میراندا مالیسانی – متخصص تغذیه


img_1920

در طول کلیپ خونسردی خودم را حفظ کردم، اما از درون داشتم عصبانی می شدم!!

این یکی از آن لحظات سورئال بود که من کلیپی از نمایش مرلین دنیز را با شخصی که سال ها تماشا کرده و تحسین کرده ام به اشتراک گذاشتم! جیمی الیور به صورت ارگانیک و احساسی عشق خود را به پختن غذای واقعی نشان می‌دهد و نور عظیمی را در مورد اینکه چگونه می‌توانیم سلامت خود و فرزندانمان را با تأکید بر بازگشت به اصول اولیه، یعنی آشپزی ساده، تغییر دهیم، تابیده است.

من این وظیفه باورنکردنی را بر عهده داشتم که جیمی (و بهترین خدمه مدرسه ابتدایی در بین تماشاگران) را در مورد جفت‌های سوپرغذایی مورد آزمایش قرار دهم، زیرا این گروه‌های غذایی با هم کار می‌کنند تا مواد مغذی فوق‌العاده‌ای را برای سلامتی بهتر شما ایجاد کنند.

کلیپ را اینجا ببینید

در اینجا اطلاعات زیر و برخی از دستور العمل های آسان برای امتحان کردن با خانواده آمده است!
۱. گندم سیاه + فلفل (روتین + ویتامین C)
دو قلب سالم

گندم سیاه منبع خوبی از روتین است، یک بیوفلاونوئید که به تقویت ویتامین C موجود در فلفل کمک می کند. وقتی این دو عامل به طور هم افزایی با هم کار کنند، نتیجه بهبود گردش خون در بدن و سلامت قلب و عروق بهتر است. این جفت انرژی به توقف اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) از تبدیل شدن به پلاک روی دیواره سرخرگ ها کمک می کند.

فلفل قرمز پر شده با گندم سیاه
خدمت ۴

عناصر
• ۱/۴ فنجان روغن زیتون فوق بکر
• ۱ عدد پیاز (حدود ۳۰۰ گرم)، مکعبی خرد شده
• ۱.۵ فنجان گندم سیاه بو داده (برای تفت دادن در ماهیتابه به مدت ۳-۵ دقیقه تا زمانی که شروع به قهوه ای شدن و آزاد شدن طعم ها کنند، حتما هم بزنید تا حرارت به طور یکنواخت پخش شود)
• ۳ حبه سیر خرد شده
• ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
• پودر فلفل قرمز به سلیقه
• جعفری خرد شده ۱ عدد
• ۴ عدد فلفل قرمز به همان اندازه برای کمک به پخت و پز استفاده می کنند
• ۱ لیتر آب سبزیجات کم سدیم
• یک قوطی گوجه فرنگی (۴۰۰ گرم).

دستورالعمل ها
۱ روغن را در یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم گرم کنید و پیازها را اضافه کنید. به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید تا پیازها قهوه ای و کاراملی شوند.
۲ گندم سیاه تفت داده شده، سیر، نمک، فلفل و جعفری را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر تفت دهید.
۳ با برش دادن فلفل ها به سمت بالا، درپوشی برای فلفل ها درست کنید (این کار به پختن مخلوط گندم سیاه در داخل کمک می کند). حتماً داخل هر دانه را تمیز کرده و قبل از پر کردن بشویید.
۴- سه چهارم فلفل را از جاده پر کنید. پوشش را در بالا قرار دهید.
۵ قابلمه ای بردارید که هر چهار فلفل داخل آن جا می شود، اما درست در آن جا می شوند. فلفل ها را کنار هم قرار دهید.
۶ آب را به اندازه ای اضافه کنید که روی فلفل ها را بپوشاند و با قاشق حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از مایع را به هر فلفل اضافه کنید و دوباره درب آن را بگذارید.
۷ عدد روی حرارت متوسط ​​به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. تا حدی با یک درب بپوشانید.
۸ قوطی گوجه فرنگی را اضافه کنید، حدود ۱-۲ قاشق غذاخوری از آنها را به هر فلفل اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر تفت دهید. تا حدی با یک درب بپوشانید.
۹ با پختن گندم سیاه به پایان می رسد.

