پیشگیری از قارچی در زنان با استفاده از سرکه

شفقنا- بیماری در زنان ۳ نوع بیماری ناشی از بیماری‌های مقاربتی، شامل داخل لنگی و اجسام واژینال است که شایع‌ترین عارضه واژینال آن است که حدود پنج درصد از زنان خصوصیات خانم‌های یائسه به آن مبتلا هستند.

دکتر محمد علم جراح و متخصص زنان و نازایی و عضو انجمن جراحان زنان و زایمان آمریکا در گفتگو با سینا نیوز در ارتباط با بیماری های شایع در زنان بیان کرد: «عفونت قارچی که بالا عامل زنان آن بشمار می رود از بیماری های عفونی بیشتر می شود. را به خود اختصاص داده و این نوع دومین میزان تأثیر در کشور است.»

این متخصص، کاهش میزان استروژن را عامل اصلی در بروز بعد از دوران یائسگی می‌داند و می‌گوید: «این گونه در سطح (PH) اختلال ایجاد می‌کند که این اختلال باعث ایجاد شایع‌ترین میکروارگانیسم می‌شود که به صورت طبیعی در واژن قرار می‌گیرد. جایگزین میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی است که بسیاری از موارد قابل درمان است.»

غفلت ماها و پزشکان از تجویز استروژن موضعی

وی در خصوص عدم استفاده از برخی از داروها و تأکید بر استفاده از درمان موضعی استروژن واژن افزود: «برخی از پزشکان و ماماها برای افرادی که در سطح (PH) دچار مشکل می‌شوند و برخی از داروها از قبیل کلیندومایسین و مترونی دازول تجویز می‌شوند. بیمار برای مدتی این داروها را دریافت می کند ولی به دلیل اینکه بافت واژن دارای مقدار اندک استروژن است، بعد از مدت زمانی که در واژن مستقر می شود و علائمی را برای فرد در پی دارد.»

دکتر علم داد و توصیه کرد: «همزمان با تجویز بیوتیک برای بیمار استروژن موضعی را برای درمان ادامه نمائیم.»

بیماری قارچی دومین و شایع‌ترین بیماری در زنان ایرانی

این متخصص زنان و نازایی در دومین گروه از بیماری‌های شایع در زنان بیان می‌کند: «عفونت قارچی دومین و شایع‌ترین حمله در زنان ایران است که بیشتر در مناطق شمال کشوری است که بالاتر از آن دیده می‌شود. بسیاری از افراد پس از بازگشت از شمال کشور دچار عفونت قارچی می‌شوند و دلیل اصلی آن کاهش و کاهش سطح (PH) است.»

بانوان در معرض خطر ابتلا به بیماری

وی افزود: «در بیماران مبتلا به بیماری‌ها و افرادی که دچار افزایش وزن می‌شوند، به دلیل ایجاد کشاله‌هایران در هنگام خروج و ایجاد در آلودگی‌ها به قارچی افزایش می‌یابد.»

جلوگیری از عفونت قارچی در زنان با استفاده از سرکه سفید

دکتر علم عضو انجمن جراحان زنان و زایمان آمریکا در توصیه به خانم‌هایی که هیچ گونه عارضه‌ای نمی‌باشند افزود: «درخانم‌هایی که هیچ گونه عفونی را نمی‌باشند توصیه می‌کنند در هفته، یکبار برای آب و سرکه استفاده کنند. به ازای هر لیوان آب ۱ قاشق سوپ خوری سرکه سفید را به آن اضافه می‌کند تا (PH) واژن را در وضعیت طبیعی و ثابت نگه دارند.»

به گزارش سلامت نیووز به نقل از وری ول هلث عفونت قارچی زمانی رخ می دهد که مخمرکه نوعی قارچ طبیعی در واژن است، از رشد کند و باعث آسیب شود.

در واژن محیط زیست بین ها و مخمرها وجود دارد و وجود دارد را کنترل می کنند. اما وقتی یکی کم باشد، دیگری می تواند از کنترل رشد کند. به عنوان مثال، مصرف آنتی بیوتیک ها باعث آلودگی قارچی می شود زیرا این داروها را از بین می برد.

چگونه سرکه بر عفونتی تاثیر می گذارد ؟

سرکه ممکن است در برابر بیش از حد از رشد مخمرها و ها در بدن مفید باشد، تحقیقات محدود است. اطلاعات کافی برای نشان دادن اثربخشی سرکه در درمان بیماری های قارچی واژن وجود ندارد.

در یک مطالعه مورد کوچک دیگر، سرکه سیب در درمان بیماری قارچی که به درمان سنتی پاسخ نمی‌دهد، بررسی شود. تحقیقات لازم است تا ببینیم آیا سرکه سیب می تواند به عنوان یک درمان ایمن عفونت قارچی استفاده شود یا خیر.

مطالعات دیگر نشان داده اند که سرکه سیب می تواند های مضر را از بین ببرد. با این حال، در مقایسه با اثری که بر روی رشد‌ها دارد، در مبارزه با بیش از حد مخمر متمرکز است.

در مطالعات نشان داده شده است که مصرف خوراکی سرکه باعث کاهش تری گلیسیرید و بهبود کلسترول می شود. همچنین ممکن است به بهبود بدن و تقویت پاسخ ایمنی یا دفاع در برابر کمک کند. با این حال، این هنوز در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است.

نحوه استفاده از سرکه سیب

اگر می توانید سعی کنید سرکه را به روتین زندگی خود اضافه کنید، باید به خوردن خوراکی آن را مصرف کنید. استفاده مستقیم از سرکه سیب روی واژن بیخطر یا ثابت نشده است و ممکن است برای بافت واژن مضر باشد. همچنین ممکن است با برهم زدن نسبت افزایش pH واژن، خطر جلوگیری از مقابله های واژن را دهد.

برای مصرف خوراکی سرکه ابتدا سرکه را در آب سرد یا گرم رقیق کنید. تا میزان اسید موجود در آن کاهش می یابد. از سرکه می توان به عنوان سس سالاد و سبزیجات نیز استفاده کرد.

در منابع علمی بین المللی نمی شود حتی سرکه رقیق شده نیز می تواند برای پوست بسیار تحرک کننده باشد، بنابراین افزودن سرکه برای ایجاد پیشنهادی واژن. استفاده از آن در حمام همچنین می تواند به خوبی واژینال را مختل کند و منجر به عدم وجود مقاومت ها شود که این موضوع شما را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد به قارچی در آینده و بیماری بهایی نام واژینوزآزمایشی قرار می گیرد. دهد.