در روزه داری چه مکمل های غذایی مصرف کنیم؟


مردم به چند دلیل روزه می گیرند. چه کاهش وزن باشد و چه بهبود سلامتی، نخوردن می تواند معجزه کند.

با این حال، برخی از افراد به دلیل از دست دادن رژیم غذایی خود نگران کمبودهای تغذیه ای هستند. بنابراین به دنبال مکمل هایی برای سرپوش گذاشتن بر کم خوری خود هستند.

آیا واقعا در زمان روزه داری به مکمل نیاز داریم؟ و اگر این کار را می کنیم، چه مکمل های غذایی را در روزه داری مصرف کنید؟

بیایید در وبلاگ امروز بیشتر بدانیم.

آیا روزه داری باعث کمبود مواد مغذی می شود؟

روزه ما را از خوردن باز می دارد. ما انواع مختلفی از روزه گرفتن داریم، مانند روزه متناوب، که در آن زمان غذا خوردن را کنترل می کنیم.

بنابراین، ما غذا خوردن را به طور کامل ترک نمی کنیم. در عوض، زمان صرف غذا را محدود می کنیم، که می تواند بعد از یک فاصله چند ساعته تا یک روز باشد.

در نتیجه، ما هر فرصتی داریم تا نیازهای غذایی خود را از رژیم غذایی خود خارج کنیم. ما به هیچ چیز دیگری برای حمایت از روزه خود چه ویتامین ها و چه مواد معدنی نیاز نداریم.

با این حال، در کل یک مشکل وجود دارد.

باید رژیم غذایی را رعایت کنیم

افرادی که از رژیم غذایی متنوع پیروی می کنند، به طور کلی نیازی به نگرانی در مورد کمبودهای تغذیه ای ندارند. این به معنای مصرف غلات کامل، مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، آجیل، حبوبات، فیبر و البته پروتئین است.

اگر می توانستیم چنین رژیمی را در حین روزه داری تضمین کنیم، احتمالاً به هیچ مکملی نیاز نداشتیم.

با این حال، همه افراد چنین رژیم غذایی متنوعی ندارند. تحقیقات نشان می دهد که کشورهای غربی رژیم غذایی پر از غذاهای فرآوری شده، شکر، روغن، گوشت و چربی ها را مصرف می کنند. البته چنین رژیمی ناسالم است و حتی اگر روزه هم نباشیم، باعث کمبودهای تغذیه ای می شود.

علاوه بر این، رژیم غذایی نامناسب نیز منجر به چاقی و بیماری می شود.

همانطور که می بینیم، رژیم غذایی ما تصمیم می گیرد که آیا در زمان روزه داری به مکمل نیاز داریم یا خیر. اگر رژیم غذایی ما نیازهای غذایی ما را برآورده کند، مطمئناً به هیچ ویتامین یا مواد معدنی اضافی نیاز نخواهیم داشت.

اما اگر اینطور نیست، می توانیم استفاده از مکمل های غذایی را در نظر بگیریم. یا به عبارتی اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشیم در زمان ناشتا به مکمل های غذایی نیاز خواهیم داشت.

روزه داری شدید ممکن است نیاز به مکمل داشته باشد

برخی از انواع روزه داری سالم هستند و برخی دیگر سالم نیستند. به عنوان مثال، برخی افراد برای کاهش وزن بیش از حد خود را رنج می دهند. آنها ممکن است ساعت های زیادی را بدون غذا خوردن یا تمرین روش های روزه داری شدید مانند روزه آب بگذرانند.

در چنین مواردی، رفتار ما می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای و حتی آسیب به اندام ها شود.

بنابراین، اگر می خواهید ما را سالم نگه دارید، به برخی مکمل ها نیاز داریم. در بخش بعدی در مورد مکمل های غذایی که ممکن است برای ما مفید باشند صحبت خواهیم کرد.

در روزه داری چه مکملی مصرف کنیم؟

در اینجا برخی از مکمل های غذایی که می توانند به ما در حفظ تناسب اندام و سلامت در هنگام روزه داری کمک کنند آورده شده است:

ویتامین ها و مواد معدنی

وقتی مواد مغذی را از غذا دریافت می کنیم، بدن ما احساس شادی می کند. با این حال، ممکن است هنگام روزه گرفتن آن را از دست بدهیم.

در نتیجه، ممکن است مصرف ویتامین ها و مواد معدنی را در نظر بگیریم. ما می‌توانیم مکمل‌های ویتامین را جداگانه مصرف کنیم، مانند مکمل‌های ویتامین A یا ویتامین C. به غیر از آن، ما همچنین می‌توانیم به دنبال مولتی ویتامین‌هایی باشیم که ویتامین‌ها و حتی مواد معدنی دارند.

ما بهترین مولتی ویتامین های موجود در هند را که می توانید هنگام روزه داری امتحان کنید، بررسی کرده ایم. برخی از آنها همچنین حاوی مواد معدنی ضروری هستند که برای بدن ما مهم هستند.

ویتامین ها و مواد معدنی که باید روی آنها تمرکز کنید

برخی از مواد مغذی ممکن است در طول روزه داری بیش از سایرین ضروری باشند. در نتیجه، ما باید در مورد ویتامین ها و مواد معدنی که اکنون آشکار می کنیم فکر کنیم.

لایوسترانگ می‌گوید یکی از آن مواد مغذی که هنگام روزه‌داری به آن نیاز داریم، ویتامین B12 است، به خصوص اگر رژیم غذایی شما فاقد رژیم غذایی باشد. این ویتامین در تولید DNA نقش دارد و از سلامت سیستم عصبی حمایت می کند.

ویتامین B12 سرشار از گوشت است و برخی ممکن است در زمان ناشتا از مصرف آن اجتناب کنند زیرا این ماده غذایی جامد است.

علاوه بر این، برای اطمینان از جذب کافی کلسیم از غذا، باید ویتامین D مصرف کنیم. همچنین می‌توانیم مکمل‌های ویتامین C را برای تقویت ایمنی خود امتحان کنیم.

علاوه بر این، ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که برخی از مواد معدنی مانند منیزیم، مس و روی را مصرف می کنیم. پتاسیم و سدیم نیز برای حفظ تعادل مایعات در بدن مهم هستند.

امگا ۳

ماهی بخشی منظم از رژیم غذایی بسیاری از مردم در سراسر جهان است. ماهی به غیر از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ را نیز برای ما فراهم می کند که فواید بسیاری مانند سلامت قلب را به همراه دارد.

به گفته Livestrong، روغن ماهی می تواند برای سلامتی شما در هنگام روزه داری مفید باشد. حاوی چربی های بی ضرری است که به عنوان یک منبع سوخت عمل می کنند و به ما کمک می کنند در هنگام روزه داری فعال بمانیم.

امگا ۳ همچنین گرمازایی و جذب چند ویتامین را تسهیل می کند.

ما بهترین مارک های روغن ماهی را برای امتحان کردن اینجا در هند انتخاب کرده ایم. همچنین می‌تواند توسط هر کسی در زمانی که روزه نیست استفاده کند تا فواید سلامتی زیادی مانند شناخت بهینه داشته باشد.

پروتئین

وقتی روزه می گیریم به پروتئین کافی نیاز داریم. این می تواند از رژیم غذایی ما به شکل گوشت، مرغ و یا حتی از منابع گیاهی باشد. ما فوراً باید مطمئن شویم که بر اساس نیازهایمان تا حد امکان پروتئین مصرف می کنیم.

با این حال، برخی از افراد ممکن است در دریافت پروتئین کافی، به خصوص در رژیم غذایی یا روزه داری، مشکل داشته باشند. در نتیجه، ممکن است مصرف مکمل پروتئین را در نظر بگیریم.

وقتی صحبت از مکمل های پروتئینی به میان می آید، طیف وسیعی از گزینه ها را داریم. توصیه می کنیم پروتئین آب پنیر را امتحان کنید، که با جدا کردن کره با شیر درست می شود.

ما می توانیم پس از خواندن بررسی های منحصر به فرد خود، یکی از ۵ مکمل برتر پروتئین آب پنیر خود را انتخاب کنیم.

برخی از کارشناسان مصرف مکمل های BCAA را در زمان ناشتا پیشنهاد می کنند. BCAA اساسا یک پروتئین است که برای نتایج سریعتر به اسیدهای آمینه تجزیه می شود.

علاوه بر این، مکمل BCAA ممکن است از تحلیل عضلانی ناشی از روزه داری شدید جلوگیری کند.

ما همچنین مجموعه‌ای از بهترین مکمل‌های BCAA را داریم که با پول می‌توان خرید. اگر فکر می‌کنید BCAA می‌تواند به شما کمک کند، بررسی نظرات را فراموش نکنید.

آیا مکمل ها افطار می کنند؟

حتی برخی از افراد برای گرفتن بهترین نتیجه از روزه گرفتن از نوشیدن مایعات اجتناب می کنند. در نتیجه، نگرانی در مورد اینکه آیا یک مکمل روزه شما را افطار می کند، کاملاً مشروع است!

برای یافتن پاسخ، ابتدا باید بفهمیم روزه چیست. می توان گفت روزه به معنای خوردن نیست، اما اساساً کالری مصرف نمی کند.

