درمان تغذیه کل نگر – چگونه عادات سالم را حفظ کنیم


استقبال از سال جدید اغلب با امیدها و رویاهای تغییر همراه است. شما ممکن است ببینید سال جدید برای شما! در سراسر رسانه های اجتماعی، ممکن است پچ پچ های زیادی در مورد تصمیمات سال نو بشنوید، و حتی ممکن است تصمیمات خود را ایجاد کنید. وقتی صحبت از تغییر و ایجاد عادات جدید در زندگی می شود که بسیار متفاوت از عادات فعلی شما هستند، خیلی بیشتر از رویاپردازی در مورد تغییراتی که می خواهیم نیاز است.

ببینید، ایجاد یک عادت جدید دشوار است. کتاب‌های بی‌شماری در این زمینه نوشته شده‌اند، و همه آن‌ها مملو از اطلاعات بزرگی هستند که تلاش می‌کنند تا در طبیعت انسانی ما نفوذ کنند و ما را به زور به نقطه‌ی وجودمان برگردانند. در حالی که تکنیک های بسیار خوبی برای ایجاد عادات جدید و سازگار کردن آنها وجود دارد، تنها موضوعی که به نظر می رسد در همه آنها وجود دارد، تمرین عادت جدید مورد نظر به اندازه کافی است که بتوانید دیگه لازم نیست بهش فکر کنی. روند تا آن مرحله می تواند مشکوک باشد، اما ممکن است.

به طور کلی مغز ما تا حدودی تنبل است. هنگامی که او دیگر مجبور نیست برای مقاومت در برابر تغییراتی که ما می‌خواهیم ایجاد کنیم آنقدر تلاش کند، در نهایت عادت جدید را می‌پذیرد و سپس مقاومت در برابر آن را متوقف می‌کند. در نهایت عادت جدید بدون مقاومت و بدون نیاز به فکر کردن در مورد آن رخ می دهد. وقتی سعی می‌کنید تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید، نیروی اجتناب‌ناپذیری که با آن مواجه می‌شوید، خودتان و عادت‌های قدیمی‌ای هستید که می‌خواهید جایگزین کنید. شما باید دائماً تلاش کنید تا خود را متقاعد کنید که عادت جدید ارزش حفظ با تمرین و ثبات را دارد.

وقتی نوبت به بهبودی از یک زندگی رژیم غذایی مزمن و خوردن احساسی می شود، ایجاد یک عادت جدید مرتبط با غذا به روشی غیر احساسی می تواند دشوار باشد. حقیقت این است که رژیم‌های غذایی مؤثر نیستند، اما ایجاد عادات سالم جدید، یک گام افزایشی کوچک این کار را انجام می‌دهد. اگر می خواهید رابطه خود را با غذا، بدن و خودتان تغییر دهید، بهتر است از کوچک شروع کنید، اذعان کنید و بپذیرید که این کار به زمان، تلاش، تمرکز، تمرکز، عقب نشینی، بازگرداندن خود، برنامه ریزی و … نیاز دارد. شما آن را دریافت می کنید، فقط خیلی طول می کشد.

شروع روند تغییر و بهبود رابطه خود با غذا با رها کردن این باور مفید است که رژیم غذایی یا هر برنامه “سبک زندگی” یا سلامتی همه چیز را درمان می کند. در این صورت کمک می کند که واقعاً واضح باشید که چرا آنچه را که می خواهید می خواهید. داشتن یک برنامه، تمرکز اختصاصی، و تمایل به متعهد شدن به خودتان و تعهد مجدد به خودتان بارها و بارها، شما را به ایجاد آن تغییر دلخواه نزدیک‌تر می‌کند.

من فکر می کنم یکی از دلایلی که تغییر و ایجاد عادت های جدید بسیار دشوار است این است که ما فریفته این ایده بودیم که باید آسان باشد. این ایده رژیم‌ها، برنامه‌ها و سیستم‌های زیادی را می‌فروشد. توجه بسیاری از رسانه ها به ۳ ترفند ساده برای …، اولین هک مورد نیاز …، یا چگونگی کاهش سریع X پوند در حالی که همچنان آنچه را که می خواهید می خورید، معطوف کرده است. همه این چیزهای هیجان انگیز توجه ما را به خود جلب می کند و وقتی نتیجه وعده داده شده را ارائه نمی کند، در تیتر براق بعدی گرفتار می شویم.

اگر بتوانید این باور را که آسان، ساده و سریع خواهد بود را کنار بگذارید و سپس به خودتان اعتماد کنید که برای آنچه می خواهید ظاهر شوید، ممکن است سریع و آسان نباشد اما ممکن است. ممکن است هک‌های سرگرم‌کننده‌ای اتفاق بیفتد، و شاید جالب باشد که ببینیم چه چیزی ما را به حرکت وا می‌دارد، اما هیچ چیز مانند شروع از جایی که هستید با آنچه دارید و تصمیم‌گیری امروز – هر روز – وجود ندارد.

برای شروع، بدانید که چه می‌خواهید، چه چشم‌اندازی برای خود دارید، و مطمئن شوید که چرا آن را می‌خواهید کاملاً روشن باشید. در مواقعی که انگیزه شما از بین می رود، وقتی استدلال شما برای ایجاد انگیزه کافی باشد، کمک می کند. سپس عادتی را انتخاب کنید که می‌خواهید شکل دهید و به شما کمک می‌کند به جایی که می‌خواهید باشید و چرا می‌خواهید آنجا باشید، نزدیک‌تر شوید.

اکنون به اقداماتی که برای اجرای این عادت انجام خواهید داد فکر کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید شروع به خوردن سبزیجات بیشتری کنید، مراحل عمل ممکن است به این صورت باشد: ۱. سبزیجات برگ سبز یا سبزیجات دیگری که دوست دارید بخرید، ۲. دستور تهیه این سبزیجات را تهیه کنید، ۳. برای روز خود برنامه ریزی کنید. /این دستور غذا را آماده کنید، ۴. برنامه خود را دنبال کنید، ۵. به احساس خود فکر کنید. ۶. تکرار کنید!

فرآیند فکر کردن در مورد احساسی که دارید به شما کمک می کند تا به نحوه پیش رفتن اوضاع و آنچه ممکن است نیاز به تغییر یا تغییر داشته باشید پیمایش کنید. اینگونه است که عادات زمانی پایدار می شوند، زمانی که در برنامه زندگی فعلی شما قابل عمل باشند، مطلوب باشند – شما واقعا آنها را می خواهید – و زمانی که سفت و سخت نباشند. اگر این امکان پذیر نیست، مطلوب است، و اگر احساس می کنید که باید کامل باشید، خود را برای شکست آماده می کنید.

هنگامی که این عادت جدید کاملاً در جای خود قرار گرفت (دیگر لازم نیست در مورد آن فکر کنید زیرا هر روز بدون مقاومت سبزیجات می خورید) عادت بعدی را که می خواهید اجرا کنید انتخاب کنید. این فرآیند ساده است اما مطمئناً آسان نیست. روزهایی خواهد بود که نمی خواهید سبزیجات بخورید. روزهایی پیش می‌آید که باید آن را دور بریزید زیرا هرگز نتوانسته‌اید آن را تهیه کنید یا بخورید. روزهایی خواهند بود که شما وقت ندارید… احساس شکست می شود و او احساس شکست می کند، بنابراین فکر می کنیم توقف و تسلیم شدن آسان تر است و سپس دوباره تلاش کنید و شاید دوباره شکست بخورید. این یک شیب است. عقب نشینی بودن است بخشی اجتناب ناپذیر از فرآیند تغییر.

هنگامی که عقب نشینی رخ می دهد، لطفاً ناامید نشوید. به اهداف خود، آنچه می خواهید فکر کنید و بفهمید که چرا کار نمی کند. به آنچه می خواهید به دست آورید ایمان بیاورید تا بتوانید با برنامه خود پیش بروید. به دلیل اینکه چرا آن را می‌خواستید برگردید و اجازه دهید که به شما کمک کند و انگیزه شما را برای ادامه تلاش داشته باشد. سپس در یک روز جادویی، سبزیجات می خورید بدون اینکه حتی به آن فکر کنید (یا ورزش کنید، مدیتیشن کنید، تمیز کنید، در صورت رضایت از خوردن دست بکشید، یا هر هدفی که باشد…) و مزایای تلاش و اراده خود را احساس کنید. ، و تمایل به باور به خود.

هیچ ترفند ساده ای وجود ندارد، فقط عزم راسخ برای کار کردن و انجام آن، حتی زمانی که – و به خصوص زمانی – که نمی خواهید، وجود دارد. ماندن در این دوره، حتی زمانی که دچار مشکل هستید، حتی زمانی که چالش برانگیز است، به شما کمک می کند یاد بگیرید، رشد کنید و تغییری را که می خواهید ایجاد کنید. یک روز خیلی سخت نمی شود، تحول را احساس می کنید و آن وقت است که می دانید می توانید تغییراتی که ایجاد کرده اید را بچشید و حتی شروع به نگاه کردن به مرحله بعدی کنید. این فرآیند را در نظر بگیرید و خود را برای چالش‌ها و لذت‌هایی که پیش رو دارید آماده کنید.

سال نو مبارک!!