون فکر می خوریم.

بار دیگر ما به سادگی غذا می خوریم. ما به طعم و مزه غذای خوشمزه ، احساسمان و بوی آن فکر نمی کنیم ، بلکه آنچه را که دیگران به ما گفته اند می خوریم.

5. کسالت

این بسیار شبیه به راحتی غذا خوردن است ، اما بیش از هر عمل دیگری تحریک کننده است.

تمرینات ما به ما اجازه می دهد در مواقع لزوم از خودرو استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهیم. این بخش مهمی از شخصیت شماست! و همچنین کاری که آنها انجام می دهند ، گاهی اوقات بدون قصد یا بدون قصد ، وقتی در مورد غذا هستیم.

به عنوان مثال ، بگویید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، همیشه هنگام انجام تکالیف خود به آشپزخانه می روید ، نه بازی و نه انجام کار خاصی. حوصله ات سر رفته! او در اطراف مغازه جستجو می کرد و هر آنچه در آنجا بود خلع سلاح می کرد.

بیا ، حالا وقتی حوصله ات سر رفت ، مستقیماً برای خوردن غذا به مغز خود برو. یک عادت شکل می گیرد.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و حواسمان به غذایی است که می خواهیم تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز دیگری می خوریم که افسوس ، واقعاً نمی تواند آن را برآورده کند.

6. برنامه های غذایی باعث غذا خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با برنامه غذایی مشخص خود به من مراجعه می کنند باید چوب متر

آنها هر روز در ساعت معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چه می پرسید؟ خوب ، آنچه آنها فکر می کردند ، مورد توجه قرار گرفت.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، ما از گرسنگی و سیری خود غفلت می کنیم. ما به بدن گوش می دهیم و بنابراین پاسخ می دهیم ، وقتی بدن را وادار می کنیم که فکر می کنیم باید آن را مجبور کنیم. هنگامی که ما احساس خود را در غذا محدود نمی کنیم ، یکبار بدون فکر غذا می خوریم.

چگونه بی خیال غذا خوردن را متوقف کنیم

اکنون می دانیم که خوردن بی فکر کجاست. پس چگونه متوقف می شویم؟

اول ، ما می خواهیم هر یک از عوامل محرک خود را بدانیم. آیا اغلب برای غذای راحت می روید؟ تسلیم فشار فشار می شوید؟ آیا به برنامه غذایی خود پایبند هستید؟ یا شاید از محیط خسته شده یا تحت تأثیر قرار بگیرید؟

وقتی از غذاهایی که غالباً می خورید آگاه باشید ، سخت تلاش می کنید تا این عادت ها را ترک کرده و عادت های مثبت بیشتری ایجاد کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را که می توانید برای وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید ، به اشتراک می گذاریم تا با انتخاب غذاهای مدرن تعادل بیشتری داشته باشید ، به علاوه گام هایی برای حفظ عادات غذایی در زندگی.

غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید

همچنین تمرین تغذیه آگاهانه را بیاموزید. ما همه این کارها را به مشتریان خود آموزش می دهیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. از خوردن مزخرف خارج شوید و در دنیای غذاخوری که به شما امکان می دهد کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید ، توجه داشته باشید.

اگر می خواهید این تکنیک را توسعه دهید ، اما کاملاً مطمئن نیستید که دقیقاً در کنار شما چه اتفاقی می افتد ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! از نقطه نظر درد ، اهداف و آرزوهای خود می توانید تعیین کنید که چه کاری باید انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *