نحوه خواندن برچسب مواد غذایی


اطلاعات مربوط به برچسب ها و غذاهای غذایی می تواند راهی عالی برای انتخاب سالمتر در هنگام خرید مواد غذایی باشد. با این حال ، اطلاعات تغذیه ای گاهی اوقات می تواند بسیار کوچک و پیچیده باشد و همیشه آنطور که می خواهیم به طور م effectivelyثر انتقال داده نمی شود!

بنابراین ما راهنمای خوردن برچسب ها را به همراه تمام اطلاعاتی که باید برای هضم بدانید و به شما کمک می کنیم آنچه را که می خرید و برای بدن خود ارسال می کنید ، درک کنید.

راهنمای گام به گام

قرص های تغذیه عموماً اطلاعاتی در مورد انرژی ، اندازه و مقدار و ارزش روزانه درشت مغذی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ارائه می دهند.

وقتی به محصول روبرو نگاه می کنید:

در تاریخ

بهترین ها را قبل از مصرف یا تاریخ مصرف برای تازه بودن آنها بررسی کنید. هیچ چیز بدتر از بازگشت به خانه و تمایل به خوردن غذا یا عدم توانایی آشپزی نیست ، زیرا معمولاً این بزرگترین ترکیب است! این یک خطر بالقوه برای سلامتی نیست.

دستور رفتن یکی را بده

محتوای مواد غذایی محصول به ترتیب نزولی (بر حسب وزن) ظاهر می شود. هنگامی که غذا در حال ساخت بود ، اولین داروهای ذکر شده بیشترین مقدار و آخرین دارو کمترین حداقل را داشت. به عنوان مثال ، اگر یکی از مواد اولیه ذکر شده باشد ، به این معنی است که محصول حاوی مقدار بیشتری قند نسبت به سایر داروهایی است که هنوز در لیست ذکر شده است.

حجم سرو

این اغلب توسط مشکلات غذایی که در شکل گیری ایجاد می شود و گاهی ممکن است متفاوت باشد ، تعیین می شود. این اطلاعات می تواند برای دسترسی به مقدار غذایی که مصرف می کنید مفید باشد. به عنوان مثال ، اگر از رژیم غذایی کم سدیم پیروی می کنید ، از ستون “در هر وعده” برای توضیح میزان استفاده از سدیم در سرو غذاها استفاده کنید.

برای 100 گرم

ارقام زیر این ستون همان درصد است. اگر محصول حاوی 20 گرم قند در 100 گرم باشد ، محصول 20٪ شکر است.

قند

ما قصد داریم محصولی داشته باشیم که حدود 10-15 گرم قند یا کمتر در 100 گرم داشته باشد. روش خرید میوه با شکر به عنوان یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده ذکر شده است. نامهای متداول دیگر قند برای جستجو عبارتند از گلوکز ، شربت ، شکر ، شربت ذرت و موارد دیگر.

چاق

محتوای چربی اشباع شده را بررسی کنید. ما می خواهیم کمتر از 3-5 گرم در هر 100 گرم درخواست کنیم. به یاد داشته باشید که محصولات کم چرب اغلب می توانند به معنی قند بیشتر باشند ، چه مخفی یا مخلوط با شیرینی مصنوعی.

سدیم/نمک

دولت های استرالیا و نیوزلند از بزرگسالان می خواهند روزانه 2000 میلی گرم سدیم مصرف کنند. این مقدار معادل 5 گرم یا 1 قاشق چایخوری است. نمک را می توان در بسیاری از محصولات غذایی بسته بندی شده مانند نان ، غلات ، بسته های میان وعده ، چیپس بو داده و آجیل ذخیره کرد. به عنوان راهنمای بسته های کلی محصولات ، ما 250 تا 300 میلی گرم در هر 100 گرم یا کمتر هدف داریم. سعی کنید از 400 میلی گرم سدیم در 100 گرم تجاوز نکنید زیرا این مقدار زیاد در نظر گرفته می شود!

گفتن ترکیبات سخت است

آیا قبلاً آن را شنیده اید و می توانید بگویید؟ اگر نمی توانید ، شاید کلمه دیگری برای شکر یا شکل نگهدارنده ، شیرینی ، حجم دهنده یا نرم کننده باشد. شیرین کننده های مصنوعی (آسپارتام) و الکل های قندی را بررسی کنید. ما می خواهیم همه چیز طبیعی را گسترش دهیم!

به یاد داشته باشید ، گاهی اوقات کاملاً عادی است که به هنجارهای بالا گوش ندهید و مطابق غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید – فقط مطمئن شوید که طعم و مزه هر لقمه را به خاطر دارید. همیشه تعادل!

یادداشت:

Goyal R ، Deshmukh N. برچسب غذا: قبل از غذا بخوانید. J Educ Health Promotبه 2018؛ 7:56 منتشر شده 2018 آوریل 03

Foodstandards.gov.au. 2021 صفحه اصلیبه [online] موجود در: [Accessed 16 September 2021]به

Foodstandards.gov.au. 2021 پانل های اطلاعاتی پلنتسکبه [online] موجود در: [Accessed 16 September 2021]به

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *