شیر و پوکی استخوان – آیا محصولات لبنی واقعا برای استخوان های شما مفید هستند؟


پوکی استخوان یک بیماری پیشرونده است که در آن استخوان ها تحلیل رفته، جرم و مواد معدنی را به مرور زمان از دست می دهند.

نام بسیار توصیف کننده ماهیت بیماری است: پوکی استخوان = استخوان متخلخل.

علل و عوامل مختلفی وجود دارد که کاملاً به تغذیه مربوط نمی شود، مانند ورزش و هورمون ها.۲، ۳).

پوکی استخوان در زنان بسیار بیشتر از مردان است، به خصوص پس از یائسگی. این امر خطر شکستگی استخوان را تا حد زیادی افزایش می دهد که می تواند تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد.

چرا کلسیم مهم است؟

استخوان های شما نقش ساختاری ایفا می کنند، اما همچنین مخازن اصلی کلسیم در بدن شما هستند که عملکردهای اساسی بسیاری در بدن دارند.

بدن شما سطح کلسیم خون را در محدوده محدود نگه می دارد. اگر کلسیم را از رژیم غذایی خود دریافت نکنید، بدن شما آن را از استخوان های شما می کشد تا از عملکردهای دیگری که برای بقای فوری مهم تر هستند، پشتیبانی کند.

مقدار معینی از کلسیم به طور مداوم از طریق ادرار دفع می شود. اگر رژیم غذایی شما چیزی که از دست رفته را جبران نکند، استخوان‌های شما به مرور زمان کلسیم خود را از دست می‌دهند و باعث می‌شود که چگالی کمتری داشته باشند و احتمال شکستگی آن‌ها بیشتر شود.

خلاصه

پوکی استخوان یک بیماری شایع در کشورهای غربی به ویژه در زنان یائسه است. علت اصلی شکستگی در افراد مسن است.



Source link