غذا درمانی کل نگر-چگونه در طول قرنطینه و فراتر از آن با هدف زندگی کنیم


زندگی با نیت یکی از با ارزش ترین راه ها برای ایجاد زندگی مورد علاقه شماست. وقتی صحبت از خود رهبری در این زمان‌های نامطمئن به میان می‌آید، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید تا با انگیزه بمانید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید، ممکن است دشوار باشد. هنگامی که در حالت استرس و اضطراب هستید، تفکر شما پراکنده تر می شود زیرا انرژی به سمت عملکردهای ابتدایی تر هدایت می شود تا فرصتی برای ماندن و احساس امنیت به شما ارائه دهد. به همین دلیل است که بسیار مهم است که سیستم عصبی خود را آرام و متعادل کنید تا با خیالی آسوده در زندگی خود به جلو حرکت کنید – بدون توجه به شرایط زندگی (مانند قرنطینه ۲ ماهه …).

رهبری خود بدون وضعیت کنونی جهان ممکن است به اندازه کافی چالش برانگیز باشد. ماندن در فضای خودآگاهی، خود اندیشی و حفظ انگیزه و الهام برای حرکت به جلو، شاهکارهای دشواری در یک روز خوب است. دوز عدم قطعیت و عوامل استرس‌زای عمده‌ای را که همه ما در این زمان با آن‌ها مواجه هستیم، در راس چالش‌های روزمره خود قرار دهید و ممکن است احساس کنید که راکد شده‌اید، شکست خورده‌اید، یا بدتر از آن، ممکن است به عقب برگردید. این یک بخش عادی از فرآیند تغییر است و در چنین مواقعی است که ما توانایی ایجاد انعطاف پذیری و رشد را داریم.

یکی از راه‌های زندگی با نیت، ایجاد فرصت‌هایی برای انتخاب احساسی است که می‌خواهید داشته باشید. ممکن است احساس کنید در این زمان‌ها با هر احساسی که در آن لحظه تجربه می‌کنید گیر کرده‌اید. ممکن است احساس کنید که انتخاب یا گزینه ای ندارید و می توانید فقط به آن فشار بیاورید، در آن ساکن شوید یا از طریق سرکوب عاطفی از آن اجتناب کنید. لازم نیست اینطور باشد. در حالی که می‌خواهید هر احساسی را که ممکن است تجربه می‌کنید ارزیابی و درک کنید، این بدان معنا نیست که در آن گیر کرده‌اید و قدرتی در درون خود ندارید که آن را به طور مؤثرتری مدیریت کنید. در نهایت، شما به انتخاب کنید چگونه می خواهید احساس کنید و همیشه می توانید انتخاب کنید یک احساس دیگر

تصور کنید از خواب بیدار می شوید و احساس اضطراب، ترس و عدم اطمینان می کنید. سپس متوجه می‌شوید که روزتان را با هورمون‌های استرس هجوم می‌آورید که به سیستم شما سرازیر می‌شوند و بیشتر و بیشتر احساس استرس می‌کنید. زندگی با این امکان را به شما می دهد تا در قصد خود راه جدیدی را برای تجربه لحظه حال انتخاب کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که کاملاً عمدی یک تجربه احساسی جدید ایجاد می کند، راهی جدید برای انتخاب زندگی در لحظه حال شما.

۱. احساسی را که تجربه می کنید بپذیرید و نام ببرید.

۲. بپرسید که آیا این یک تجربه واقعی یا مفید از لحظه حال است؟ در مورد پیامی که این احساس برای شما دارد کنجکاو باشید.

۳. از مهارت مقابله برای درک و مدیریت احساسات استفاده کنید.

۴. از خود بپرسید: امروز می خواهم چه احساسی داشته باشم؟

۵. از خود بپرسید: چه ۳ کاری می توانم انجام دهم تا به خودم کمک کنم تا این احساس/احساس را ایجاد کنم؟

۶. قصد استفاده از این مراحل اقدام را برای کمک به ایجاد این تجربه عاطفی/احساس درونی در درون خود تنظیم کنید.

۷. پاسخگویی خود یا خارجی را دریافت کنید. برای مسئولیت پذیری، زمان انجام این اقدامات را بنویسید تا به ایجاد این احساسات در درون کمک کنید. یادآورها را در تلفن خود قرار دهید یا از یادداشت های چسبنده در جایی که آنها را می بینید استفاده کنید. در پایان روز به این فکر کنید که چگونه این اعمال به شما اجازه داده شده است. برای مسئولیت‌پذیری بیرونی، به کسی که از شما حمایت می‌کند بگویید قصدتان برای آن روز چیست و از او حمایت، یادآوری یا هر چیز دیگری بخواهید که به این شخص اجازه می‌دهد الهام‌بخشی را که برای حرکت به جلو و اقدام لازم دارید به شما بدهد.

۸. در مورد روند خود فکر کنید. چطور گذشت؟ موثر بود؟ فردا چه خواهید کرد تا مطمئن شوید که روز خود را به گونه ای تنظیم می کنید که به شما امکان می دهد احساس کنید شما می خواهید احساس کنید؟

به عنوان مثال:

۱. عاطفه را بشناسید و نام ببرید. در حال حاضر احساس اضطراب و استرس می کنم.

۲. آیا این یک نمایش واقعی از لحظه حال است، آیا در حال حاضر مفید است؟ خیر پیام اضطراب من احساس غرق شدن و عدم اطمینان است. من تصدیق می کنم که این احساسات با ترس مبتنی بر افکار مرتبط هستند.

۳. مهارت مقابله ای که می توانم استفاده کنم: تنفس عمیق و اسکن بدن برای آرام کردن سیستم عصبی و آرامش بدنم.

۴. می خواهم چه احساسی داشته باشم؟ قوی، متمرکز و امیدوار.

۵. اقداماتی که می توانم برای ایجاد این احساسات انجام دهم: قوی: ورزش کنید و از نظر ذهنی قوی بمانم، با رفع هر گونه اضطراب با تکنیک بررسی فکر. تمرکز: ۳ کار کاری را تکمیل کنید، یک وعده غذایی مقوی برای شام بپزید و زمانی را صرف مطالعه کنید. امیدوار: از دفترچه قدردانی من استفاده کنید، روی آنچه خوب پیش می رود تمرکز کنید و به نکات مثبت روزم فکر کنید.

۶. قصد خود را برای برداشتن این مراحل عملی تعیین کنید: امروز من قصد دارم احساس قوی، متمرکز و امیدوار کنم.

۷. زمانی که این اقدامات را کامل می‌کنم، با نوشتن به طور خاص در برنامه‌ریزم از مسئولیت‌پذیری خود استفاده می‌کنم تا مطمئن شوم که این اقدامات را دنبال می‌کنم و خودم را در حال انجام این اقدامات تصور می‌کنم.

۸. چطور گذشت؟ هنگامی که هر یک از اقدامات را تکمیل کردم و دوباره با نیاتم برای آن روز ارتباط برقرار کردم، آن احساسات را در درونم افزایش دادم و تجربه ای را در آن ایجاد کردم که می خواستم. این همچنین احساس امیدواری و احساس قوی و توانمندی من را بهبود بخشید. از نظر ذهنی تعادل و آرامش بیشتری دارم.

اغلب، ما می دانیم چه کاری باید انجام دهیم، اما متأسفانه پیگیری آن می تواند چالش برانگیز باشد. اولویت قرار دادن خودمان می تواند سخت باشد. احساس اضطراب، ترس و عدم اطمینان باعث می شود احساس کنیم که کنترل نداریم. اینها آشفتگی درونی و احساس غرق شدن را ایجاد می کنند و واضح فکر کردن و تمرکز را چالش برانگیزتر می کنند. به همین دلیل است که این فرآیند برای انجام هر روز بسیار ارزشمند است.

همه ما فقط سعی می کنیم با آنچه که داریم بهترین کار را انجام دهیم. اگر احساس می‌کنید بهترین چیزی که می‌توانید به خوبی انجام نشده است، اینجاست که می‌توانید مسئولیت‌پذیری مورد نیاز خود را از درون یا بیرون جستجو کنید. هر بار که اهداف خود را تنظیم می کنید و اقدامات لازم را برای ایجاد احساسی که می خواهید انجام می دهید، عزت نفس خود را بهبود می بخشید. هر چه بیشتر برای خود ارزش قائل باشید و احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، الهامات درونی و انگیزه بیشتری برای ادامه حرکت به جلو خواهید ساخت. بنابراین اکنون زمان شروع است! قصدت برای بقیه روزت امروز چیه؟ می خواهید چه احساسی داشته باشید؟