۲. کلم پیچ + نخود (منیزیم + B6)

دوتایی تقویت کننده خلق و خو

کلم پیچ سرشار از ماده معدنی آرام بخش منیزیم است که به کاهش اضطراب کمک می کند و باعث می شود احساس شادی بیشتری داشته باشیم. هنگامی که منیزیم با ویتامین B6 (موجود در نخود) ترکیب می شود، نتیجه جذب بهتر در بدن و خلق و خوی قوی است که تقویت می شود.
رول کلم و نخود

عناصر:
۱ بسته غلات کامل، سبزی سرخپوشان یا خام
۲ قاشق غذاخوری هوموس
۱ مشت کلم پیچ، برش خورده یا کلم بچه
۱/۴ آووکادو، ورقه شده
۱ عدد خیار کوچک، ورقه شده
۱ قاشق غذاخوری قلب کنف، پاشیده شده

دستورالعمل ها:
۱. نخود را روی رول پهن کنید
۲. کلم و سپس بقیه سبزیجات را قرار دهید
۳. با دقت تا کنید

img_2087

۳. سیب زمینی شیرین + آووکادو (ویتامین A + چربی های سالم)

سیب زمینی شیرین حاوی منبع عالی بتاکاروتن (که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود) ویتامین A پوستی درخشان، ایمنی و سلامت باروری را فراهم می کند. برای اینکه به طور کامل توسط بدن شما جذب شود، باید با چربی های سالم (که در آووکادو وجود دارد) ترکیب شود.
دوتایی پوست درخشان

سیب زمینی شیرین پخته شده با آووکادو، لیمو و شوید

عناصر:

قاچ های سیب زمینی شیرین:
۲ عدد سیب زمینی شیرین
۲ قاشق غذاخوری روغن آووکادو
۲ دستکش سیر خرد شده
کمی نمک دریا و فلفل

آووکادو، لیمو و شوید:
• آووکادوی رسیده ۱ عدد
• ۲ قاشق غذاخوری شوید تازه
• فقط ۱/۲ آب لیمو
• ۲ قاشق غذاخوری ماست ارگانیک ۵ درصد

دستور مصرف سیب زمینی شیرین:

۱. فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با کاغذ سفید نشده بپوشانید.
۲. هر سیب زمینی را بشویید و ۸ قاچ کنید.
۳. در یک کاسه بزرگ، قاچ ها را با روغن، سیر، نمک و فلفل بریزید
۴. برش ها را به طور مساوی روی کاغذ روغنی پهن کنید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید و تا نیمه برگردانید.
۵. با آووکادو و ماست شوید سرو می شود

دستورالعمل غوطه ور کردن آووکادو:

در یک غذاساز کوچک، همه مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود
آن را تا زمان سرو در یخچال نگه دارید
۴. سیب و انواع توت ها (الاژیک اسید + کورستین)

ضد سرطان دوگانه

سیب و توت با هم، توانایی آنتی اکسیدان ها را در مبارزه با بیماری ها بهبود می بخشند. اسید الاژیک (موجود در انواع توت ها) توانایی کورستین (موجود در سیب) را در کشتن سلول های سرطانی افزایش می دهد.

پنکیک میراندا با انواع توت ها و سیب
(بدون گلوتن)
۱۲ می کند

عناصر:

۱ ۳/۴ فنجان آرد ارزن
۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
۱/۴ قاشق چایخوری نمک دریا
۲ سیب ارگانیک، ورقه شده یا رنده شده (پوست آن را بگذارید)
۱ فنجان تمشک ارگانیک، تازه یا منجمد (اگر منجمد شده، اجازه دهید ۱۰ دقیقه آب شود)
۱/۳ فنجان عسل خام
۲ قاشق غذاخوری شربت افرا خالص
۱ غلاف وانیل بوربون، دانه های خراشیده شده یا ۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
۱/۳ فنجان روغن نارگیل ذوب شده
۱/۲ فنجان ماست ارگانیک ۵ درصد
۲ عدد تخم مرغ ارگانیک
دستورالعمل ها:
فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید
خط مافین قلع با برگ
آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک دریا را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.
در ظرفی جداگانه روغن نارگیل، عسل، شربت افرا، ماست، وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید تا مخلوط شوند.
سیب ها و توت ها را داخل آن بریزید و با لیسک فشار دهید تا میوه ها کمی له شوند
مخلوط کنید تا ترکیب شوند
مخلوط پرکننده را ۳/۴ آستر کاپ کیک بریزید
به مدت ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید