چه چیزی بر تصویر بدن تأثیر می گذارد (و چه باید کرد)


واقعیت شگفت انگیز: تصورات ما از خودمان معمولاً فقط متعلق به خود ما نیست.

دیدگاه های ما نسبت به بدنمان می تواند به شدت تحت تاثیر دنیای اطرافمان باشد. این است که چگونه این پیام ها را تفسیر می کنیم که برای بهبود تصویر بدن ما کلیدی است.

چه چیزی بر تصویر بدن تأثیر می گذارد (و چه باید کرد)

چه چیزی بر تصویر بدن تأثیر می گذارد (و چه باید کرد)


۱. فرهنگ و رسانه ما

آرمان‌هایی که در فرهنگ ما توسط رسانه‌ها به تصویر کشیده می‌شوند، می‌توانند بر تصویر بدن ما تأثیر بگذارند. زمانی که ما به طور مکرر در معرض استانداردهای زیبایی بت شده قرار می گیریم که اغلب با ایربراش یا فتوشاپ انجام می شود، می تواند منجر به افزایش احساس نارضایتی از بدن خود شود. این مقایسه با اندازه و شکل بدن ایده آل در رسانه ها و رسانه های اجتماعی است که می تواند احساسات و افکار منفی در مورد خود ایجاد کند.

برای مبارزه با این نفوذ: رسانه ای را که مصرف می کنید عاقلانه انتخاب کنید. لغو فالو کردن حساب‌های رسانه‌های اجتماعی که باعث شرمساری بدن شما می‌شوند و به دنبال حساب‌ها یا وبلاگ‌هایی باشید که بیشتر بر روی پیام‌های مثبت بدن یا پذیرش پیام‌های بدن تمرکز دارند.

۲. تجربیات گذشته ما

آزار جسمی یا جنسی، قلدری یا آزار و اذیت بر اساس اندازه بدن، جنسیت، رنگ پوست یا توانایی‌های فیزیکی این توانایی را دارد که بر دیدگاه ما نسبت به خود تأثیر بگذارد.

برای مبارزه با این نفوذ: پردازش این تجربیات با یک درمانگر می تواند کمک کننده باشد تا این تجربیات گذشته از ادامه تأثیرگذاری بر تصویر بدن شما جلوگیری کند. همچنین ممکن است مفید باشد که به یک دوست نزدیک اعتماد کنید یا احساسات خود را از طریق تأمل در خود بررسی کنید.

۳. والدین یا مراقبان ما

اغلب باورهای ما درباره خود از سنین پایین شکل می گیرد. والدین ما به طرق مختلف بر افکار و عقاید ما تأثیر می گذارند، چه از طریق اعمال و چه از طریق زبانی که با ما یا خودشان به کار می برند. کسانی که والدینی داشتند که اغلب از ظاهر آنها انتقاد می کردند، در مورد وزن خود اظهار نظر می کردند یا قوانین سختگیرانه ای در مورد غذا داشتند، اغلب نسبت به بدن خود انتقاد می کنند.

برای مبارزه با این نفوذ: در مورد منبع خودگویی یا باور منفی فکر کنید. این باور متعلق به شماست یا والدینتان؟ و باز هم داشتن حمایت حرفه ای مانند یک درمانگر برای کار بر روی این تأثیر می تواند بسیار مفید باشد.

۴. دوستی های ما

افرادی که بیشترین زمان را با آنها می گذرانیم دارای پتانسیل بسیار خوبی برای تأثیر مثبت یا منفی بر تصویر بدن ما هستند. داشتن دوستانی که به شدت بر وزن و ظاهر خود تمرکز می کنند یا اغلب در مورد بدن خود یا بدن دیگران منفی صحبت می کنند، می تواند دیدگاه ما را تغییر دهد.

برای مبارزه با این نفوذ: وقتی صحبت از تصویر بدن به میان می آید، تعیین حد و مرز با دوستان می تواند مفید باشد. مرزها ممکن است شبیه به این باشند که از دوستان بخواهید کمتر در مورد موضوعاتی صحبت کنند که به تصویر بدن فرد آسیب می رساند، مانند رژیم غذایی یا شرمساری چربی. همچنین، ایجاد دوستی هایی را در نظر بگیرید که شما را تشویق می کند تا احساس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشید.

۵. تغذیه ما

افکار و افکار شما در مورد بدن خود و احساسی که در مورد ظاهر خود دارید می تواند تحت تأثیر غذاهایی که انتخاب می کنید قرار گیرد. اگر در مقایسه با وعده غذایی که باعث می شود در لباس هایتان احساس پرانرژی و راحتی داشته باشید، خودگویی که بعد از خوردن غذا به وجود می آید را در نظر بگیرید که باعث می شود احساس نفخ و بی حالی به شما دست دهد.

برای مبارزه با این نفوذ: توجه خود را با آگاهی باز به این موضوع که غذاهایی که به طور منظم مصرف می کنید چه احساسی در شما ایجاد می کنند – در بدن و در مورد بدن خود شروع کنید. زمانی که متوجه شدید که غذاها چه احساسی در شما ایجاد می کنند، غذاهایی را انتخاب کنید که احساس خوبی در شما ایجاد می کنند. ژورنال خلق و خوی غذا ابزار بسیار خوبی برای مبارزه با این تأثیر است.

برای شروع فرآیند آماده اید؟ بپیوند به پیشرفت تصویر بدن رایگان!

کار بعدی چیه…

  1. هر سوالی دارید؟ در زیر برای من کامنت بگذارید

  2. به کتابخانه رایگان ما دسترسی پیدا کنید انباشته از دستور العمل های سالم و خوشمزه، برنامه های غذایی، چالش ها، آموزش های درخواستی، راهنماهای الکترونیکی و کتاب های کاری متحول کننده زندگی! کلیک اینجا برای دسترسی!

  3. بیا به من بپیوندی گروه فیس بوک قبیله پرورش یافته و به مطالب و آموزش های اختصاصی دسترسی پیدا کنید. بیایید در تماس باشیم!

  4. به حمایت بیشتری نیاز دارید؟ کتاب امروز تماس رایگان شما با استراتژی سالم و شاد!