چه کسانی باید امگا۳ بخورند؟


شفقنا زندگی- روغن ماهی یک اسید چرب امگا ۳ است که نشان می‌دهد می‌تواند باعث بهبود، بهبود سلامت قلب، محافظت از عملکرد مغز و رشد و توسعه مناسب کمک شود.

به گزارش شفقنا از هلث لاین اسیدهای چرب امگا ۳ فواید زیادی برای سلامتی دارند. بهترین راه برای تامین میزان نیاز بدن به مصرف ماهی کمتر در هفته است، اما اگر مقدار زیادی از ماهیهای چرب را مصرف کنید، باید مصرف مکمل را در نظر بگیرید.

مهم است که مطمئن شوید مکمل حاوی مقدار کافی ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است. اینها مفیدترین انواع درمان های امگا ۳ هستند و در ماهی های چرب و جلبک ها پیدا می شوند.

همچنین می توانید امگا ۳ را از دانه ها و مغزها مانند دانه کتان و گردو دریافت کنید. این غذاها حاوی آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند که بخش کوچکی از آن می تواند در بدن شما به EPA و DHA تبدیل شود.

چه کسانی باید قرص امگا ۳ مصرف کنند؟
اگر بیماری دارید یا سطح تری گلیسیرید بالا دارید، ممکن است به اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتر نیاز داشته باشید. از پزشک خود بپرسید که آیا باید دوزهای بیشتری از مکمل های روغن مصرف کنید تا امگا ۳ مورد نیاز خود را دریافت کنید.
انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می‌کند که افراد مبتلا به بیماری‌های کرونر قلب یا نارسایی قلبی روزانه از مکمل‌های امگا ۳ حاوی EPA و DHA استفاده کنند. تحقیقات برای تعیین دوز ایده آل مورد نیاز است، اما بیشتر مطالعات حدود ۱۰۰ میلی گرم گرم در روز استفاده کرده اند.

ایجاد یک برنامه روتین و مصرف داروی مصرفی می تواند بالقوه سلامتی آن را به شما کمک کند.

اگر استرس و اضطراب دارید امگا۳ بخورید
مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالای امگا ۳، از ۲۰۰ تا ۲۲۰۰ میلی گرم در روز، می تواند عوارض و کاهش را کاهش دهد. در موارد اختلالات خلقی و روانی، مکمل‌هایی با بالاترین EPA نسبت به مکمل‌هایی که DHA بالاتری دارند، احتمالاً تأثیر مفیدی دارند.

چه امگا۳ مضر است
FDA و سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) ادعا می کنند که مکمل های امگا ۳ حاوی EPA و DHA هستند که دوز آنها از ۵۰۰ میلی لیتر گرم در روز تجاوز نکند، بی خطر هستند. برای، ام می‌تواند باعث رقیق شدن خون یا یک مثال طبیعی از برخی افراد شود. تا ۲ هفته قبل از انجام جراحی.

قبل از عمل امگا ۳ نخورید
قبل از عمل امگا ۳ نخورید
دلیل دوم به دلیل ویتامین A است. در نهایت، مصرف بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم امگا ۳ هیچ‌گاه فواید را به همراه ندارد، تجویز می‌کند و مصرف می‌کند. با مصرف زیاد سلامتی خود را به خطر نیندازید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ام دی در ۱۰ سال گذشته، بسیاری از مردم به روغن های مکمل روغن امگا ۳ روی آورده اند که برای افراد سالم و مبتلا به بیماری های قلبی فوایدی دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ مواد مغذی هستند که در شرایط و مدیریت بیماری بیماری مهم هستند.

یافته ها نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند به رفع موارد زیر کمک کند:

فشار خون پایین
تری گلیسیرید را کاهش می دهد
کند کردن رشد پلاک در شریان ها
احتمال ریتم غیر طبیعی قلب را می دهد
احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد
کاهش احتمال ابتلا به بیماری در بیماران مبتلا به بیماری قلبی
انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که همه حداقل دو بار در هفته ماهی (به ویژه ماهی های چرب و آب سرد) بخورند. ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ساردین، قزل آلای دریاچه ای و ماهی تن به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

در حالی که غذاها بهترین گزینه برای دریافت امگا ۳ در رژیم غذایی شما هستند، ماهی های مکمل روغن برای کسانی که دوست ندارند نیز موجود است. فواید دوزهای مکمل های روغن ماهی برای سلامت قلب نامشخص است، بنابراین با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.

