میکروبیوماتای ​​سالم: 12 نکته برای متعادل سازی باکتری ها در میکروبیوم های روده ، پوست ، دهان و عصبی.


آیا می دانید بدن شما بیش از یک میکروبیوم را در خود جای داده است؟ چهار نوع اصلی میکروبیوم انسان وجود دارد که در واقع برای سلامت کلی شما اهمیت دارد. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای ارتقای میکروبیوم های سالم چه کار می توانید انجام دهید.

اکنون بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها از نظر سلامتی همراه شما هستند. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت ، در حقیقت ، میلیون ها میکروارگانیسم موجود در بدن شما 1 تا 3 درصد از جرم بدن شما را تشکیل می دهند. و این خوب است. آنها جنگجویانی برای سیستم ایمنی بدن ، سلامت روده ، سلامت دهان و دندان ، سلامت پوست هستند و بیشتر و بیشتر به طور جمعی میکروبیوم انسان را تشکیل می دهند. به بیان ساده ، میکروبیوم مجموعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که در بدن شما وجود دارد. البته میکروبیوم روده بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، اما سه میکروبیوم دیگر نیز به دلیل عملکرد کل بدن شما وجود دارد. علاوه بر میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان همگی دارای ترکیبات مختلف و تاثیرگذار هستند.

دریابید که چگونه میکروبیوم های فردی نقش منحصر به فردی در سلامتی شما دارند ، و مهمتر از همه اینکه چگونه می توانید میکروبیوم های خود را درمان کرده و تا آنجا که ممکن است باکتری هایی که به آنها مراجعه می کنند متنوع باشند.

میکروبیوم های اصلی بدن شما

میکروبیوم روده

دست معده زن

چیست

بزرگترین مجموعه میکروب ها در دستگاه گوارش شما وجود دارد. طی چند سال گذشته ، دانشمندان حتی بیشتر در مورد میکروبیوم قابل توجه ریه ها – نحوه تنظیم خواب ، افزایش سن ، عملکرد و خلق و خوی سالم مغز و حتی ایمنی بدن (پس از همه.

از آنجا که بیشتر عملکرد سیستم ایمنی در معده مرکزی است ، وجود باکتری های خوب بسیار مهم است ، که به جلوگیری از التهاب و پاسخ های غیر طبیعی ایمنی در بدن کمک می کند. باکتری های مفید در معده شما ، یا پروبیوتیک ، یک پری بیوتیک برای غذا ، توسط کریستین بیشارا ، MD ، پزشک متخصص سلامت در منطقه نیویورک که بر سلامت روده کار می کند ، هدایت می شود.

وی گفت: “اینها الیافی هستند که در گیاهان غذایی ، همراه با میوه ها ، سبزیجات و حبوبات پایه ریزی شده اند.” بنابراین در مورد آن فکر کنید: اگر این غذاها را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود ندارید ، آن پروبیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و وظیفه خود را برای حفظ هضم منظم انجام دهند.

پروبیوتیک ها همچنین به تقویت پوشش روده کمک می کنند. اگر یکپارچگی دیواره معده اشتباه باشد ، سموم می توانند از طریق موانع ضعیف روده به خون منتقل شوند و منجر به واکنش سیستم ایمنی بدن شود که این سموم خطرناک را تشخیص می دهد. بشاره می افزاید. به عنوان یک پاسخ ایمنی به سلول های خود بدن حمله می کند که منجر به التهاب مزمن (و برخی از علائم ناراحتی دستگاه گوارش) می شود. اما شما همچنین می توانید از میکروبیوم روده خود مراقبت کرده و در وهله اول از التهاب جلوگیری کنید.

چگونه مراقبت کنیم

  • رژیم غذایی خود را پری بیوتیک بسته بندی کنید. داشتن میکروبیوم متنوع برای سلامت شکم کلیدی است. این بدان معناست که برای تغذیه معده با پروبیوتیک ها از غذاهای گیاهی فراوان استفاده کنید. دکتر بشاره می گوید: “خوردن حداقل 25 تا 30 غذای مختلف بر اساس سبزیجات در هفته را برای افزایش تنوع شکم هدف قرار دهید.”
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. در حالی که نباید این موارد را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید ، غذا و الکل را در حد اعتدال مصرف کنید. دکتر می گوید: “هر دو می توانند باکتری های مفید در معده ما را از بین ببرند و دیس بیوزیس ، عدم تعادل میکروب های روده مفید و مفید است.” بشاره. غذاهای بیش از حد فرآوری شده نیز می توانند باعث رشد باکتری های بد معده شوند و به این عدم تعادل بیشتر کمک کنند.
  • مکمل آنتی بیوتیک مصرف کنید. ایده خوبی است که از غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو ، که در صورت نیاز حاوی پروبیوتیک هستند ، استفاده کنید. همچنین می توانید از مکمل پروبیوتیک استفاده کنید ، مخصوصاً به این دلیل که حاوی چندین گونه از باکتری های بیفیدوباکتری و لاکتوباسیل ، مانند Hum Gut Instinct ، برای تمایز آن به میکروبیوم است. دکتر می گوید: “این گونه های پروبیوتیک نه تنها در معده ما بلکه در سیستم ایمنی بدن ما از طریق مسیرهای التهابی خاص مورد بررسی قرار گرفته اند.”

میکروبیوم پوست

نزدیکتر به پوست

چیست

کیران میان ، پزشک DO و متخصص پوست زیبایی که در شهر نیویورک مستقر است می گوید ، اگرچه شما نمی توانید آن را ببینید ، اما ارتباطی بین باکتری ها ، قارچ ها و ویروس هایی که در پوست زندگی می کنند وجود دارد. اما من دوست ندارم شما را با عجله وارد صابون کنم. وقتی پوست شما با همه این میکروارگانیسم های موجود در آن “تمیز” به نظر نمی رسد ، آنها در هر لایه از پوست سالم زندگی می کنند.

دکتر میان می گوید: “میکروبیوم پوست را خط دفاعی در نظر بگیرید.” از پوست شما در برابر میکروارگانیسم هایی که می توانند به شما آسیب برسانند و باعث عفونت می شوند محافظت می کند ، که این امر آن را به عامل اصلی سیستم ایمنی (مانند میکروبیوم روده) تبدیل می کند. میکروبیوم پوستی همچنین به سیستم ایمنی ما می آموزد تا تفاوت بین عوامل بیماری زای مضر و بی ضرر را بیاموزد و ارتباط خود را با سیستم ایمنی ما برای تحریک التهاب حفظ می کند.

اگر میکروبیوم پوست صحیح نباشد ، معمولاً با حساسیت پوستی ، درماتیت آتوپیک و حتی عفونت های پوستی مواجه می شوید. شما باید یک میکروبیوم سالم داشته باشید که بتواند بین میکروارگانیسم های مفید و بالقوه مضر تمایز قائل شود و التهاب را که به بیماری های التهابی پوست از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس کمک می کند تحت کنترل داشته باشید. تحقیقات جدید میکروبیوم روده و میکروبیوم پوست را در آنچه معده معده نامیده می شود ، متصل می کند. دیس بیوزیس ، به ویژه در ناحیه شکم ، از رژیم غذایی ناهموار ، حساسیت غذایی ، عدم تحمل غذایی و التهاب که منجر به آکنه بدتر یا سایر بیماری های پوستی می شود.

چگونه مراقبت کنیم

  • تا جایی که می توانید به طور منظم ورزش کنید. وقتی عرق می کنید ، می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل کرده و به باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما تغذیه کند. دکتر می افزاید: “همچنین افزایش جریان خون از طریق ورزش به عمق پوست شما کمک می کند و درد و مواد مغذی تازه را آزاد می کند.” میان و علاوه بر این ، دوز تقویت کننده اندورفین باعث کاهش استرس التهابی هورمونی کورتیزول می شود ، که بر پوست شما تأثیر نمی گذارد.
  • ضدعفونی کننده دست نریزید. در حالی که ضدعفونی کننده دست در همه مواقع که بیرون هستید و به آب و صابون دسترسی ندارید بسیار مهم است ، اما اگر می توانید کمک کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید. استفاده بیش از حد از ضدعفونی کننده در روز یا جایگزینی شستن دست ها می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را به طور کامل از بین ببرد. میان می گوید. او توصیه می کند که پس از رها کردن محلول ضدعفونی کننده ، از مرطوب کننده روی دستان خود استفاده کنید تا سد پوستی تقویت شود.
  • یک پروبیوتیک موضعی یا خوراکی را امتحان کنید. محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات پروبیوتیک تخمیر شده مانند کامبوچا و اسید لاکتات می توانند به تسکین التهاب و حفظ میکرو فلور منظم پوست کمک کنند. همچنین می توانید از پروبیوتیک خوراکی و مکمل پری بیوتیک مانند Skin Squad Pre+Probiotics برای رشد خوب باکتری ها ، کمک به هضم منظم و حمایت از پوست خود در امتداد محور معده استفاده کنید.

میکروبیوم دندان

زنی که پاپایا در دست دارد

چیست

ممکن است کمی از میکروبیوم واژن مطلع باشید ، زیرا اغلب در مورد آن صحبت نمی شود ، اما مکانی متعادل برای حفظ تعادل بدن شما دارد. غلاف همچنین برای حفظ وضعیت موجود به میکروارگانیسم ها متکی است: به طور خاص ، یک نوع اصلی باکتری. فهیمه ساسان ، پزشک ، خانواده OB-GYN در نیویورک می گوید: “اولین باکتری های سالم روده ، لاکتوباسیلوس هستند و اسید لاکتات تولید می کنند که تصور می شود در برابر عفونت محافظت می کند.”

هدف از میکروبیوم واژن حفظ pH اسیدی است. دکتر اسید می گوید: محیط اسیدی می تواند باعث رشد میکروارگانیسم هایی مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت قارچی شود. ساسان برخی از علائم پارگی باکتری در واژن شامل انتشار ، بو ، خارش و تحریک است. این امر غیر معمول نیست که باکتری های موجود در میکروبیوم واژن دچار نوسان شوند ، به ویژه در دوره های چرخه قاعدگی ، انواع مختلف جنسی و با استفاده از کنترل هورمونی. به گفته موسسه ملی سلامت میکروبیوم انسان ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر می کند تا خود را برای زایمان طبیعی آماده کند.

چگونه مراقبت کنیم

  • صغیر بیشتر است. باید مراقب باشید که نگران همه چیز نباشید که می تواند تعادل pH طبیعی شما را مختل کند ، همچنین می تواند میکروبیوم واژن را مختل کند. از انواع محصولات معطر یا معطر “پاک کننده” واژن. دکتر می گوید: “پاکسازی واژن.” ساسان او توصیه می کند به سادگی واژن خارجی را با پنبه آغشته به صابون بشویید و لباس های زیر بپوشید تا وسایل را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید.
  • علائم را نادیده نگیرید. معاینه منظم با OB-GYN به اندازه کافی غیرطبیعی است تا بتوانید با میکروبیومات خود تماس بگیرید ، اما اگر در این بین علائم بالقوه ای دارید ، آنها را کنار نگذارید. در صورت مشاهده هر نوع خونریزی غیرطبیعی رحم ، درد ، رابطه جنسی ، تحریک یا ترشحات با پزشک خود وقت بگیرید. ساسان می گوید.
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر پروبیوتیک خوراکی ممکن است بخشی از روتین شما برای کمک به حفظ پاشنه واژن سالم باشد. ساسان این می تواند به عنوان خوردن چندین غذا با پروبیوتیک ، از جمله ماست ، یا مصرف پروبیوتیک مانند مهمانی خصوصی ، برای کمک به تعادل میکروبیوم واژن و بهبود عملکرد مجاری ادراری در نظر گرفته شود.

میکروبیوم اورات

لبخند زن با دهان باز

چیست

آخرین مورد مهم میکروبیوم است و در دهان شما است. در مخاط دهان قرار دارد که شامل تمام لثه ها ، زبان و گونه ها می شود. سلامت دهان شما بستگی به باکتری های خوب دارد که از دهان شما در برابر میکروبی که باعث ایجاد پلاک ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه می شود محافظت می کند. مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز به حمایت از فعالیت ضد میکروبی کمک می کنند ، بنابراین فراوانی این مواد مغذی در رژیم غذایی شما ضروری است (سبزیجات برگ دار ، غلات کامل و حبوبات را در نظر بگیرید) ، De Freitas ، MD ، نویسنده و بیو هکر ارشد در Onogen می گوید. میزان ویتامین D شما نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان ، بلکه برای جلوگیری از دندانهای حساس (دندانها ، استخوانها و استخوانهای نیازمند ویتامین D) و ضعیف شدن لثه ها نیز مهم است. Freitas می افزاید.

میکروبیوم دهان شما نیز بر ایمنی شما تأثیر می گذارد. بین محیط و ارتش سدی وجود دارد. Freitas می گوید. باکتری های صحیح موجود در میکروبی سالم دهان به مبارزه با عفونت های مخمر ، ویروس ها و باکتری های مضر کمک می کند.

چگونه مراقبت کنیم

  • خمیردندان طبیعی را امتحان کنید. به خصوص اگر می خواهید سلامت دهان و دندان میکروبیوم دهان خود را تقویت کنید ، خمیر دندان رایگان دکتر فلوراید را امتحان کنید Freitas پیشنهاد می کند. از آنجا که فلوراید یک ضد میکروب است ، می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • ویتامین D را افزایش دهیدبه دکتر. Freitas توصیه می کند که مکمل ویتامین D را به مدت حداقل 3 ماه به طور مداوم مصرف کنید تا دندان ها و لثه های شما تقویت شوند. همچنین می توانید ویتامین D را از سایر غذاهای چرب مانند ماهی آزاد و ماهی و محصولات لبنی غنی از ویتامین استفاده کنید.
  • پری بیوتیک و پروبیوتیکا مصرف کنید. دکتر پروبیوتیک خوراکی می تواند به دندان ها و لثه ها کمک کند تا از ویروس های آلوده جلوگیری کرده و آنها را از اثرات ضد میکروبی متاثر نکند. Freitas. و سپس آنتی بیوتیک ها ، که در مکمل هایی مانند Skin Squads و حتی در غذاهای دارای فیبر کافی یافت می شوند ، این پروبیوتیک ها را تغذیه می کنند تا همه میکروبیوم ها در تعادل باشند.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *