زمان بهینه مصرف کافئین با دوز کم در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگانAndrea D. Davenport، Catherine R. Ike، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari & Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد بدنی و شناختی در بین ورزشکاران رواج یافته است (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). نشان داده شده است که مقدار کافئین (<3 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم mass 1 توده بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) دارای اثرات ارگوتیک است بدون عوارض جانبی منفی که اغلب در دوزهای بالاتر گزارش می شود (اسپریت ، 2014 ، Miscellanea ، 44 ، S175-S184) به اما تحقیقات در مورد موثرترین زمان مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر خوردن شیر بر نوشیدن کافئین تجاری (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر عملکرد ورزش و درک خستگی بود. با تأیید اخلاقی نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 ± 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم − 1. دقیقه − 1 (± SEM)) چهار ویزیت تجربی بعد از روزه داری یک شبه aside 1 هفته کنار بگذارید هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در حالت استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه تمرین حالت پایدار (SS) بر روی دور سنج ارگونومتر با حدود 80٪ VO2max (8 24 243 وات) و سپس 15 دقیقه زمان سنجی (TD) بود. با وظایف درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در SS و 5 دقیقه در TT اندازه گیری شد. علاوه بر سطح REST ، SS و TT ، هنگام نشستن بر روی ارگومتر ، شرکت کنندگان 473 میلی لیتر از آزمایش (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) نوشیدند. فنجان ها حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا بدون کافئین ، طعم ، رنگ و دارونما با کالری مطابق ، و دو سو کور ، سفارشات تصادفی بود ، به طوری که هر ارزیابی بلع غذا مورد بازدید قرار گرفت. : CAFF قبل از REST ، دارونما قبل از SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از درمان با SS ، TT (PLA). تفاوت در عملکرد TT و RPE با استفاده از اندازه گیری های مکرر تجزیه و تحلیل واریانس به ترتیب مشخص شد. کل کار انجام شده توسط TT در CAFF-REST بیشتر از PLA (3.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 kJ.kg-1 جرم بدن ؛ P = 0.005) بود ، نه CAFF-TT (3.39 ± 0.13 kJ.kg−) 1-یا CAFF-SS (3.44 ± 0.14 kJ.kg-1 ؛ P = 0.231) و PLA مشابه بودند. ترکیب شده با PLA و CAFF-SS (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در TT در هنگام انجام خستگی بیشتر مشاهده نشد. به طور خلاصه ، مصرف CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین شدید SS باعث کاهش RPE و بهبود TT بعدی 15 دقیقه ای می شود. اگرچه خوردن بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت ، اما این نشان می دهد که 60 دقیقه قبل از خستگی مورد انتظار ممکن است بهینه باشد.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه تئوری ساحل بیشتر بدانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *