فصل آنفولانزای ۲۰۲۲ یک ماه زودتر شروع شد و شدت آن در ۱۳ سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است

اظهار نظر

بر اساس داده‌های بهداشتی فدرال که روز جمعه منتشر شد، آنفولانزا به‌طور غیرمعمولی به ایالات متحده آسیب می‌زند و به‌طور غیرمعمولی در حال ضربه زدن به ایالات متحده است و در حال حاضر رکوردی از افراد را در این فصل در بیش از یک دهه در بیمارستان بستری کرده است و بر پتانسیل زمستان خطرناک ویروس‌های تنفسی تاکید می‌کند.

در حالی که فصل آنفولانزا معمولاً بین اکتبر و می است و در دسامبر و ژانویه به اوج خود می رسد، امسال تقریباً شش هفته زودتر با بیماری غیرمعمول بالا رسیده است. بر اساس تخمین‌هایی که روز جمعه توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها منتشر شد، تاکنون حداقل ۸۸۰۰۰۰ مورد بیماری آنفولانزا، ۶۹۰۰ بستری شدن در بیمارستان و ۳۶۰ مرگ ناشی از آنفولانزا در سراسر کشور از جمله یک کودک وجود داشته است.

از زمان همه‌گیری آنفولانزای خوکی H1N1 در سال ۲۰۰۹، بار آنفولانزای آنچنان زیاد نبوده است، معیاری که CDC برای تخمین شدت یک فصل بر اساس موارد تایید شده آزمایشگاهی، مراجعه به پزشک، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ها استفاده می‌کند.

لینیت برامر، اپیدمیولوژیست که سرپرست تیم نظارت داخلی آنفولانزای CDC است، گفت: «غیرعادی است، اما ما از یک بیماری همه‌گیر کووید غیرعادی بیرون می‌آییم که واقعاً آنفولانزا و سایر ویروس‌های تنفسی در حال گردش را تحت تأثیر قرار داده است.

فعالیت در جنوب و جنوب شرق ایالات متحده زیاد است و شروع به حرکت به سمت سواحل اقیانوس اطلس می کند.

CDC از اقدامات مختلفی برای ردیابی آنفولانزا استفاده می کند، از جمله تخمین درصد مراجعه به پزشک برای بیماری شبه آنفولانزا. اما با توجه به علائم مشابهی که می تواند شامل افرادی باشد که به دنبال مراقبت برای کووید-۱۹ یا RSV هستند، یک ویروس تنفسی دیگر با علائم مشابه، داده های آزمایشگاهی شکی باقی نمی گذارد.

ویلیام شافنر گفت: داده ها شوم هستند. مدیر پزشکی بنیاد ملی غیرانتفاعی بیماری‌های عفونی و استاد بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت. آنفولانزا نه تنها زودرس است، بلکه بسیار شدید نیز به نظر می رسد. این فقط پیش نمایشی از جاذبه های آینده نیست. ما در حال حاضر شروع به دیدن این فیلم کرده ایم. من آن را یک فیلم ترسناک می نامم.»

او گفت که به نگرانی خود اضافه می کند که پذیرش واکسن آنفلوآنزا در جایی که معمولاً در این مقطع از فصل است عقب مانده است. او گفت: «این مرا دوچندان نگران می‌کند. بار بالای آنفولانزا “مطمئناً به نظر می رسد شروع فصلی است که می تواند بدترین فصل آنفولانزا در ۱۳ سال گذشته باشد.”

تعداد موارد آنفولانزا در این فصل یک هشتم کل برآورد فصل گذشته از ۸ تا ۱۳ میلیون مورد است.

تا کنون، نرخ واکسیناسیون آنفولانزا در ایالات متحده کمتر از آنچه در این فصل در چند سال گذشته بوده است، بوده است. بر اساس گزارش CDC، حدود ۱۲۸ میلیون دوز واکسن آنفولانزا تاکنون توزیع شده است، در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۳۹ میلیون و سال قبل از آن ۱۵۴ میلیون دوز بود.

آخرین داده‌های آنفولانزا در حالی منتشر می‌شود که سیستم بهداشت عمومی تحت فشار کشور با تهدیدات ویروسی متعدد دست و پنجه نرم می‌کند. انتظار می‌رود با نزدیک شدن هوای سردتر کشور و تجمع بیشتر مردم در داخل خانه، موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یابد. بیمارستان‌های کودکان در حال پر شدن از رکورد تعداد کودکان مبتلا به RSV هستند.

براساس CDC، اثربخشی واکسن آنفولانزا در جلوگیری از مراجعه به پزشک، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ سال به سال نابرابر بوده و در سال‌های گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ درصد بوده است. اما برامر و دیگران می گویند که واکسن این فصل به خوبی با سویه های در حال گردش مطابقت دارد. شافنر گفت که این “پرتو کمی از آفتاب” را برای زمستانی تاریک ارائه می دهد.

در سطح ملی، ویروس غالب – یک سویه به خصوص بد، H3N2 – باعث بدترین شیوع این دو می شود. انواع ویروس آنفولانزای A و دو ویروس آنفلوانزای B که در بین مردم در گردش هستند. کارشناسان می گویند فصولی که H3N2 غالب است، معمولاً بیشترین عوارض را به همراه دارد، به ویژه برای افراد بسیار جوان، افراد مسن و افرادی که دارای برخی بیماری های مزمن هستند.

چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که حتی پس از بهبودی فردی از آنفولانزا، پاسخ التهابی ایجاد شده توسط ویروس برای ۴ تا ۶ هفته دیگر در میانسالان و مسن تر به ویران کردن ادامه می دهد و میزان حملات قلبی را افزایش می دهد. شافنر گفت و سکته می کند.

