وزیر بهداشت: «همه افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری تزریق کنند»

شفقنا زندگی- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت وضعیت در کشور اعلام کرد که امسال همه بالای ۱۲ سال واکسن از آن را تزریق می کنند.

به گزارش ایسنا، بهرام عین‌الهی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت وضعیت وضعیت در کشور اظهار کرد: می‌دانیم که واکسیناسیون ایمنی همیشه نمی‌دهد، بلکه مقطعی است و مدتی بعد از ایمنی می‌یابد. ما، چون واکسیناسیون در حجم زیاد و نزدیک انجام شده بود، ایمنی در مردم به شکل بالاتری وجود داشت، اما تغییرات بعدی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می‌تواند بیماری ایجاد کند.

عین‌اللهی تاکید کرد: ما از واکسیناسیون به عنوان واکسن «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم است که خیلی به ما کمک می‌کند تا امیکرون را داشته باشد، این است که این همه افراد بالای ۱۲ سال یک واکسن را به خاطر می‌آورند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس منتقل و افزایش یابد. همه مراکز واکسیناسیون در این زمینه آماده‌باش هستند تا امر واکسیناسیون را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این هفته در وزارت بهداشت یکسری بازدیدها و افتتاح‌ها داشتیم، گفت: در بیمارستان سیدالشهدای اصفهان پروژه‌های متعددی در زمینه درمان بیماری‌های سرطانی افتتاح شد.

وی افزود: پیشرفته‌ترین دستگاه برای آندام تومور را راه‌اندازی کرد که این نقطه‌های عمل می‌کند و فقط خود را از بین می‌برد، نه نسج اطراف آن را. همچنین مرکز سلول‌تراپی را افتتاح کردیم. تصویر بسیار پیشرفته برای نمایان کردن محل دقیق تومور هم افتتاح شد. در بیمارستان امیرالمومنین شهر رضا مرکز ام آر آی و سی تی اسکن افتتاح شد.

بهداشت آباد: در بیمارستان امام خمینی پیشرفته‌ترین مرکز بیماری‌های قلب و جراحی قلب افتتاح شد که در این شهر موارد بسیاری از آن وجود دارد و این افراد باید به شهرهای اطراف مراجعه کنند. در اقلید نیز طرح خوبی را در کلینیک امام جعفر صادق (ع) افتتاح کردیم.

اللهی یادآور شد: یکی از مشکلات در این کشور است که سرطان سینه در خانم‌ها تشخیص داده می‌شود و در آنجا دستگاه پیشرفته ماموگرافی و آندوسکوپی افتتاح می‌شود. در بیمارستان ولیعصر اقلید هم دستگاه‌های ام آر آی و سی تی اسکن هم افتتاح شد.

وزیر بهداشت افزود: در ایرانشهر مشکلات درمانی وجود دارد که بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی آنجا در حال احداث و بهره‌برداری است و بیمارستان مادر و کودک هم در آستانه افتتاح است. همچنین در چابهار ما باز مشکلات درمانی داریم و یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در آنجا در حال احداث است