در مقابل بتا آلانین آمینو اسیدهای شاخه دار: تفاوت ها، مزایا و آنچه باید انتخاب کنید


بتا آلانین در مقابل BCAA – کدام یک را باید مصرف کنید؟

بتا آلانین و BCAA دو مورد از محبوب ترین مکمل ها در دنیای بدنسازی هستند. گفته می شود که دارای طیف وسیعی از فواید، مانند بهبود استقامت و رشد عضلات است. در نتیجه، این دو ترکیب مشترک در بسیاری از مکمل‌های قبل از تمرین و عضله‌سازی هستند.

اما، تفاوت بین BCAA و بتا آلانین چیست؟ کدام یک را باید برای حمایت از اهداف تناسب اندام خود انتخاب کنید؟

در این وبلاگ همه چیز را در مورد بتا آلانین و BCAA ها خواهیم آموخت. همچنین متوجه خواهید شد که برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود از کدام مکمل استفاده کنید. بنابراین، اجازه دهید با به اشتراک گذاشتن چند کلمه در مورد هر دو شروع کنیم.

بتا آلانین چیست؟

بتا آلانین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن ما یافت می شود. همچنین می توانید بتا آلانین را در گوشت، مرغ و ماهی پیدا کنید. این یک اسید آمینه غیر ضروری است، به این معنی که برای دریافت بتا آلانین کافی نیازی به رژیم غذایی خود نداریم.

درعوض، بدن ما می تواند آنها را برای برآورده ساختن نیازها تولید کند.

چرا بتا آلانین مهم است؟

تبلیغات در مورد بتا آلانین به دلیل شهرت ادعایی آن برای بهبود استقامت عضلانی و عملکرد ورزشی است. اسید آمینه به عنوان یک بافر برای اسید لاکتیک عمل می کند که در طول تمرین در عضلات ما جمع می شود و منجر به خستگی می شود.

بنابراین، بتا آلانین می تواند اثرات اسید لاکتیک را به تاخیر بیاندازد و خستگی را از بین ببرد. یا به عبارت دیگر، با اطمینان از اینکه بتا آلانین کافی دارید، بتوانید برای مدت طولانی تری ورزش کنید.

فواید بتا آلانین

مزیت اصلی بتا آلانین بهبود استقامت عضلانی است. طبق انجمن بین المللی تغذیه ورزشی (ISSN)، اسیدهای آمینه:

  • مکمل بی خطر
  • ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد
  • خستگی عصبی عضلانی را به خصوص در افراد مسن کاهش می دهد

با این حال، ISSN اشاره می‌کند که بتا آلانین برای تمرین‌هایی که بین ۱ تا ۴ دقیقه طول می‌کشد، مؤثرتر است. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که برای تعیین فواید بیش از ۲۵ دقیقه ورزش به تحقیقات بیشتری نیاز است.

به نظر می رسد WebMD در این مورد موافق است. او می‌گوید بتا آلانین تنها می‌تواند به شما کمک کند که برای مدتی طولانی‌تر به جای افزایش استقامت یا قدرت عضلانی ورزش کنید. علاوه بر این، او به مطالعاتی اشاره می کند که در آن ورزشکاران پس از مصرف بتا آلانین برای دوی ۴۰۰ متر هیچ مزیتی نداشتند.

در نتیجه، مزایای بتا آلانین هنوز حتی در جامعه علمی مورد تردید است.

در مرحله بعد، بیایید در بررسی بتا آلانین در مقابل BCAA کمی بیشتر در مورد BCAA بدانیم.

آمینو اسید شاخه دار چیست؟

BCAA مخفف آمینو اسیدهای شاخه دار است که از لوسین، والین و ایزولوسین تشکیل شده است. BCAA اسیدهای آمینه ضروری هستند، به این معنی که بدن ما نمی تواند آنها را تولید کند.

بنابراین، برای دریافت دوز کافی از BCAA باید به رژیم غذایی خود تکیه کنید. می توانید آن را در گوشت حیوانات، ماهی و محصولات لبنی نیز پیدا کنید.

