سوپ هویج با ادویه و عدس – متخصص تغذیه ۴ u


این سوپ عدس و هویج چاشنی شده برای روزهای سردتر، مغذی و پر طعم است. برای اینکه سوپ هویج و عدس سنتی خود را تغییر دهیم، مقدار زیادی چاشنی گرم نیز اضافه می کنیم. یک دسته سخاوتمندانه از این سوپ پر شده را بپزید و باقیمانده آن را برای یک ناهار یا شام سریع یک روز دیگر فریز کنید.

من از سیر تفت داده شده و گوجه گیلاسی به عنوان رویه استفاده کردم و باور کنید این یک تغییر دهنده بازی است.

عناصر

  • عدس قرمز ۱ فنجان
  • ۱/۲ فنجان هویج درشت رنده شده
  • ۱ پیاز متوسط، به ورقه های نازک بریده شده است
  • ۵-۶ حبه سیر خرد شده یا رنده شده
  • ۱ قاشق چایخوری پودر گشنیز
  • ۱ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۲ قاشق چایخوری دانه زیره
  • ۱ لیتر آب سبزیجات
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۴-۵ گوجه گیلاسی
  • نان یا نان برای سرو.
  • ۱ دسته برگ گشنیز تازه

نحوه درست کردن

تمام سبزیجات پوست کنده شده، تقریباً خرد می شوند و عدس ها آبکشی می شوند.

یک قاشق غذاخوری کره را در یک قابلمه بزرگ بریزید، زیره را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید، سپس پیاز و سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا معطر شود.

حالا هویج، عدس، پودر چیلی و پودر گشنیز را اضافه کنید، خوب هم بزنید و فقط ۱ دقیقه تفت دهید، آب سبزیجات را اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

حرارت را کم کنید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشد و با زردچوبه و نمک مزه دار کنید. سوپ زمانی درست می شود که عدس و هویج پخته می شوند و با مخلوط کن غوطه ور یا در غذاساز مخلوط می شوند.

با گشنیز تازه خرد شده، سیر تفت داده شده و گوجه گیلاسی سرو کنید و روی نان یا خمیر مایه ترد دانه نوش جان کنید.

ارسال شده توسط متخصص تغذیه ۴ u

من یک پزشک عمومی و متخصص تغذیه هستم و علاقه زیادی به رابطه رژیم غذایی و بیماری دارم. هدف من گسترش آگاهی و دانش مبتنی بر شواهد در مورد تغذیه سالم است. من می‌خواهم با ارائه ایده‌هایی در مورد یک رژیم غذایی متعادل و نحوه محافظت از خود در برابر بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، سرطان‌های مختلف و PCOS، به مردم انگیزه و الهام بخشم. یافتن پست های Nutritionist4 u