سالاد عدس سبز (ماش) – متخصص تغذیه ۴ u


عدس یکی از غذاهایی است که مورد توجه قرار نمی گیرد، اگرچه راهی ارزان برای دریافت طیف وسیعی از مواد مغذی است. عدس سرشار از فیبر است که برای سلامت روده و قلب مفید است.

ماش سبز سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین و فیبر است و به عنوان یکی از بهترین غذاهای گیاهی شناخته می شود. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و برای دیابتی ها مفید است، زیرا مقاومت به انسولین و سطح کلسترول را کاهش می دهد.

این سالاد به راحتی با مواد کم، مناسب برای گیاهخواران و بدون گلوتن تهیه می شود.

عناصر

عدس سبز ۱ فنجان (ماش سبز)، می توانید از عدس از قبل پخته هم استفاده کنید

۱/۲ فنجان خیار ریز خرد شده

۱ گوجه فرنگی تازه، نازک ورقه شده

۱ پیاز قرمز به ورقه های نازک خرد شده

۱/۴ فنجان جعفری تازه

۱/۳ فنجان پنیر فتا (می توانید از فتا گیاهی استفاده کنید)

برای تزئین

۱/۳ فنجان آب لیمو

۱/۴ فنجان روغن زیتون

۲ حبه سیر خرد شده یا رنده شده

۱ قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه

دستورالعمل ها

یک قابلمه بزرگ آب را به جوش آورید و عدس ها را بپزید تا نرم شوند یا طبق دستورالعمل بسته بندی شوند.
پس از پخته شدن، آبکش کرده و با آب سرد بشویید تا خنک شود و کنار بگذارید.

سس را با ترکیب همه مواد آماده کنید.

در یک کاسه بزرگ، عدس پخته شده را به همراه سبزیجات اضافه کنید و سس را مزه دار کنید. با هم مخلوط کنید و با پنیر فتا بپاشید.
به عنوان یک ناهار سبک یا غذای جانبی سرو کنید.

ارسال شده توسط متخصص تغذیه ۴ u

من یک پزشک عمومی و متخصص تغذیه هستم و علاقه زیادی به رابطه رژیم غذایی و بیماری دارم. هدف من گسترش آگاهی و دانش مبتنی بر شواهد در مورد تغذیه سالم است. من می‌خواهم با ارائه ایده‌هایی در مورد یک رژیم غذایی متعادل و نحوه محافظت از خود در برابر بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، سرطان‌های مختلف و PCOS، انگیزه و الهام بخش باشم. یافتن پست های Nutritionist4 u