مشاوره‌های پزشکی/ آیا سویه‌های جدید اومیکرون بر روی دستگاه‌های پزشکی مبتلا هستند؟ پاسخ دکتر اسحاق‌حسینی

شفقنا زندگی– دکتر سید محمود اسق حسینی، فوق تخصص بیماری های دارویی بیان می کند: علت بیماری بیماری با علایم و درمان بیماری های همراه باشد و ثانیا بیماری های دیگری که بیماران مبتلا و نهفته بودند. دارند ولی ممکن است مشکل وجود نداشته باشد.

متن گفت وگوی خبرنگار شفقنا زندگی با دکتر اسحاق حسینی را می خوانید:

_ آیا سویه های جدید اومیکرون بر روی دستگاه گوارش بدن عوارضی نشان می دهد؟

بله، البته این سویه ها هم مانند انواعی از عوارض و عوارض دارویی هستند و حتی می توانند ابتدا با درمان دارویی خود را نشان دهند و علائم را با این موضوع مراجعه کنند. معمول علائم در حد تهوع و استفراغ و آسان است و مشکل ساز نیست و علائم ریوی در این موارد کمتر است.

_ احتمال بهبود بعد از چند روز وجود دارد؟

بله حتی بدون درمان هم خوب می شوند. البته در سنین بالا و یا کودکان با الکترولیت مشکل دارند و حتما باید تحت نظر باشند.

_ آیا شما بر دستگاه های مربوط به هزینه های طولانی مدت به جای می گذارد؟

بله، باعث ایجاد بیماری با علایم و عوارض گوارشی همراه و ثانیا بیماری های دیگری می شود که بیماران مبتلا و نهفته بودند. این است و بسیار به دلیل کووید علائم دارند ولی ممکن است مشکلی وجود نداشته باشد.

_ این امکان وجود دارد که کووید روی زمین یا روده اثر طولانی مدت به جا بگذارد؟

بله درست است که ممکن است ماه ها و سال ها روی چشایی تاثیر بگذارد وبیماران نتوانند چشایی خود را به دست بیاورند. مزمن کویید همیشه مطرح است.

_ چرا چشایی وبویایی در کووید۱۹ در برخی افراد بازگشت اما در برخی نه؟

بیماری است که دلایل خاص آن هنوز شناسایی نشده و مشخص نیست چرا برخی از این بیماری‌ها می‌شوند و چرا دیگران نمی‌شوند و مشخص نشده است.