چرا BCAA ها مهم هستند؟

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) بلوک های سازنده عضلات هستند. در پروتئین حیوانی فراوان است و سنتز پروتئین را تحریک می کند. یا به عبارت دیگر، BCAA ها به چندین روش به تولید فیبرهای عضلانی کمک می کنند:

  • BCAA سنتز پروتئین را تسهیل می کند
  • آنها مسیرهای رشد سلولی شما را فعال می کنند
  • BCAA از تجزیه پروتئین یا عضله جلوگیری می کند

در نتیجه، BCAA ها برای رشد و ترمیم عضلات برای انسان ضروری هستند.

مزایای BCAAs

BCAA دارای طیف وسیعی از مزایای ثابت شده است. بیایید قبل از اینکه به بحث خود برویم، آنها را به سرعت بررسی کنیم.

توده عضلانی می سازد

بدون BCAA نمی توانید توده عضلانی به دست آورید. این به شما کمک می کند پروتئین را سنتز کرده و آن را به عضله تبدیل کنید. در نتیجه، مکمل های BCAA می توانند به شما در ساخت عضلات بزرگ و قوی کمک کنند.

علاوه بر این، می توانید انتظار قدرت و قدرت بیشتری داشته باشید.

درد عضلانی را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد که BCAA ها درد عضلانی دیر شروع یا تاخیری را کاهش می دهند. بنابراین، پس از ساعت‌ها ورزش مداوم، می‌توانید انتظار کاهش درد و سفتی عضلات را داشته باشید.

علاوه بر این، BCCA ها برای کاهش آسیب عضلانی ناشی از ورزش مفید هستند. در نتیجه، همیشه می توانید برای جلسه بعدی بدنسازی خود آماده باشید.

خستگی را از شما دور می کند

BCAA می تواند به شما کمک کند تا از خستگی جسمی و ذهنی فرار کنید. علاوه بر این، می توانید از مزایای بسیاری مانند:

  • انرژی بیشتر
  • عملکرد بهتر
  • جلسات تمرینی طولانی مدت
  • تمرکز بیشتر

BCAA ها همراه با مزایای تناسب اندام که در بالا ذکر شد، دارای مزایای سلامتی دیگری نیز هستند. آنها می توانند قند خون شما را تنظیم کنند و حتی به بهبود پاسخ های ایمنی شما کمک کنند.

ما یک راهنمای دقیق BCAA داریم که می توانید با کلیک کردن در اینجا آن را بررسی کنید. اطلاعات عمیق و منابع بی شماری برای گسترش دانش خود به دست خواهید آورد.

بتا آلانین در مقابل BCAA: تفاوت چیست؟

تنها چیزی که BCAA و بتا آلانین به آن شباهت دارند این است که اسید آمینه هستند. بقیه همه متفاوت هستند، از نحوه کار آنها شروع می شود.

بتا آلانین با عمل به عنوان انبار اسید لاکتیک اسیدیته ماهیچه ها را کاهش می دهد. این فقط به شما کمک می کند مدت زمان تمرین خود را برای مدت کوتاهی افزایش دهید. با این حال، بتا آلانین ممکن است به شما در بهبود عملکرد واقعی شما کمک نکند.

علاوه بر این، اثربخشی فقط برای تمرینات با شدت بالا و مدت کوتاه قابل اعمال است.

از سوی دیگر، BCAA ها رشد عضلانی را تقویت می کنند. آنها مستقیماً در مسیرهای رشد عمل می کنند و به شما در ساخت فیبرهای عضلانی کمک می کنند. همچنین می توانید قدرت و استقامت عضلات خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، BCAA ها آسیب عضلانی و درد عضلانی را کاهش می دهند. بنابراین، می توانید منتظر بازپرداخت سریع تر و بهتر باشید.

علاوه بر این، آمینو اسیدهای شاخه دار می توانند خستگی را از بین ببرند و به شما کمک کنند برای مدت طولانی تری ورزش کنید.

بتا آلانین در مقابل BCAA: چه چیزی را باید انتخاب کنید

BCAA ها قهرمانی بی نظیر در عضله سازی و افزایش قدرت هستند. همچنین در کاهش خستگی موثرتر است و به شما کمک می کند سریعتر روی پاهای خود بازگردید.

بهتر از همه، محققان بیش از ۵۰ سال است که BCAAs را مطالعه کرده اند. ما مطالعات بیشماری برای اثبات فواید BCAA بر خلاف بتا آلانین داریم. همچنین می توانید منابع فراوانی را به صورت آنلاین پیدا کنید تا به هر سؤالی که در مورد BCAA دارید پاسخی دریافت کنید.

در نتیجه، BCAA انتخاب شماره یک برای موارد زیر است:

  1. عضله سازی
  2. کاهش خستگی
  3. از دردهای عضلانی خلاص شوید

اگر هدف شما عضله سازی است، باید خود را با BCAA هماهنگ کنید. اگر به دنبال یک تمرین قبل از تمرین خوب هستید که واقعا کارساز باشد، همین امر صادق است.

مکمل بتا آلانین تنها در صورتی منطقی است که سطح کارنوزین عضلانی شما بسیار پایین باشد. در غیر این صورت، شما همیشه با BCAA بهتر هستید.

برخی از متخصصان همچنین مصرف BCAA و بتا آلانین را با هم پیشنهاد می کنند. با این حال، ما هنوز هیچ تحقیق قابل توجهی نداریم که بگوییم آیا این واقعاً نتیجه می دهد یا خیر.

بنابراین، اگر به دنبال اهداف بدنسازی هستید، BCAA ها گزینه بهتری هستند.

آخرین افکار

BCAA و بتا آلانین اسیدهای آمینه هستند اما عملکرد آنها متفاوت است. همچنین اگر می‌خواهید عضله بسازید یا خستگی را کاهش دهید، می‌توانید از مزایای BCAA بیشتر بهره ببرید. ما تحقیقات گسترده‌ای برای اثبات اثربخشی BCAAs داریم و نیازی نیست که به ادعای نادرست بپردازیم.

تحقیقات روی بتا آلانین گسترده نیست و شواهد کافی برای اثربخشی آن ارائه نمی کند. در نتیجه، ممکن است به جای بتا آلانین، BCAA مصرف کنید.

پرسش و پاسخ

آیا می توانم بتا آلانین و BCAA را با هم مصرف کنم؟

می توانید بدون هیچ نگرانی مکمل های BCAA و بتا آلانین را با هم مصرف کنید. این ترکیب ممکن است به کاهش خستگی در حین ورزش کمک کند. با این حال، ما تحقیقات زیادی نداریم که بتوانیم به طور قطع چیزی بگوییم.

آیا بتا آلانین ارزش خوردن دارد؟

بتا آلانین در بهبود قدرت یا استقامت چندان موثر نیست. تنها چیزی که می توانید به دست آورید این است که کمی بیشتر ورزش کنید. علاوه بر این، فواید آن فقط برای تمرینات تا ۴ دقیقه اعمال می شود.

آآیا BCAA ها بهتر از آمینو اسیدها هستند؟

BCAA ها نیز نوعی اسید آمینه هستند. با این حال، آنها اهمیت بیشتری دارند زیرا ما نمی توانیم آنها را به طور طبیعی تولید کنیم. برای دریافت BCAA کافی باید به رژیم غذایی خود تکیه کنیم. آنها به شما در ساخت توده عضلانی و کاهش خستگی کمک می کنند.

منآیا بتا آلانین برای شما مضر است؟

بتا آلانین به طور کلی بی خطر و بی ضرر است. با این حال، هنوز باید قبل از شروع هر مکمل جدیدی با پزشک خود مشورت کنید.

جBCAA باعث افزایش وزن می شود؟

BCAA به شما در سنتز پروتئین و ساخت توده عضلانی کمک می کند. وزن شما نیز با افزایش توده عضلانی شما افزایش می یابد. با این حال، افزایش وزن فقط عضله بدون چربی است و نه چربی. بنابراین، BCAA باعث چاقی نخواهد شد.