درمان تغذیه کل نگر – شامل شیوه های تغذیه آگاهانه و شهودی


خوردن آگاهانه و شهودی، شیوه‌های قدرتمندی برای حمایت از روند بهبودی الگوهای غذایی احساسی و استرس‌زا هستند. هنگامی که این عناصر به طور مداوم با تسهیل آنها در برنامه روزانه شما گنجانده شده و تمرین شوند، می توانند تأثیر زیادی بر رابطه شما با غذا داشته باشند. غذا خوردن آگاهانه به این معناست که در کنار غذا باشید و در حالتی غذا بخورید که در آن آرام باشید، از نظر عاطفی متعادل باشید و بدنتان هوس غذا و تغذیه کند. غذا خوردن شهودی به معنای اعتماد به خود و رهایی از ترس از غذا است شما هستید مسئول بودن برای شما گزینه های غذایی

غذا خوردن آگاهانه به زیبایی با هر یک از اصول غذا خوردن شهودی ادغام می شود (همانطور که سالها پیش توسط Evelyn Tribull و Elise Rich ایجاد شد، من کتاب آنها را – Intuitive Eating! – به شدت توصیه می کنم). این اصول بر پایه ایجاد یک رابطه سالم با غذا، بدن و خودتان است. اصول شهودی غذا خوردن به شما این امکان را می دهد که از آن آگاه باشید شما هستید متخصص در آنچه بدن شما می خواهد و نیاز دارد. وقتی مفاهیم تمرکز حواس را با این ۱۰ اصل غذایی بصری ترکیب کنید، نقشه راه بسیار خوبی برای ایجاد صلح با غذا خواهید داشت.

ده اصل غذا خوردن شهودی عبارتند از:

۱. ذهنیت رژیم غذایی را رد کنید

۲. به گرسنگی خود احترام بگذارید

۳. با غذا صلح کنید

۴. چالش پلیس مواد غذایی

۵. عامل رضایت را بررسی کنید

۶. احساس سیری می کنم

۷. با احساسات خود با مهربانی رفتار کنید

۸. به بدن خود احترام بگذارید

۹. حرکت – تفاوت را احساس کنید

۱۰. به سلامتی خود احترام بگذارید – تغذیه ملایم

در طول ۱۰ پست وبلاگ بعدی، من به طور مفصل توضیح خواهم داد که چگونه هر مرحله را در زندگی خود یک مرحله در یک زمان بگنجانید. در هر کدام از آنها می‌بافم که تمرین‌های تمرکز حواس و غذا خوردن آگاهانه می‌توانند هم تمرین‌ها و هم روند را به طور کلی بهبود بخشند. من راه های خاصی را برای نگاه کردن به هر مرحله و نحوه نزدیک شدن به هر مرحله با روش های خاص ارائه خواهم داد که می توانید بلافاصله با آنها شروع کنید.

هر دو اصل غذا خوردن شهودی ساده هستند، اما لزوماً تمرین کردن آنها آسان نیست. فرهنگ رژیم غذایی واقعی است و ریشه در فرهنگ ما دارد. جدا شدن از ذهنیت رژیم غذایی می تواند بسیار دشوار باشد – به خصوص اگر برای مدت طولانی قربانی وعده ها و امیدهای پوچ آنها شده باشید. فرهنگ رژیم غذایی در سال‌های اخیر به شکل ماهرانه‌ای به پوشش سلامت و تندرستی تبدیل شده یا به عنوان یک سبک زندگی شناخته شده است. با این حال، اگر نحوه غذا خوردن شما را سالم یا احساس خوبی نمی کند، و اگر نیاز به محدودیت داشته باشد و لذت حاصل از غذا را نداشته باشد، آیا واقعا یک روش پایدار برای غذا خوردن است؟ اینجاست که در پست بعدی با این موضوع و اصل اول غذا خوردن شهودی شروع می کنم!

طی چند هفته آینده به فصل تعطیلات می رویم، که می تواند در طول یک سال “عادی” استرس زا باشد، اما با نامشخص بودن زمان ما، این فصل به احتمال زیاد باعث استرس اضافی می شود. به طور سنتی، کسانی که از خوردن احساسی و استرس رنج می برند، از هالووین تا بعد از سال نو احساس سردرگمی می کنند. سرما و تاریکی زمستان، افزایش تمرکز بر روی غذاها و غذاها، افزایش استرس و تنش، همه اینها می تواند باعث افزایش احساس استرس در هنگام غذا خوردن در این دوران شود.

اگر شروع به ترکیب این شیوه های غذایی شهودی و آگاهانه کنید، ممکن است خود را در مکانی بسیار متفاوت از جایی که ممکن است بدون آنها فرود آمده باشید، بیابید. هر یک از این مراحل را به عنوان فرصتی برای رها کردن ایده‌ها، ساختارها و ترس‌های قدیمی در مورد غذا، رژیم غذایی و تصویر بدنی در نظر بگیرید و شروع به قدم گذاشتن در فضایی پر از قدرت و آزادی در مورد غذا، بدن خود کنید. و از همه مهمتر زندگی شما به زودی منتظر یک فرو رفتن عمیق در اصل اول باشید!