چه مکمل های غذایی مصرف کنیم و چرا؟


بسیاری از افراد برای داشتن یک زندگی سالم از مکمل های غذایی یا تغذیه ای استفاده می کنند. این لیست شامل انواع مختلفی از مکمل ها، از ویتامین ها گرفته تا پروبیوتیک ها و هر چیز دیگری است.

مصرف مکمل ها برای برخی از ما ضروری است، و اینکه زمان چگونه می تواند بر نتایج تاثیر بگذارد. همانطور که مشخص است، بسیاری از مردم در مورد مکمل های غذایی یک سوال رایج می پرسند:

مکمل های غذایی که باید همراه غذا مصرف شوند کدامند؟

همانطور که یاد خواهیم گرفت، بدن ما همه چیز را یکسان جذب نمی کند. علاوه بر این، ملاحظات دیگری وجود دارد که نحوه مصرف مکمل‌هایمان را تعیین می‌کند.

بنابراین، بیایید مکمل های غذایی ضروری را که باید همراه با غذا مصرف کنیم و چرایی آن را بررسی کنیم.

ویتامین هایی که باید همراه غذا مصرف شوند

مکمل های ویتامین و مولتی ویتامین در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. هم بزرگسالان و هم کودکان به دلایل مختلف ترکیبی از مکمل های ویتامین را مصرف می کنند.

با این حال، همه ویتامین ها نباید با غذا مصرف شوند. از طرفی بهتر است مقداری ویتامین را با معده خالی مصرف کنید.

بنابراین، چه چیزی است؟

ویتامین های محلول در چربی را با غذا مصرف کنید

بدن ما برای جذب ویتامین های خاصی به نام ویتامین های محلول در چربی به چربی های موجود در معده نیاز دارد. دلیل آن این است که این ویتامین ها از چربی ها برای حل شدن استفاده می کنند. لیست شامل:

  • ویتامین A
  • ویتامین دی
  • ویتامین E
  • ویتامین K

طبق WebMD، چربی ها به بدن ما کمک می کنند تا از ویتامین های محلول در چربی حداکثر استفاده را ببرد. بنابراین بدن ما با معده خالی این ویتامین ها را به درستی جذب نمی کند.

بنابراین، ویتامین های A، D، E و K را همیشه همراه غذا مصرف کنید. علاوه بر این، برای بهترین نتیجه، ویتامین B12 را با غذا مصرف کنید.

چه نوع غذایی با ویتامین های محلول در چربی بخوریم؟

فکر نکنید که باید گوشت یا تخم مرغ بخورید تا چربی کافی برای جذب ویتامین های محلول در چربی داشته باشید. ما همچنین نیازی به مصرف چربی های اشباع نداریم.

ما می توانیم ویتامین ها را با مغزها و میوه هایی مانند آووکادو مصرف کنیم. با این حال، می توانیم ویتامین ها را با ناهار یا شام نیز مصرف کنیم.

آیا مولتی ویتامین را با غذا مصرف کنیم؟

فقط تعداد کمی از ما که در مناطق شهری زندگی می کنیم رژیم غذایی متنوعی داریم. ما سبزیجات و مواد مغذی کافی برای حفظ سلامت خود مصرف نمی کنیم.

در نتیجه، بسیاری از افراد برای جبران کمبود یک رژیم غذایی مناسب، مولتی ویتامین مصرف می کنند. حال این سوال پیش می آید:

آیا مولتی ویتامین را با غذا مصرف کنیم؟

مولتی ویتامین ها حاوی ترکیبی از ویتامین ها هستند. این لیست می تواند شامل ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی باشد.

بنابراین بهتر است مولتی ویتامین همراه با غذا مصرف شود. بدن ما قادر به جذب موثر ویتامین های محلول در چربی خواهد بود. علاوه بر این، ویتامین های محلول در آب به خوبی کار می کنند.

با این حال، دلیل دیگری برای مصرف مولتی ویتامین همراه با غذا وجود دارد. در برخی افراد می تواند مشکلات معده مانند گاز یا اسهال ایجاد کند. اما با مصرف مولتی ویتامین همراه با غذا می توانیم از این مشکل جلوگیری کنیم.

ویتامین های B و C را چگونه مصرف می کنید؟

ویتامین C و طیف کاملی از ویتامین های B (به جز B12) ویتامین های محلول در آب هستند. این بدان معنی است که ما برای حل شدن آنها به چربی نیاز نداریم. برای انجام این کار فقط آب کافی است.

در نتیجه می توانیم ویتامین C و B را با معده خالی مصرف کنیم. با این حال، اگر آن را با غذا مصرف کنیم، خوب عمل می کند، اما این یک الزام نیست.

قابل توجه: برخی از فرمولاسیون های ویتامین C ممکن است باعث مشکلات معده و اسهال شوند. بنابراین، مطمئن شوید که فرمول ویتامین C شما محلول در آب است. در غیر این صورت برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی آن را با غذا مصرف کنید.

روغن ماهی (امگا ۳)

روغن ماهی منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا، به ویژه امگا ۳ است و طیف وسیعی از فواید از جمله تسکین درد ناشی از مشکلات مفصلی و بهبود سلامت پوست را به همراه دارد.

هنگامی که صحبت از مکمل هایی برای مصرف همراه غذا می شود، روغن ماهی در صدر فهرست قرار دارد. به گفته ConsumerLab، غذا جذب روغن ماهی را بهبود می بخشد. دلیل آن در مورد ویتامین های محلول در چربی یکسان است.

ما برای جذب روغن ماهی به چربی در معده خود نیاز داریم. طبق تحقیقات، چربی ها فراهمی زیستی امگا ۳ را افزایش می دهند.

در نتیجه بدن ما به راحتی می تواند این ماده را جذب کند. علاوه بر این، مطالعه دیگری پیدا کردیم که نشان داد وعده های غذایی کم چرب جذب امگا ۳ را کاهش می دهد.

بنابراین، همیشه بهتر است کپسول های امگا ۳ یا روغن ماهی را همراه با غذا مصرف کنید. علاوه بر این، مکمل خود را با ناهار یا شام برای بهترین نتیجه مصرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که چربی رژیم غذایی کافی مصرف می کنید.

عامل دیگری نیز افراد را به مصرف روغن ماهی همراه با غذا تشویق می کند. یک وعده غذایی می تواند آروغ ماهی را که پس از مصرف روغن ماهی احساس می کنیم، متوقف کند.

بنابراین، دلایل بیشتری برای خوردن قبل از مصرف روغن ماهی دارید.

کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 مکملی است که بسیاری از افراد مسن مصرف می کنند. می تواند بسیاری از بیماری های قلبی را بهبود بخشد و به دیابت کمک کند. علاوه بر این، کوآنزیم Q10 ممکن است علائم بیماری پارکینسون را بهبود بخشد و سردردهای میگرنی را تسکین دهد.

علاوه بر این، می تواند عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد.

ما می توانیم مکمل های کوآنزیم Q10 را به صورت قرص، شربت و کپسول خریداری کنیم. به هر شکلی که باشد، کوآنزیم Q10 را با غذا مصرف کنید تا جذب آن بهبود یابد. به گفته آزمایشگاه مصرف کننده، همچنین برای حل شدن و جذب آنتی اکسیدان ها به چربی ها نیاز دارد.

قابل توجه: فرمولاسیون کوآنزیم Q10 موجود است که آن را محلول در آب می کند. اگر از چنین فرمولی استفاده کنیم نیازی به خوردن آن نیست.

پروبیوتیک ها

همه در مورد پروبیوتیک ها می دانند. برای افرادی که مشکلات معده دارند یک تسکین عالی است. علاوه بر این، پروبیوتیک ها کاربردهای اثبات شده بی شماری دارند که توسط شواهد علمی تأیید شده است.

بهترین راه برای مصرف پروبیوتیک ها چیست؟

ما همیشه باید پروبیوتیک ها را با غذا مصرف کنیم تا بهترین نتیجه را تضمین کنیم. چرا؟

پروبیوتیک ها موجودات زنده ای هستند که در داخل کپسول قرار می گیرند. با این حال، باید سالم و سالم به روده ما برسد تا هر گونه فایده ای داشته باشد. اما قبل از آن باید از شکم ما عبور کنند.

در حال حاضر، معده ما حاوی مخلوطی از اسیدهای زیادی است. این ترکیب اسیدها برای ما بی ضرر است اما برای پروبیوتیک ها نیست. اسید ممکن است کپسول را خورده و باکتری های زنده داخل آن را قبل از رسیدن به روده از بین ببرد.

بنابراین، تمام پولی که برای پروبیوتیک ها خرج می شود هدر می رود. با این حال، مکمل های پروبیوتیک با بهترین کیفیت ممکن است از مشکل با پوشش کپسول محکم جلوگیری کنند.

با این حال، متأسفانه، هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا کپسول از اسید معده زنده می ماند یا خیر وجود ندارد.

در نتیجه، همیشه قبل یا در حین غذا، مانند ناهار یا شام، از پروبیوتیک ها استفاده کنید. این به باکتری های داخل کپسول کمک می کند تا بدون مرگ به روده برسند.

