در مقابل ال کارنوزین بتا آلانین: آیا مرتبط است؟


ال-کارنوزین در مقابل بتا آلانین – چه رابطه ای؟

بتا آلانین این یک عنصر رایج در بسیاری از تمرینات قبل از تمرین است. سازندگان مکمل ادعا می کنند که بتا آلانین استقامت عضلات را افزایش می دهد و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد. در حالی که این موضوع قابل بحث است، مکمل بتا آلانین باعث افزایش ذخایر کارنوزین عضلانی می شود.

اما ارتباط این دو چگونه است؟ رابطه بین ال کارنوزین و بتا آلانین چیست؟

بیایید در وبلاگ امروز بدانیم!

کارنوزین و ماهیچه های ما

گفته می شود که ال کارنوزین یا کارنوزین به عنوان یک عامل محافظ در برابر اسید لاکتیک عمل می کند و خستگی ماهیچه ها را به تاخیر می اندازد. این یک دی پپتید یا از پیوند دو اسید آمینه بتا آلانین و هیستیدین ساخته شده است.

یا به عبارت دیگر بدن ما کارنوزین را با استفاده از بتا آلانین به عنوان یک جزء تولید می کند. کارنوزین عمدتاً در بافت عضلانی ما و به دنبال آن مغز ما یافت می شود. جالب اینجاست که کارنوزین یک آنتی اکسیدان طبیعی است که می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و التهاب را کاهش دهد.

چرا کارنوزین مهم است؟

بدن ما هنگام ورزش نیاز به تولید انرژی بیشتری دارد. ما می توانیم انرژی اکسیژن کافی را در شرایط عادی تولید کنیم، اما نه در حین ورزش. در طول ورزش، بدن ما به انرژی بیشتری نسبت به اکسیژنی که به تنهایی می تواند تولید کند، نیاز دارد.

در نتیجه، ما از طریق فرآیندی به نام گلیکولیز به یک حالت انرژی جایگزین ساخته شده از گلوکز می رویم.

گلیکولیز یک فرآیند سالم است و ماده ای به نام پیروات تولید می کند. در شرایط معمولی، بدن ما با تولید انرژی بیشتر از پیرووات از شر آن خلاص می شود. با این حال، برای تبدیل پیرووات به انرژی به اکسیژن کافی نیاز داریم.

متأسفانه در حین ورزش، اکسیژن کم است. در نتیجه، بدن ما به طور موقت پیرووات را به چیزی به نام لاکتیک تبدیل می کند.

لاکتیک چیزی برای ورزشکاران نامطلوب است زیرا منجر به خستگی می شود. ماهیچه های ما زمانی شروع به خسته شدن می کنند که لاکتیک بیش از حد ایجاد شود. در نتیجه، نمی توانید به تمرینات با شدت بالا ادامه دهید.

به طور معمول، قبل از احساس خستگی از شیر زیاد، می توانیم چند دقیقه به طور کامل عضلات خود را تمرین دهیم. این ماده اسیدیته ماهیچه های ما را افزایش می دهد و باعث خستگی عضلات می شود.

در حال حاضر، کارنوزین به عنوان یک بافر در برابر اسید لاکتیک عمل می کند و اسیدیته ماهیچه ها را پایین نگه می دارد. بنابراین، ما می توانیم کمی بیشتر ورزش کنیم زیرا کارنوزین بیشتری در عضلات ما وجود دارد.

گوشت منبع غنی کارنوزین است. می توانید آن را از مرغ و ماهی نیز تهیه کنید.

بتا آلانین از کجا وارد تصویر می شود؟

سازندگان مکمل ادعا می کنند که ورزشکاران برای حفظ خستگی عضلانی به کارنوزین بیشتری نیاز دارند. مصرف کافی کارنوزین ممکن است به این معنی باشد که اسید لاکتیک کمتری دارید. در نتیجه، قبل از اینکه احساس خستگی کنید، باید بتوانید مدت زمان بیشتری ورزش کنید.

