علائم ویتامین D3 در بدن


ویتامین D3 علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان و سخت شدن درمان آن، جلوی بهبود عملکردهای بدن را می‌گیرد و مصرف آن را در بیماران مبتلا به ام‌اس باعث کاهش و عود بیماری می‌شود.

به گزارش شفقنا از وری ول هلث، مکمل های ویتامین D3 برای افراد مبتلا به ویتامین D مصرف می شود. سطح پایین ویتامین D باعث، می شود و ضعف عضلانی می شود. با گذشت زمان، ویتامین D می تواند باعث ایجاد ضعف در استخوان ها، راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در بزرگسالان شود.

ویتامین D زمانی اشعه ماوراء بنف خورشید B با گیرنده هایی که در پوست تماس پیدا می کند توسط بدن تولید می شود. با این، استفاده از کرم ضدآفتاب مانع از این روند می‌شود، که باعث می‌شود در حال حاضر خفیف تا شدیدترین ویتامین در یک نفر از هر چهار آمریکایی باشد.

نحوه عملکرد مکمل های ویتامین D
ویتامین D به کنترل میزان جذب کلسیم و فسفات از غذا کمک می کند. کلسیم برای سلامت استخوان است. فسفات برای سلامت استخوان ها، دندان ها، ماهیچه ها، اعصاب و عملکردهای اساسی بدن مورد نیاز است.

مکمل های ویتامین D به دو شکل وجود:

ویتامین D2 ( ارگوکلسیفرول) به طور طبیعی در برخی از گیاهان می شود.
ویتامین D3 ( کوله کلسیفرول) به طور طبیعی در تولید حیوانات می شود و توسط پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شود.
شما می توانید نیازهای ویتامین D خود را با هر کدام از آنها تامین کنید. اما پزشکان به طور کلی مکمل های ویتامین D3 را پیشنهاد می کنند. به این دلیل است که:

سطح کلی ویتامین D شما را بیش از D2 افزایش می دهد
ماندگاری بلندتری در بدن نسبت به D2 دارد
مکمل های ویتامین D3 به صورت کپسول، قرص ژل نرم، صمغ و قطره مایع فروخته می شوند.
مکمل سلامتی مکمل های D3
تحقیقات نشان می دهد که مکمل های ویتامین D3 سطح ویتامین D را بهتر از مکمل های D2 افزایش می دهد. ویتامین D فواید زیادی برای سلامتی دارد:

استخوان ها و ماهیچه ها را تقویت می کند
ایمنی را تقویت می کند
خلق و خو را بهبود می بخشد
شرکت را کاهش می دهد
عملکرد قلب را بهبود می بخشد
استخوان ها
ویتامین D با کلسیم برای حمایت از استخوان‌های شما کار می‌کند. اگر ویتامین D شما کم باشد، بدن شما نمی تواند کلسیم را از غذا دریافت کند. بنابراین آن را از استخوان های شما می دزدد. این امر به موارد زیر می شود:

استخوان های ضعیف تر
شکستگی
پوکی استخوان
دریافت ویتامین D3 بیشتر از غذاها برای بهبود تراکم استخوان مفید است. این مقدار استخوانی است که در دوران رشدی به آن می رسد.

هرچه تراکم شما بهتر باشد، احتمالاً ممکن است به بیماری هایی (مانند پوکی استخوان) که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود، کمتر شود.

ماهیچه ها
به نظر می رسد ویتامین D به شما کمک کند تا قوی تری بسازید. مطالعات نشان می دهد که بین قدرت عضلانی و سطح بالای ویتامین D ارتباط وجود دارد.

محققان دریافتند ویتامین D بیشتر دارای موارد زیر بودند:

بدن های لاغرتر
توده عدلانی بیشتر
عملکرد بهتر
ویتامین D ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تا با ویروس ها و ویروس های مبارزه کند. تحقیقات نشان می‌دهد که با این ویتامین می‌توان از موارد زیر جلوگیری کرد:

حمله های حاد تشخیصی
پنومونی
کووید-۱۹
ویتامین D پایین ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به COVID-19 قرار دهد و دارای علائم شدید قرار دهد.

سطح پایین ویتامین D
سطح پایین ویتامین D ممکن است با خطر بالینی مرتبط باشد.با این حال، دلیل آن مشخص نیست. ممکن است که:

ویتامین D کم باعث می شود
یا رفتارهای افسردگی (مانند عادات غذایی نامناسب، زمان کمتر از خانه) باعث کاهش ویتامین D می شود
شواهد نشان می دهد که افزایش سطح ویتامین به کاهش عوارض کمک می کند.

