دفعات بهینه وعده های غذایی – چند وعده غذایی در روز باید بخورید؟


“صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است…” یا آن؟

عقل متعارف می گوید که صبحانه یک ضرورت است، که متابولیسم شما را برای روز شروع می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر این، مطالعات مشاهده ای به طور مداوم نشان می دهد که افرادی که صبحانه نمی خورند بیشتر از افرادی که صبحانه می خورند چاق می شوند.۶).

با این حال همبستگی با علیت برابر نیست. این داده ها ندارند اثباتش کن که صبحانه به کاهش وزن کمک می کند، فقط صبحانه با خطر کمتر چاقی همراه است.

این به احتمال زیاد به این دلیل است که افرادی که صبحانه نمی‌خورند عموماً به سلامتی کمتری توجه دارند، شاید در محل کار یک دونات مصرف کنند و بعد برای ناهار مک‌دونالدز بخورند.

همه «می‌دانند» که صبحانه برای شما مفید است، بنابراین افرادی که عادت‌های کلی سالم دارند، تمایل بیشتری به خوردن صبحانه دارند.

با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد صبحانه متابولیسم شما را «پرش» می کند و باعث کاهش وزن می شود.

با این حال، صبحانه می تواند برای جنبه های خاصی از سلامتی مفید باشد. به نظر می رسد کنترل قند خون بدن در صبح بهتر است (۷).

بنابراین، یک صبحانه پر کالری منجر به کاهش میانگین روزانه سطح گلوکز خون در مقایسه با یک شام پر کالری می شود.۵).

همچنین، یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که روزه گرفتن تا ناهار باعث افزایش قند خون بعد از ناهار و شام می شود.۸).

این اثرات با واسطه ساعت بدن، که به آن ریتم شبانه روزی نیز می گویند، انجام می شود، اما قبل از اینکه دانشمندان به طور کامل نحوه عملکرد آن را درک کنند، تحقیقات بیشتری لازم است.

افراد مبتلا به دیابت و کسانی که نگران سطح قند خون خود هستند باید یک صبحانه سالم را در نظر بگیرند.

اما به عنوان یک نکته کلی: اگر صبح گرسنه نیستید، صبحانه را حذف کنید. فقط مطمئن شوید که برای بقیه روز سالم غذا می خورید.

خلاصه

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن حذف صبحانه برای افراد سالم وجود ندارد. با این حال، افراد مبتلا به دیابت باید خوردن یک صبحانه سالم یا مصرف بیشتر کالری خود را در اوایل روز در نظر بگیرند.



Source link