یک انتخاب طبیعی برای هر کسی این است که مکمل کارنوزین را انتخاب کند. با این حال، هرگز اینطور نیست زیرا مصرف خوراکی کارنوزین در افزایش ذخایر کارنوزین عضلانی خوب نیست. بدن ما کارنوزین را هضم می کند و دوباره آن را به بتا آلانین و هیستیدین تبدیل می کند. بنابراین، ما باید قبل از رسیدن به عضلات خود، این دو را دوباره به کارنوزین تبدیل کنیم.

این فرآیند طولانی تعویض و جابجایی به عقب و جلو، بیشتر کارنوزین را هدر می دهد. در نتیجه، بخش عمده ای از دوز کارنوزین به جای رسیدن به ماهیچه ها هدر می رود.

همین الان، دانشمندان پیدا کردند بتا آلانین در افزایش ذخایر کارنوزین عضلانی بهتر است.

می دانید که بتا آلانین یکی از مواد اصلی در ساخت کارنوزین است. و بنابراین، هنگامی که شما بتا آلانین را مصرف می کنید، بدن ما آن را مستقیماً به کارنوزین هضم می کندآماده برای رسیدن به عضلات ما.

بنابراین، با مصرف مکمل بتا آلانین به جای مکمل کارنوزین، کارنوزین بیشتری در عضلات خود خواهید داشت.

ال-کارنوزین در مقابل بتا آلانین: چه چیزی را باید انتخاب کنید

انتخاب مناسب بین ال-کارنوزین و بتا آلانین، البته بتا آلانین است. شما پول خود را هدر نخواهید داد مگر اینکه مکمل کارنوزین برای به تاخیر انداختن خستگی عضلات مصرف کنید.

با این حال، ما پیشنهاد می کنیم که حتی در مورد بتا آلانین، خیلی امید خود را افزایش ندهید. طبق WebMD، اکثر مطالعاتی که از اثربخشی بتا آلانین حمایت می کنند، کوچک و قطعی نیستند.

علاوه بر این، بتا آلانین قادر به بهبود استقامت یا قدرت نیست. تنها کاری که انجام می دهد این است که به شما کمک می کند ورزش شدید را برای مدت طولانی تری ادامه دهید. بنابراین، بتا آلانین ممکن است در تمرینات کوتاه مدت مفید باشد و خستگی عضلات شما را برای چند ثانیه به تاخیر بیندازد.

علاوه بر این، ما واقعاً نباید نگران کارنوزین باشیم، مگر اینکه گیاهخوار سخت گیر باشیم. افرادی که گوشت مرغ یا خوک می خورند کارنوزین کافی از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. در گوشت گاو نیز به مقدار زیاد وجود دارد.

اگر گیاهخوار یا گیاهخوار هستید می توانید مکمل بتا آلانین را انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا سطح کارنوزین را در بدن خود افزایش دهید.

با این حال، انتظار نداشته باشید که قدرت یا استقامت عضلانی را افزایش دهد.

چه مقدار بتا آلانین باید مصرف کرد؟

می توانید ۲ تا ۵ گرم بتا آلانین را به عنوان مکمل مصرف کنید. برای بهترین نتیجه سعی کنید مکمل خود را همراه با وعده غذایی خود مصرف کنید. با این حال، قبل از شروع یک مکمل جدید، حتما با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

بتا آلانین به طور کلی بی خطر است و عوارض جانبی جدی ندارد. بسیاری از افراد هنگام مصرف مکمل های بتا آلانین احساس سوزن سوزن شدن در پوست خود می کنند. با این حال، کاملا بی ضرر است و عواقب جدی ندارد.

در صورت احساس سوزن سوزن شدن بتا آلانین می توانید دوزهای کمتری مصرف کنید.

آخرین افکار

بتا آلانین این یکی از موادی است که ما انسان ها برای ساختن کارنوزین که در ماهیچه هایمان یافت می شود استفاده می کنیم. کارنوزین می تواند مانند یک بافر عمل کند و به کاهش اسیدیته در عضلات ما کمک کند. در نتیجه، ممکن است بتوانید ورزش را برای یک دوره کوتاه بیشتر ادامه دهید.