چه مقدار روغن ماهی امگا ۳ ایمن است؟
انجمن قلب آمریکا اعلام کرد مصرف روزانه ۳ روغن گرم به صورت مکمل بی خطر در نظر گرفته می شود. بیش از آن مصرف نکنید، مگر اینکه ابتدا آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

عوارض جانبی روغن ماهی امگا ۳ ممکن است شامل موارد زیر باشد:

طعم ماهی در دهان شما
نفستان بوی ماهی می گیرد
ناراحتی معده
مدفوع شل
حالت تهوع
مصرف روزانه بیش از ۳ گرم روغن ممکن است خطر را افزایش دهد.
اگر دوزهای بیشتری از مکمل های روغن ماهی امگا ۳ مصرف کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. پزشک می تواند شما را در رژیم غذایی خود با روغن ماهی امگا ۳ راهنمایی کند.

همچنین، در مصرف دوزهای بالاتر روغن ماهی، پزشک می تواند تمام جنبه های سلامتی شما را تحت نظر داشته باشد. برای افرادی که سطح تری گلیسیرید بسیار بالایی دارند، داروهای تجویزی امگا ۳ نیز در دسترس هستند.

زمان مصرف قرص امگا۳
به گزارش نیوز، به نقل از هلث لاین می‌توانید روغن را در هر زمان مصرف کنید، به این دلیل است که اکثر تحقیقات نشان می‌دهند که بالقوه مکمل‌های مصرفی بهتر است. ماهی روغن فوری نیست، بلکه با استفاده طولانی مدت مرتبط است.

مطالعات نشان می دهد که مصرف روغن ماهی طی چند هفته، ماه یا حتی سال ها می تواند میزان اسیدهای چرب امگا ۳ را در خون افزایش دهد.

با این حال، تنظیم زمان مصرف مکمل می تواند از برخی از عوارض جانبی مرتبط با روغن ماهی جلوگیری کند. به دلیل استفاده از روغن ماهی، روغن بلعیده شده شناور در بالای محتویات معده احتمالاً به این عارضه کمک می کند.

تقسیم روغن ماهی به دوز کوچکتر و مصرف آن در صبح و شب، یک استراتژی درمانی است که می توان از اسید رفلاکس و مصرف هاضمه کمک کند.

صرف نظر از زمانی که روغن مکمل را مصرف کنید، مصرف آن را در کنار غذا مصرف کنید تا آن را در بدن مصرف کنید. چرب امگا ۳ را افزایش داده و در نتیجه اثربخشی آنها را هم افزایش می دهد .

علاوه بر این، مصرف روغن ماهی همراه با غذا ممکن است برخی از عوارض جانبی مرتبط با مکمل را کاهش دهد.مانند رفلاکش معده. مصرف روغن روغن قبل از غذا می تواند خطر رفلاکس اسید و سوء هاضمه را کاهش دهد .

تحقیقات بیشتر لازم است، برخی از کاربران همچنین گزارش می دهند که مصرف روغن ماهی با غذا می تواند از سایر عوارض جانبی مانند اسهال، آرو زدن و حالت تهوع جلوگیری کند.

مصرف روغن ماهی با غذا می تواند اسیدهای چرب امگا ۳ را افزایش دهد و عوارض جانبی از جمله رفلاکس اسید، اسهال، آروغ زدن و حالت تهوع را کاهش دهد.

برای برخی، مصرف آن اول صبح همراه با صبحانه ساده ترین راه برای اطمینان از دریافت دوز روزانه است.در همین حال، دیگران ممکن است متوجه شوند که مصرف روغن ماهی با ناهار یا درست قبل از خواب برای آنها بهتر است. بهتر است آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید و یک روال برای بهینه سازی هر گونه سلامتی بالقوه ایجاد کنید.

از چه سنی باید شروع به مصرف امگا۳ کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تایمز آف ایندیا امگا ۳ برای هر گروه سنی از بدو تولد تا پیری مهم است. مصرف کافی امگا ۳ از بیماری های قلبی، آرتریت، پوکی استخوان و حتی سرطان محافظت می کند.
وقتی نوزادان کوچک هستند، امگا ۳ کافی را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کنند. استادیار بالینی اطفال از دانشگاه کالیفرنیا می گوید، اما پس از یک سال، باید به کودک خود با رژیم غذایی غنی از مکمل های امگا ۳ یا روغن ماهی تغذیه کنید.
قبل از دادن مکمل های روغن ماهی، کودک خود را از نظر طبیعی آزمایش کنید.

فواید امگا ۳ برای نوزادان و مادران باردار
مطالعات نشان می دهد کودکانی که با شیر خشک غنی شده با اسید چرب امگا ۳ تغذیه می شوند، مهارت های شناختی بهتر نشان می دهند. همچنین، کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری خود مکمل های امگا ۳ مصرف کرده و شیردهی را انتخاب کرده اند، در ۴ سال در مقایسه با کودکانی که مادرشان امگا ۳ مصرف نمی کند، در تست های شناختی امتیاز بیشتر می شود.

خطر آسم: کودکان زنانی که در دوران بارداری و شیردهی خود ام ۳ مصرف کرده اند کمتر به آسم مبتلا می شوند.
زایمان زودرس: طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۳، داشتن امگا ۳ از سه ماه اول بارداری، خطر زایمان زودرس را در زنان کاهش می دهد.

امگا ۳ برای نوجوانان و کودکان

ADHD: کودکان مبتلا به ADHD در مقایسه با کودکان عادی، سطح امگا ۳ کمتری دارند. مکمل های روغن ماهی به عنوان درمانی برای کودکان مبتلا به ADHD در نظر گرفته می شود.
نتیجه: یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که مصرف روغن ماهی توسط کودکان افسرده ۶ تا ۱۲ سال به بهبود علائم کمک می کند.
آسم: امگا ۳ راه های هوایی را کاهش می دهد که می تواند برای افراد مبتلا به آسم مفید باشد.
نتایج: نوجوانانی که امگا ۳ مصرف می کنند کمتر در سنین بالاتر به آلوده می شوند.

امگا ۳ برای بزرگسالان

قلب و تغذیه: افرادی که دو بار در هفته مصرف می کنند یا به طور منظم مصرف روغن مصرف می کنند تا ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی هستند.
سرطان: خیلی قوی وجود ندارد، اما شواهد از مطالعات نشان می‌دهد که به طور منظم امگا مصرف می‌کنند در خطر کمتری برای انواع خاصی از سرطان هستند. اینها شامل سرطان سینه، بزرگ، پروستات، رود تخمدان و مری است.

تاثیر میزان امگا۳ در شرایط روحی
امگا ۳ در تراکنش های شیمیایی مغز نقش دارد. مشخص شده است که سطح امگا ۳ در افراد مبتلا به افسردگی پایین است.

میزان مصرف امگا ۳ در کودکان
چیزی که گفتیم، قبل از دادن امگا مکمل ۳ به کودک خود با پزشک خود مشورت کنید. اگر پزشک تایید کرد، مکمل‌هایی را به کودکتان بدهید که مخصوص کودکان است. مکمل‌های امگا ۳ برای کودکان دارای DHA بیشتر هستند، اسیدهای چرب امگا ۳ است که کودکان بیش از همه به آن نیاز دارند. کودکان تا ۵ سال به ۱۵۰ میلی گرم DHA در روز نیاز دارند.

تداخل دارویی قرص امگا۳
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مایوکلینیک احتمالا امگا۳ با این داروها تداخل پیش بیاورد:

داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت: این نوع داروها، گیاهان و مکمل ها باعث کاهش لخته شدن خون می شوند. این احتمال وجود دارد که مصرف مکمل های روغن ماهی با آنها باعث افزایش آن شود.
داروهای فشار خون: گیاهان دارویی و مکمل ها. مصرف مکمل های روغن روغن ممکن است کمی فشار را کاهش دهد. مصرف این داروها با فشار خون ممکن است مکمل آن را بر فشار خون افزایش دهد.
داروهای ضد بارداری:برخی از داروهای ضد بارداری ممکن است با تأثیر روغن ماهی که معمولاً روی تری گلیسیرید دارد تداخل داشته باشد. ویتامین E: مصرف روغن می تواند ویتامین E را کاهش دهد.

کلی بهتر است مصرف مکمل و دارو را با دو ساعت در نظر بگیرید.

افرادی که نباید امگا ۳ مصرف کنند
۱- افرادی که دچار اختلالات خونی می‌باشند.
۲- کسانی که پوستشان به‌راحتی می‌افتد و می‌شوند.
۳- کسانی که از خون داروهای رقیق کننده مثل آسپرین و یا وارفارین استفاده می کنند. چون امگا ۳ نیز دارای خاصیت رقیق سازی خون است.
۴- افرادی که به غذاهای دریایی می خورند.
۵- مصرف دوز بالای امگا ۳ سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند که چه چیزی از آن استفاده می‌کند که ایمنی بدن را ضعیف کند.
۶- افرادی که فشارخون خیلی بالا و کنترل نشده دارند.

سایر عوارض جانبی امگا ۳
مصرف به‌اندازه امگا ۳ بسیار بیخطر است.
۱- مصرف بیش‌ازحد امگا ۳ باعث می‌شود، احساس تهوع و احساس طعم ناخوشانید در دهان می‌شود.
۲- مصرف دوز بالای امگا ۳ ویتامین‌های ADE و K را کاهش می‌دهد.
۳- بوی ماهی در ماهی، مدفوع روغنی و چرب از عوارض نادر مصرف امگا ۳ هست.
۴- در برخی افراد بررسی می‌شود.
۵- مصرف بیش از ۳ گرم امگا ۳ در روز خطر سکته هموراژیک (پاره شدن سلامت مغز) را افزایش می دهد.