مطالعات همچنین نشان می‌دهند که پروبیوتیک‌ها زمانی که آنها را ۳۰ دقیقه قبل یا همراه با وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کنیم، خوب عمل می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است با خوردن غذا از عوارض جانبی پروبیوتیک ها مانند نفخ یا اسهال جلوگیری کنیم.

مکمل هایی که برای جلوگیری از عوارض جانبی باید همراه غذا مصرف شوند

مکمل های مختلف می توانند باعث ایجاد طیف وسیعی از عوارض جانبی مانند مشکلات معده شوند. اما با مصرف مکمل های غذایی همراه با غذا می توانیم این عوارض را از بین ببریم. در اینجا برخی از مکمل هایی که بهترین تناسب با رژیم غذایی ما را دارند آورده شده است:

مکمل آهن

مکمل آهن عامل شناخته شده ای است که باعث ناراحتی معده می شود. زمانی که مکمل‌های آهن را بدون غذا مصرف می‌کنیم، مشکل می‌تواند آشکارتر شود. همچنین زمانی که مکمل های آهن را با معده خالی مصرف می کنیم، می تواند باعث اسهال شود.

با این حال، یک راه ساده برای خلاص شدن از شر تمام مشکلات معده وجود دارد. برای جلوگیری از اسهال یا سایر مشکلات باید همراه با وعده های غذایی خود مکمل آهن مصرف کنیم.

با این حال، برخی از غذاها می توانند با جذب آهن تداخل یا کاهش دهند. پس از:

  • تخم مرغ
  • قهوه
  • پروتئین سویا
  • اسفناج
  • غلات کامل گندم
  • نان

علاوه بر این، از خوردن غذاهای غنی از کلسیم یا کلسیم همراه با مکمل های آهن خودداری کنید. طبق WebMD، این می تواند بر میزان جذب آهن از مکمل ها توسط بدن ما تأثیر بگذارد.

مکمل های معدنی

مکمل های معدنی برای اکثریت جمعیت معمول است. ما طیف وسیعی از مکمل های معدنی را مصرف می کنیم که شامل منیزیم، کلرید و پتاسیم است. با این حال، برخی از مواد معدنی برای معده خشن هستند و می توانند باعث مشکلات گوارشی شوند.

سه ماده معدنی اصلی که برای دستگاه گوارش مضر هستند عبارتند از:

WebMD می گوید، بنابراین، برای جلوگیری از علائم ناخوشایند، موارد فوق را همراه با غذا بخورید.

آخرین افکار

مکمل ها ملاحظاتی برای ارائه بهترین نتایج دارند. برخی از مکمل ها اگر همراه غذا مصرف شوند بهتر جذب بدن ما می شوند. منو حاوی ویتامین های محلول در چربی، پروبیوتیک ها و روغن ماهی است. علاوه بر این، مصرف برخی مکمل ها همراه با غذا ممکن است عوارض جانبی مانند اسهال را کاهش دهد. این منو حاوی مکمل های آهن، منیزیم، کلسیم و روی است. بنابراین، همیشه بهتر است مکمل های ذکر شده در بالا را همراه با غذا مصرف کنید.

پرسش و پاسخ

چه ویتامین هایی با غذا بهتر جذب می شوند؟

ویتامین های محلول در چربی بهتر است با غذا جذب شوند. لیست ویتامین های محلول در چربی شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K است همچنین باید ویتامین B12 را با وعده های غذایی خود مصرف کنیم.

چه مکمل های غذایی را با معده خالی مصرف کنیم؟

می توانیم ویتامین های محلول در چربی را با معده خالی مصرف کنیم. برخی مکمل های دیگر مانند پتاسیم یا کلرید نیز در این لیست قرار دارند. برای دستورالعمل های بیشتر برچسب مکمل را بخوانید.

آیا مصرف ویتامین B با غذا بهتر است؟

نیازی به مصرف ویتامین B با غذا نیست. با این حال، یک استثنا وجود دارد، ویتامین B12. برای نتیجه بهتر باید ویتامین B12 را با وعده های غذایی خود مصرف کنیم.

آیا می توانیم مکمل روی را با غذا مصرف کنیم؟

همیشه بهترین کار این است که مکمل های روی را همراه با وعده های غذایی مصرف کنید. مکمل می تواند نتایج را بهبود بخشد. علاوه بر این، می توانیم از عوارض جانبی ناخوشایندی مانند ناراحتی معده جلوگیری کنیم.

آیا می توانیم ویتامین D را با معده خالی مصرف کنیم؟

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. بنابراین ما به چربی نیاز داریم تا بتوانیم ویتامین D را به طور موثر جذب کنیم. در نتیجه نباید ویتامین D را با معده خالی مصرف کنیم. بهتر است ویتامین D را با غذاهایی که حاوی چربی کمی هستند مصرف کنید.