کارشناسان و مقامات بهداشتی می گویند که آنفولانزا در دو سال گذشته مشکل جدی نبوده است، زیرا به دلیل نقاب زدن، فاصله گذاری اجتماعی و سایر اقداماتی که مردم برای محافظت از خود در برابر کووید-۱۹ انجام دادند.

نوع omicron کووید-۱۹ به ده‌ها زیرمجموعه فرار از سیستم ایمنی تبدیل شده است. فرانسیس سلرز از پست درباره تهدید این گونه های جدید توضیح می دهد. (ویدئو: جکسون بارتون، سارا پارناس/واشنگتن پست)

مقامات بهداشتی تمایل دارند که فصل آنفولانزا را پس از هفته‌های متوالی فعالیت آنفولانزا از چندین سیستم نظارتی، از جمله درصد قابل توجهی از مراجعات به مطب پزشک برای بیماری‌های شبه آنفولانزا، به طور رسمی در نظر بگیرند. برامر مرکز CDC گفت که این ویزیت‌های پزشک از ۲۲ اکتبر، بیش از یک ماه زودتر از فصول قبل، برای سه هفته متوالی افزایش یافته است.

مقامات بایدن نگران هستند که خستگی ناشی از بیماری همه گیر می تواند منجر به زمستان بد کووید شود

پیش بینی آنفولانزا بسیار دشوار است. سخت است که بدانیم این فصل چقدر طول می کشد، چقدر ممکن است شدید باشد، و آیا مناطق مختلف کشور سطوح مختلف بیماری تنفسی را در زمان های مختلف تجربه می کنند یا خیر. شافنر گفت: فصل گذشته، فعالیت آنفولانزا در ژانویه به اوج خود رسید، “سپس مانند یک سنگ سقوط کرد، سپس درست در زیر آستانه اپیدمی پس از مارس تا آوریل، می و ژوئن دود شد.” آن “دم دراز دود بسیار غیرعادی بود.”

برامر گفت: «شروع زودهنگام همیشه به معنای شدید نیست.

برامر گفت در نیمکره جنوبی، فصل آنفولانزا نیز بسیار متفاوت بوده است. او گفت که در استرالیا، “جذب بسیار شدید، بسیار سریع و سپس افت بسیار سریع” وجود داشت. در آرژانتین، اوج فعالیت آنفولانزا در تابستان آن کشور رخ داد.

برامر گفت: “موضوع به یک الگوی عادی بازگشته اند.”

بر اساس گزارش CDC در این هفته، شیلی با واکسیناسیون سریع ۸۸ درصد از جمعیت پرخطر خود قبل از اوج فعالیت آنفلوانزا، از فصل بد آنفولانزای خود که ماه‌ها زودتر از یک فصل معمولی شروع شده بود، جلو افتاد. واکسن آنفولانزای مورد استفاده در شیلی که شامل یک مسابقه برای ویروس غالب H3N2 بود، حدود ۵۰ درصد در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان موثر بود. واکسن مورد استفاده در نیمکره شمالی شامل همان ترکیب ویروسی واکسن نیمکره جنوبی است، بنابراین کارشناسان امیدوارند که این فرمول ممکن است به طور مشابه در پیشگیری از بیماری های شدید آنفلوانزا موثر باشد.

آخرین داده های CDC نشان می دهد که فعالیت کلی بیماری های تنفسی در کارولینای جنوبی و واشنگتن دی سی “بسیار بالا” و در ۱۱ ایالت “بالا” است: آلاباما، جورجیا، لوئیزیانا، مریلند، می سی سی پی، نیوجرسی، شهر نیویورک، کارولینای شمالی، تنسی. ، تگزاس و ویرجینیا.

تگزاس یکی از اولین ایالت هایی بود که در اواخر سپتامبر شاهد فعالیت آنفولانزا بود. مقامات گفتند که در سیستم بیمارستان متدیست هیوستون، موارد آنفولانزای تایید شده آزمایشگاهی تا ۲۰ اکتبر به ۹۷۵ افزایش یافته است که در هفته قبل از آن ۵۶۱ مورد بود.

مسئولان در پاییز و زمستان امسال برای فصل قوی‌تر آنفولانزا آماده شده‌اند، زیرا بسیاری از مردم اقدامات حفاظت از کووید را کنار گذاشته‌اند و تمایلی به واکسینه شدن ندارند.

سزار آریاس، رئیس بخش بیماری‌های عفونی سیستم بیمارستانی، گفت: «این چیزی بود که ما انتظارش را داشتیم زیرا ما یک مرکز هستیم و افراد زیادی به اینجا سفر می‌کنند. «انتظار نداشتم آنقدر ببینم [flu] آن اوایل.»

آریاس گفت که گفتگوها در مورد واکسن آنفولانزا با تردید در مورد واکسن های کرونا گره خورده است. مکالمات در تگزاس، “همانطور که می توانید تصور کنید، [are] قوی تر و حداقل صدادارتر،” او گفت. ما در حال مبارزه با آن هستیم و سعی می کنیم پیام واکسینه شدن را منتشر کنیم.

مردم باید هر سال یک واکسن جدید آنفولانزا دریافت کنند تا از آنها محافظت شود، و تا دو هفته طول می کشد تا حفاظت شروع شود و واکسن عمل کند. آنفولانزا قبل از شروع علائم مسری است. CDC توصیه می کند که همه افراد ۶ ماهه و بالاتر واکسن آنفولانزا را دریافت کنند، ایده آل آن تا پایان اکتبر.