ضد عاملی
ویتامین ممکن است بر شرایط پزشکی ناشی از آسیب ممکن است. ویتامین D پایین ممکن است احتمال وجود موارد زیر را افزایش دهد:

آلرژی
آسم
اگزما
آتوپی (یک ژنتیکی برای ایجاد آلرژی)
مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D در دوران بارداری باعث می شود نوزادان کمتر به آسم مبتلا شوند. همیشه از مصرف هر نوع مکمل در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

سلامت قلب
تحقیقات نشان می‌دهد که آیا ممکن است شانس شما برای موارد زیر را افزایش دهد:

بیماری سرطان
سکته
فشار خون
حمله قلبی
به نظر می رسد ویتامین D3 خطر نارسایی را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که عملکرد قلب را در افراد با ضعیف قلب می بخشد.

منابع ویتامین D
جگر گاو
کره
غلات
پنیر
روغن ماهی ماهی کد
زرده تخم مرغ
سالمون تازه
ماهی خال مخالی
شیر غنی شده
ساردین
ماهی قزل آلا
ماهی تن
شیر بادام
جو یا سویا (غنی شده)
قارچ (پورتابلا)
نور خورشید
ممکن است عجیب به نظر برسد که نور خورشید می تواند به شما ویتامین D بدهد. مستقیماً این کار را انجام نمی دهد. اما یک واکنش زنجیره ای را شروع می کند.

اشعه ماوراء بنفش ب از خورشید به پوست شما برخورد می کند.

آنها سلول های ویتامین D ویژه را فعال می کنند.

این باعث یک واکنش شیمیایی می شود که باعث می شود سلول های شما ویتامین D3 تولید کنند.

دریافت کمی نور خورشید هر روز می تواند به شما در حفظ سطح D کمک کند. اما این مطمئن ترین یا مطمئن ترین راه برای سالم ماندن نیست.

اگر زیاد آفتاب نمی گیرید، به طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا پوست تیره تری دارید، احتمالا نیازهای ویتامین D خود را از نور خورشید تامین نمی کنید.

مرکز کنترل و بیماری از بیماری (CDC) و سایر مقامات پزشکی می گویند که هیچ راه مطمئنی برای دریافت ویتامین D از خورشید بدون افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست وجود ندارد.

ویتامین D
تحقیقات نشان می دهد بیش از یک نفر در سراسر جهان ویتامین D دارند. علائم عبارتند از:

ضعف و درد عزلانی
استخوان های ضعیف
مورد
ارائه
ریزش مو
ممکن است به چند مورد از شرایط سلامتی تبدیل شود، مانند:

آسیب
فشار خون بالا (فشار خون بالا)
آرتروز
اگزما
بهتر است از مصرف مقدار مصرفی استفاده کنید که آیا باید قبل از مصرف ویتامین D دارید یا خیر. یک آزمایش خون ساده می تواند سطح ویتامین D شما را بررسی کند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند این را به عنوان بخشی از یک معاینه منظم سفارش دهد.

خطرات
ویتامین D3 به طور کلی بی خطر است. اما در مصرف بیش از حد می توانید سمی داشته باشید.

کلسیم علاوه بر
ویتامین D بیش از حد می تواند باعث جذب بیش از حد کلسیم شود. که می تواند به وضعیتی به نام هیپرکلسمی تبدیل شود، که ممکن است باعث موارد زیر شود:

ضعیف شدن استخوان ها
تغییر در مغز و قلب شما
ایجاد سنگ کلیه ۱۲
سمیت ویتامین D3
برخی از علائم سمیت ویتامین D عبارتند از:

حالت تهوع
استفراغ
ضعف عدلانی
تغییرات خلق و خوی
درد
گیجی
از دست دادن اشتها
کم آبی بدن
مبتلا زیاد
تشنگی بیش از حد
سطح بسیار بالای ویتامین D3 می تواند به موارد زیر تبدیل شود
نارسایی کلیه
ضربان قلب نامنظم
مرگ
بزرگسالان زیر سال باید روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی دریافت کنند. افراد مسن باید ۸۰۰ IU دریافت کنند. مکمل ها مطمئن ترین راه برای دریافت ویتامین D کافی هستند.

تفاوت بین ویتامین D و ویتامین D3 چیست؟
ویتامین D3 شکلی از ویتامین D است که کوله کلسیفرول نامیده می شود. بدن شما D3 را از محصولات حیوانی مانند غذاهای دریایی، جگر و تخم مرغ می گیرد و آن را به شکل قابل استفاده می کند.