بنابراین، هر مکمل بدون کالری روزه را افطار نمی کند. اکثر ویتامین ها و مواد معدنی در این دسته قرار می گیرند.

از سوی دیگر، مصرف مکمل کالری به معنای پایان روزه است. مکمل های پروتئینی اغلب حاوی کالری هستند و روزه شما را شکسته می کنند.

علاوه بر این، برخی از محصولات مانند صمغ های ویتامینه می توانند حاوی کالری به شکل قند باشند. می تواند پاسخ انسولین را از بدن ما ایجاد کند و تجزیه شود.

بنابراین، برچسب مکمل خود را بررسی کنید تا ببینید آیا حاوی کالری است یا خیر. اگر این اتفاق افتاد، مکمل را هنگام غذا خوردن مصرف کنید، زیرا افطار نمی کند.

چه زمانی باید در زمان ناشتا از مکمل های غذایی استفاده کرد؟

به گفته ConsumerLab، ما می‌توانیم بیشتر مکمل‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را هنگام روزه‌داری مصرف کنیم. حاوی قند یا کالری نیست که روزه ما را تمام کند.

با این حال، از آدامس های ویتامینه و مکمل های حاوی قند خودداری کنید. به غیر از آن، می‌توانیم آن را هنگام غذا خوردن مصرف کنیم تا از عواقب آن جلوگیری کنیم.

به علاوه، می‌توانیم همین کار را با مکمل‌های پروتئینی و هر چیزی که کالری دارد انجام دهیم. به این ترتیب مانع نتیجه روزه خود نخواهیم شد.

مکمل هایی که باید با معده خالی مصرف نکنید

برخی از مکمل ها ممکن است برای معده خالی مناسب نباشند. ما ممکن است از عوارض جانبی زیادی مانند ناراحتی معده یا آسیب کبدی رنج ببریم.

بنابراین وقتی معده خالی است از مکمل های زیر استفاده نکنید:

  • اهن
  • پتاسیم
  • فلز روی
  • عصاره چای سبز

آخرین افکار

افرادی که رژیم دارند می توانند در حین روزه از مکمل ها صرف نظر کنند. اما اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشیم، مکمل ها می توانند به ما در دریافت مواد مغذی روزانه کمک کنند. برخی از مکمل های خوب برای روزه داری شامل مولتی ویتامین ها، مواد معدنی و روغن ماهی است. ما همچنین می توانیم با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه برای مشاوره شخصی بر اساس سلامت خود صحبت کنیم. علاوه بر این، همیشه ایده خوبی است که هر مکملی را پس از مشورت با یک متخصص پزشکی مصرف کنید.

پرسش و پاسخ

در روزه داری متناوب چه مکمل های غذایی مصرف کنم؟

ما می توانیم روی، منیزیم، ویتامین D، K، B12 و امگا ۳ را در زمان ناشتا مصرف کنیم. زمانی که رژیم غذایی لازم را هنگام روزه داری نخوریم، مصرف مکمل ها حتی بیشتر ضروری است.

آیا می توانم در روزه داری مولتی ویتامین مصرف کنم؟

مولتی ویتامین می تواند گزینه خوبی برای مقابله با کمبودهای تغذیه ای در زمان روزه داری باشد. افرادی که رژیم غذایی متنوعی نمی خورند، می توانند از مصرف مولتی ویتامین، به ویژه در زمان روزه داری بهره مند شوند.

در روزه داری چه مواد معدنی بخورم؟

ما می توانیم منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس و روی را در زمان ناشتا مصرف کنیم. سعی کنید یک رژیم غذایی داشته باشید تا نیازهای غذایی روزانه خود را برآورده کنید. همچنین می توانیم پس از مشورت با متخصص تغذیه، مکمل ها را امتحان کنیم.

آیا می توان در روزه داری کلاژن خورد؟

کلاژن استحکام ساختاری بدن ما را تامین می کند. می تواند به شما کمک کند آسیب عضلانی ناشی از اشکال شدید روزه گرفتن را کاهش دهید. با این حال، مکمل های کلاژن ممکن است حاوی کالری و جوش باشد. بنابراین، برای بهترین نتیجه، مکمل های کلاژن را با غذا مصرف کنید.

آیا سرکه سیب می تواند افطار کند؟

سرکه سیب کالری زیادی برای صبحانه ندارد. در نتیجه می توانیم بدون نگرانی سرکه را در حالت ناشتا مصرف کنیم. همچنین می تواند به ما کمک کند احساس سیری کنیم و هوس هایمان را کاهش دهیم.