غذا درمانی جامع – نظافت بهاره برای غذا خوردن احساسی


در این زمان از سال، ممکن است زمان بیشتری را صرف تمیز کردن خانه خود کنید. پاک کردن تار عنکبوت ها و خرگوش های گرد و غباری که در طول زمستان در گوشه و کنار جمع شده اند، تعویض لباس برای فصل جدید و خلاص شدن از شر چیزهای قدیمی که ممکن است فضای شما را به هم ریخته و ذهن شما را تار کند. این فرآیند نیاز به تلاش زیادی دارد و وقتی کامل شد احساس طراوت می کند. پس از یک نظافت خوب بهاری احساس سبکی، آرامش و انجام کامل می کنید، اینطور نیست؟ می دانم که عاشق یک فضای تمیز و بدون درهم و برهم هستم، فقط همیشه دوست ندارم کارهایی را که برای رسیدن به آنجا لازم است انجام دهم!

در حالی که ممکن است این زمان را صرف تمیز کردن فضای فیزیکی خود کنید، آیا تا به حال به تمیز کردن انبار، یخچال، عادات و احساسات خود فکر کرده اید؟ بهار زمان تجدید و امید است. با نور، انرژی، طبیعت و رنگ های روشن بیشتر در اطراف، بهار الهام بخش است. اگر با خوردن احساسی و استرسی گرفتار شده اید و این عادات ناامید کننده هستند، اکنون زمان آن است که همه چیز را پاک کنید.

وقتی تمیز کردن بهاری را برای غذا خوردن احساسی در نظر می گیرید، مفید است که در جهتی کار کنید که برای شما منطقی ترین باشد. ممکن است از تمیز کردن انبار + یخچال شروع کنید تا عادات و احساسات خود را پاک کنید. با این حال، ممکن است برعکس، احساس راحتی بیشتری داشته باشید، جایی که احساسات + عادات را پاک می کنید و سپس به آشپزخانه می روید. مهم نیست کدام جهت برای شما مناسب تر است، نتیجه قطعا یکسان خواهد بود. از طریق این فرآیند تمیز کردن بهاری برای غذا خوردن احساسی، می توانید رابطه خود را با غذا و با خودتان تازه و تجدید کنید.

بهار تمیز کردن شربت خانه + یخچال

در حالی که ممکن است برای شما منطقی تر باشد که از جهت دیگر کار کنید، ابتدا با تمیز کردن انبار و یخچال شروع می کنم. وقتی بهار تمیز می‌کنید، فرآیندی وجود دارد که چیزهایی را رها می‌کنید که دیگر به شما کمک نمی‌کنند، کثیفی، گرد و غبار و کثیفی رها می‌شوند و با اقدامی که انجام می‌دهید، احساسات مثبت ایجاد می‌شود. همین امر در مورد تمیز کردن و تمیز کردن انبار و یخچال نیز صادق است.

هنگام شروع، می خواهید با هدف خود هماهنگ شوید و سپس تعیین کنید که آیا اقلام موجود در یخچال و شربت خانه به شما و اهداف شما کمک می کند یا خیر. چه چیزی می خواهید؟ می خواهید چه احساسی داشته باشید؟ آیا غذاهایی که در حال حاضر در یخچال و شربت خانه شما هستند این نتیجه را دارند؟ اگر بله، موجودی را تهیه کنید و زمان استفاده از آنها را برنامه ریزی کنید. خلاق باشید، غذاهای جدید بپزید، غذاهای قدیمی را تازه کنید، از آن لذت ببرید. اگر نه، این اقلام با اهداف شما و احساسی که می خواهید مطابقت ندارد، می توانید انتخاب کنید که آنها را اهدا کنید یا به همسایه یا دوست بدهید. این یک فرآیند مفید است که به شما احساس قدرت و انگیزه برای مراقبت از خود می‌دهد. پس از فرآیند پاکسازی، مطمئن شوید که آنها را مرتب و تمیز کنید تا باز کردن و دسترسی به یخچال و شربت خانه احساس آرامش کند.

در طول این فرآیند پاکسازی، توجه کنید که چه غذاهایی ممکن است غذاهای “محرک” باشند. غذاهای محرک غذاهایی هستند که به محض شروع به کار متوقف کردن آنها دشوار است یا غذاهایی هستند که میل به سرکوب موقت استرس و احساسات ناخوشایند دارند. این غذاها غذاهای بد یا غذاهای خوبی نیستند، فقط ممکن است برای شما مفید نباشند و ارزیابی اینکه آیا وجود آنها در فضای شما به حرکت شما در جهت اهدافتان کمک می کند مفید است. اگر این کار را نکردند، مجبور نیستید آنها را نگه دارید.

عادات تمیز کردن بهاری + احساسات

حالا بیایید برای عادات و احساسات شما به نظافت بهاری بپردازیم. این روند کمی ساده تر است. شما نمی توانید عادات و احساسات خود را به این راحتی کنار بگذارید یا کنار بگذارید. شما می توانید این فرآیند پاکسازی بهاری غذا خوردن عاطفی را از طریق خود اندیشی شروع کنید. در مورد اینکه چند وقت یکبار از غذا برای سرکوب استرس و احساسات استفاده می کنید و اینکه چقدر برای راحتی به غذا روی می آورید، با خودتان صادق باشید. کنجکاو باشید که این چه احساسی در شما ایجاد می کند. آگاه باشید که چگونه هر عادات و الگوهای استرس و غذا خوردن احساسی شکافی را در رابطه شما با خود و بدنتان ایجاد کرده است.

هنگامی که بتوانید عمیقاً تأمل کنید و خودآگاهی را توسعه دهید، می توانید شروع به پاکسازی عادت ها کنید و راه های سالم تری برای مقابله با استرس و احساسات خود ایجاد کنید. برای تغییر یک عادت، باید آن را با یک عادت جدید، سالم تر و مطلوب تر جایگزین کنید. اگر در طول قرنطینه استرس داشتید یا با هر نوع بلوز زمستانی دست و پنجه نرم می‌کردید، ممکن است عادت به آرام کردن غذا در عصرها داشته باشید، زمانی که احساس ناراحتی، تنهایی یا بی‌حوصلگی و سایر احساسات می‌کنید. برای مثال، شاید بعد از شام شروع به خوردن چیزی کرده اید که به شما آرامش می دهد و استرس شما را رها می کند، صرف نظر از اینکه هنوز گرسنه بودید یا نه. ممکن است در مورد تمایل به ترک این عادت فکری وجود داشته باشد یا حتی ممکن است به دلیل داشتن آن احساس گناه داشته باشید، با این حال، ترک آن بسیار دشوار است.

آیا می‌خواهید ابتدا این عادت را تمیز بهاره در نظر بگیرید و مشخص کنید چه کارهای دیگری می‌توانید در عصرها انجام دهید تا ذهن و بدن خود را تسکین دهید که شامل غذاهای راحت نمی‌شود؟ می خواهید چه احساسی داشته باشید؟ آیا می توانید تمرین کنید که سطح گرسنگی خود را ارزیابی کنید و فقط در صورتی که واقعاً احساس گرسنگی کنید، غذا بخورید؟ آیا می توانید برای ارتباط با این موضوع که چرا این عادت در عین حال بسیار خوب و بد است، یک دفترچه یادداشت کنید؟ شما می خواهید در خودآگاهی و تفکر خود فرو بروید و برنامه ای برای تغییر این عادت به چیزی مطلوب تر و چیزی که هنوز هم می تواند شما را آرام کند ایجاد کنید. بدون غذا.

تغییر یک عادت مستلزم زمان و تأمل مداوم و خودآگاهی است. من اخیراً ۱۰ وبلاگ در مورد ایجاد زندگی ای که دوست دارید نوشتم، می توانید مروری بر آن را در اینجا مرور کنید. برای پشتیبانی از این فرآیند تغییر چالش برانگیز، می توانید به عقب برگردید و هر یک از مراحل را در وبلاگ به طور عمیق بررسی کنید. در حالی که آگاهی اولین گام است، شما باید مراحل عملی را ایجاد کنید و برنامه ای را تدوین کنید تا واقعاً آن را دنبال کنید.

وقتی در حال پاک کردن عادت هایی هستید که دیگر به شما کمک نمی کنند، آگاهی از اینکه عادت مشکل ساز شده است اولین قدم است و سپس تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری می توانید انجام دهید و همسو شدن با احساس آنچه واقعاً می خواهید، قدم بعدی است. سپس شما، البته، باید برنامه ای برای چگونگی تحقق آن داشته باشید. برای ایجاد تغییری که می‌خواهید، تداوم، ثبات و باور به خودتان بسیار مهم است.

به خود متعهد شوید که بهار را تمیز کنید فقط یک عادت مطمئن شوید که به خود فرصت دهید تا فکر کنید تا مطمئن شوید که آن را محقق می کنید.

همانطور که شروع به تغییر عادت خود می کنید، ممکن است متوجه احساسات و استرس بیشتری شوید که وقتی دیگر آنها را با غذا تسکین نمی دهید، ظاهر می شوند. این جایی است که هنگام کار برای پاک کردن احساسات خود، ژورنال نویسی مکانی عالی برای شروع است. دادن زمان و مکان برای شناخت، نشستن، درک، پردازش و رها کردن احساساتتان ضروری است. ژورنالینگ مکان امن خاصی را برای انجام این کار به شما ارائه می دهد.

هر زمان که هوس غذا را تجربه کردید، زمان بسیار خوبی برای بیرون کشیدن دفتر خاطرات و تماس با هوس غذایی است. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که این یک ولع عاطفی است یا عمومی تر. از طریق مکث، بازتاب، رها کردن فرآیندی را انجام دهید که در ابتدا مکث می کنید و به خود فضایی دور از هوس می دهید. سپس فکر کنید که کجا می توانید ولع مصرف را کشف و درک کنید و سپس سعی کنید هوس را رها کنید. اگر این یک ولع عاطفی است، ابزار مقابله ای را برای کمک به مدیریت یا رهاسازی احساسات انتخاب خواهید کرد. اگر این یک ولع عمومی است، ممکن است غذا را انتخاب کنید، با این حال می‌خواهید مطمئن باشید این کار را با دقت انجام دهید. به خودتان اجازه دهید غذای خود را پس انداز کرده و از آن لذت ببرید.

کار نفس کشیدن، حرکت و صحبت کردن ابزارهای مفید دیگری برای پاکسازی و پاکسازی ذهن و بدن هستند. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید تا بهار استرس و الگوهای غذایی احساسی خود را پاک کنید، از جایی شروع کنید و به خود و توانایی خود برای ایجاد تغییری که می خواهید ایمان داشته باشید.