مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC): سومین واکسن کووید-۱۹ خطر بستری شدن در بیمارستان را برای افراد دارای نقص ایمنی کاهش می دهد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این هفته گفت که سومین واکسیناسیون برای ویروس کرونا به طور قابل توجهی خطر بستری شدن افراد مبتلا به نقص ایمنی در بیمارستان با COVID-19 را کاهش داده است.

در مطالعه ای که پنجشنبه در گزارش هفتگی موربیدیتی و مرگ و میر آژانس منتشر شد، آژانس گفت که – در مقایسه با بزرگسالان بستری در بیمارستان که دو دوز واکسن mRNA را دریافت کردند – واکسن Pfizer-BioNTech و mRNA در برابر بستری شدن در بیمارستان برای بیماران مبتلا به آسیب موثرتر بودند. سیستم های ایمنی ۸۸ درصد

موارد تایید شده “سرقت” زیر omicron در کشورهای شمال شرق: گزارش ها

برای افراد دچار نقص ایمنی که فقط دو دوز یا “سری اولیه” مصرف کردند، واکسن ها ۶۹ درصد مؤثر بودند.

داده ها برای بررسی نزدیک به ۳۰۰۰ – ۱۳۸۵ بیمار و ۱۵۶۷ بیمار غیرکرونا – در بزرگسالانی که از ۱۹ اوت تا ۱۵ دسامبر سال گذشته در ۲۱ بیمارستان در ۱۸ ایالت بستری شده بودند، جمع آوری شد.

این آژانس خاطرنشان کرد که تاریخ شروع آنالیز یک هفته پس از آن بود که سازمان غذا و دارو (FDA) دوز اضافی را برای استفاده اضطراری برای افراد ۱۲ ساله یا بالاتر با شرایط ایمنی ۲۸ روز پس از دوز دوم مجاز کرد.

اثربخشی واکسن برای هر دو گروه با مقایسه شانس واکسیناسیون قبلی بین بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و بیمارانی که این بیماری را نداشتند محاسبه شد. مدل رگرسیون برای تاریخ پذیرش، منطقه بیمارستان، گروه سنی، جنسیت، نژاد خود گزارش شده، و قومیت تنظیم شد. مدل‌های جداگانه برای بزرگسالان دارای قابلیت ایمنی و بزرگسالان با شرایط ایمنی ایجاد شد و تجزیه و تحلیل‌ها با استفاده از نرم‌افزار Stata انجام شد.

افرادی که به بیماری شبه کووید-۱۹ مبتلا شدند، نتایج آزمایش مثبت را با آزمایش تقویت اسید نوکلئیک (NAAT) یا آزمایش آنتی ژن دریافت کردند و بیماران کنترلی که آزمایش NAAT منفی دریافت کردند.

بیماران و یا عوامل آنها در مورد مشخصات دموگرافیک و بالینی مصاحبه و جستجوی پرونده پزشکی انجام شد. اطلاعات مربوط به دوزهای دریافتی قبلی واکسن از طریق گزارش خود و بررسی اسناد منبع به دست آمد.

سه گروه واکسیناسیون شامل بیماران غیر ایمن شده و دریافت کنندگان دو و سه دوز mRNA در نظر گرفته شد.

سه دوز واکسن Pfizer-BioNTech یا Moderna حدود ۹۷ درصد در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان در افرادی با سیستم ایمنی قوی‌تر مؤثر بود، در مقایسه با ۸۲ درصد از واکسن‌هایی که این دو دوز را مصرف کردند.

PSAKI: “واکسن کامل” به این معنی نیست که شما در واکسن “به روز” هستید

قابل ذکر است، این مطالعه زمانی انجام شد که نوع دلتا در ایالات متحده رایج بود، در حالی که Omicron اکنون نزدیک به ۱۰۰٪ موارد جدید در سراسر کشور را تشکیل می دهد.

محدودیت‌های این یافته‌ها شامل این است که دریافت‌کنندگان واکسن در هر دو گروه از نظر اکثر ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و بالینی مشابه هستند، اما ممکن است از نظر خطر عفونت متفاوت باشند، اثربخشی واکسن در برابر بیماری یا عفونت خفیف ارزیابی نشده است، و اثربخشی واکسن با دوز چهارم واکسن mRNA در افراد دارای نقص ایمنی مورد ارزیابی قرار نگرفته است و اکثر دریافت کنندگان واکسن mRNA با سه دوز طی چند هفته پس از ثبت نام واکسینه شدند و تداوم حفاظت در آینده نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.

شواهد اولیه حاکی از آن است که دوز سوم واکسن mRNA در مقایسه با پاسخ به دو دوز واکسن، پاسخ آنتی‌بادی خنثی‌کننده قوی‌تری نسبت به نوع omicron ایجاد می‌کند و افزایش می‌دهد. [vaccine effectiveness] CDC علیه بیماری شدید پس از عفونت با یک نوع Omicron نوشت. کارآیی سه دوز واکسن‌های mRNA COVID-19 در برابر دامنه شدت بیماری مرتبط با نوع omicron باید در جمعیت‌های مختلف به دقت ارزیابی شود.

در ژانویه، تنظیم کننده ها گفتند که بزرگسالان می توانند حداقل پنج ماه پس از دوز دوم خود، تقویت کننده ها را دریافت کنند.

با گسترش Omicron، کاخ سفید از آمریکایی ها خواست تا دوز تقویت کننده دریافت کنند CDC گفت که دوز سوم واکسن mRNA COVID-19 به عنوان بخشی از سری اولیه در میان بزرگسالان دارای نقص ایمنی، یا به عنوان دوز تقویت کننده در بین بزرگسالان دارای قابلیت ایمنی، باعث بهبود می شود. محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان از COVID-19.

برای برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

در میان بزرگسالان مبتلا به بیماری خودایمنی یا بدون بیماری خودایمنی که واجد شرایط دریافت سومین دوز واکسن mRNA بودند، مشخص شد که دوز سوم برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان برای COVID-19 محافظت فراتر از سری واکسیناسیون دو دوزی را افزایش می دهد.

طبق گزارش انجمن پزشکی آمریکا، حدود هفت میلیون نفر با سیستم ایمنی ضعیف در این کشور وجود دارد.