چه زمانی باید ویتامین D3 مصرف کنم؟
ویتامین D3 یک ویتامین محلول در درمان است. یعنی مصرف آن با جذب بهتر آن کمک می کند. مهم نیست چه زمانی از روز آن را مصرف کنید، اما باید در همان زمان غذای حاوی بخورید.

آیا مصرف هر روز ویتامین D3 اشکالی ندارد؟
بله، می توانید روزانه ویتامین D3 مصرف کنید. در مورد مناسب با پزشک خود صحبت کنید و مطمئن شوید که بیش از حد مصرف نکنید.

آیا ویتامین D3 به شما انرژی می دهد؟
ویتامین D می تواند باعث بی حالی شما شود. بنابراین اگر مصرف D3 دارید، می‌توانید به مرور زمان به شما کمک کنید که احساس انرژی بیشتری داشته باشید. با این حال، مکمل‌های D3 باعث افزایش سریع انرژی نمی‌شوند. را کاهش نمی دهد.

نشانه های ویتامین دی مشهود نیست
به یک دکترساز، ویتامین D3 علاوه بر افزایش احتمال استفاده از پوکی استخوان و سخت شدن درمان آن، جلوی بهبود بیشتر عملکردهای را می‌گیرد و مصرف آن در بیماران به ام‌اس دارو باعث کاهش و عود بیماری می‌شود. با این حال، همه مزایا و یا کاستی‌های آن به اینها محدود نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر صابر عربیان افزود: ویتامین با افزایش جذب روده ای کلسیم می تواند به بهبود و درمان پوکی استخوان کمک کند و از عوارض این ویتامین بکاهد.

او افزود: ویتامین D3 برای ویتامین D3 و درمان ویتامین D، درمان نرمی خون، رفع میزان کم کلسیم و کم کاری غده پاراتیروئید استفاده می شود. D3 یا کو کلسیفرول در اشکال آمپول، پرل و قرص وجود دارد و نوع فعال آن است که «کلسی تریول» نام دارد، به مصرف پرل مصرف می‌شود و همچنین به عنوان مکمل ویتامین D فقط در بیمارانی با استفاده از داروهای مزمن کلیوی و داروهایی که دارای کاربردهایی هستند که قادر هستند. به فعال سازی ویتامین D3 در بدنشان یکسان.

دکتر عربیان با اشاره به ۳ منبع اصلی دریافت ویتامین D در برابر نور خورشید، مصرف مواد غذایی و استفاده از مکمل های آن اظهار کرد: هر فرد با توجه به میزان سنی که باید مقدار خاصی از ویتامین D3 را دریافت کند، به عنوان ناکافی دریافت می کند. یا بیش از حد این ویتامین باعث بروز مشکلات عدیده ای در فرد می شود.

او مشخص کرد: نشانه ها و علایم می ویتامین D خیلی خوب نیست اما توان به دردهای عضلانی، استخوانی، مفصلی و دندانی اشاره کرد که اگر همراه با هم بروز کنند، سطح ویتامین D در خون گیری می شود.

وی با اشاره به ویتامین ویتامین D در بدن گفت: سطح پایین ویتامین D در بدن باعث ضعف و سایر بیماری ها می شود. و افسردگی می شود. از سوی دیگر، با دریافت میزان کافی ویتامین D ممکن است به دلیل خطرات ناشی از کاهش ایمنی بدن در نتیجه بهبود سیستم ایمنی، خطر ابتلا به بیماری های دیگر کاهش پیدا کند، از بروز و تشدید بیماری های خودایمنی جلوگیری می کند. شود. همچنین مطالعه‌های جدید نشان داده‌های غذایی که توسط ویتامین D در بدن فعال می‌شود، می‌تواند در ترمیم آسیب‌های سلول‌های عصبی و درمان بیماری ام اس وجود داشته باشد.

این داروساز با توجه به اینکه نباید از مکمل های ویتامین D خودسرانه و به مدت زیاد و طولانی استفاده کرد، گفت: مصرف مکمل های ویتامین D3 باید بر اساس اساس بدن باشد زیرا بیش از این ویتامین باعث افزایش کلسیم خون شده، احتمال بروز این ویتامین می شود. ضعف، سردرد، خواب مصرف، تهوع، ضربان های ناهماهنگ بیماری و افزایش دفعی کلسیم و در نهایت مسمومیت دارویی، بیشتر می شود.

وی در پایان تاکید کرد: برای جذب بهتر باید از مصرف ویتامین D با ضداسیدهای حاوی منیزیم مثل شربت منیزیم هیدروکسید جلوگیری شود.