ال-کارنوزین در مقابل بتا آلانین مقایسه معتبری است. با مصرف مکمل های بتا آلانین می توانید ذخایر کارنوزین عضلانی را بهتر افزایش دهید. مکمل کارنوزین اتلاف وقت و پول است زیرا بدن ما بیشتر آن را هدر می دهد.

با این حال، بتا آلانین استقامت یا قدرت را بهبود نمی بخشد. با به تعویق انداختن خستگی ممکن است فقط چند ثانیه بیشتر بتوانید ورزش کنید. اما هیچ پیشرفت قابل توجهی را تجربه نخواهید کرد.

علاوه بر این، اگر گیاهخوار نیستید، ممکن است نیازی به مصرف مکمل بتا آلانین نداشته باشید. بسیاری از ما به اندازه کافی کارنوزین را از رژیم غذایی خود، که شامل ماهی و گوشت است، دریافت می کنیم.

توصیه ما این است که مکمل های دیگری را امتحان کنید که نشان داده اند قدرت و استقامت شما را افزایش می دهند. به بتا آلانین اعتماد نکنید، زیرا تفاوت چندانی نخواهد داشت.

پرسش و پاسخ

آیا بتا آلانین همان کارنوزین است؟

بتا آلانین و کارنوزین یکسان نیستند. بتا آلانین یک اسید آمینه است که در بدن ما، حیوانات و طبیعت یافت می شود. بدن ما از بتا آلانین برای ساخت کارنوزین استفاده می کند که در ماهیچه ها و مغز ما یافت می شود. بنابراین، بتا آلانین ماده ای است که به بدن ما در تولید کارنوزین کمک می کند.

آیا بتا آلانین می تواند کارنوزین را افزایش دهد؟

مکمل های بتا آلانین می توانند کارنوزین را در عضلات ما افزایش دهند. این یکی از موادی است که بدن ما برای ساختن کارنوزین از آن استفاده می کند. علاوه بر این، مکمل های بتا آلانین در افزایش سطح کارنوزین عضلانی بهتر از مکمل های کارنوزین هستند.

منآیا بتا آلانین بی خطر است؟

بتا آلانین هیچ عوارض جانبی ندارد. هنگام مصرف مکمل های بتا آلانین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در پوست خود داشته باشید. با این حال، کاملا بی ضرر است و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

تفاوت کارنوزین و ال کارنوزین چیست؟

هر دو یکی هستند، تفاوتی ندارند. شما می توانید بدون نگرانی از این دو اصطلاح به جای هم استفاده کنید.

آیا می توانم هر روز بتا آلانین مصرف کنم؟

بتا آلانین برای مصرف روزانه بی خطر است. ممکن است فقط کمی زیر پوست خود احساس سوزن سوزن شدن کنید. با این حال، جای نگرانی نیست زیرا سوزن سوزن شدن بی ضرر است. می توانید روزانه ۲ تا ۵ گرم بتا آلانین را بدون هیچ مشکلی مصرف کنید.

جآیا بتا آلانین افزایش وزن دارد؟

بتا آلانین هیچ ارتباطی با افزایش یا کاهش وزن ندارد. به طور طبیعی در عضلات و قسمت های مختلف بدن ما وجود دارد. بتا آلانین ممکن است خستگی عضلانی را برای مدت کوتاهی به تعویق بیندازد و به شما کمک کند کمی بیشتر ورزش کنید.

منبتا آلانین قبل از ورزش؟

بتا آلانین یک عنصر رایج در بسیاری از مکمل های قبل از تمرین است. با این حال، ممکن است به تنهایی تفاوت چندانی نداشته باشد. شما باید به دنبال سایر مواد ثابت شده در قبل از تمرین خود باشید تا دوز انرژی خود را دریافت کنید.