چگونه رویکرد همه یا هیچ را در رژیم غذایی خود رها کنیم؟


تفکر همه یا هیچ واقعاً کمال گرایی پنهان است.

این باور است که شما یا موفق بوده اید یا شکست خورده اید، هیچ حد وسطی وجود ندارد، هیچ سازشی وجود ندارد. معمولاً منجر به افکاری مانند “من از واگن افتادم، اکنون ممکن است کل کیک را تمام کنم زیرا فردا باید دوباره از نو شروع کنم.”

فکر کردن به همه یا هیچ هرگز به شما اجازه نمی دهد در مورد کاری که انجام می دهید احساس خوبی داشته باشید زیرا هیچ کس نمی تواند همیشه کامل باشد. وقتی نوبت به رابطه شما با غذا می رسد، حتماً لحظات خوبی خواهید داشت و لحظات نه چندان خوبی، اما هر اتفاقی که یک لحظه یا یک ساعت قبل رخ داده است، توانایی شما را برای انجام کارهای مثبت در زمان حال از بین نمی برد.

به‌جای تمرکز بر کامل کردن آن، به بهترین کار خود فکر کنید – با آنچه در حال حاضر در دسترس دارید.

وقتی صحبت از غذا به میان می‌آید، وقتی با ذهنیت رژیمی زندگی می‌کنیم، می‌توانیم در نهایت خودمان را خراب کنیم. این زمانی است که ما رویکرد همه یا هیچ داریم و معتقدیم که تنها راه کاهش وزن محدود کردن غذا و دوری از غذاهای «بد» است. و وقتی غذاهای خاصی را “بد” می بینیم، به آنها قدرت می دهیم.

بنابراین، وقتی خود را از همه غذاهای «بد» محروم می‌کنیم، شروع به هوس کردن آن‌ها می‌کنیم و در نهایت تسلیم آن هوس می‌شویم و در نهایت احساس شکست می‌کنیم. این حس شکست است که به شما این حس را می دهد که اگر یک تکه کیک خورده باشید، ممکن است کل آن را هم بخورید!

آیا ممکن است اگر بدن شما هوس غذایی دارد که از نظر تغذیه ای خالی است، چیزی که واقعاً میل می کنید احساسی باشد که غذا به شما می دهد یا حواس پرتی از احساس موجود است؟

در اینجا ۳ روش وجود دارد که می توانید ذهنیت همه یا هیچ را به چالش بکشید:

  1. به خود اجازه دهید از غذا لذت ببرید. اجازه دادن به خود برای لذت بردن از غذا، FOMO را از نخوردن غذاهایی که دوست دارید حذف می کند. هنگامی که به خود می گوییم “نمی توانیم” غذاهای خاصی بخوریم، ذهن ما به آنها توجه می کند. سعی کنید “من می‌توانم ____ بخورم، اما در عوض این را انتخاب می‌کنم” را تمرین کنید.

  2. زبان مهم است با حذف غذاهای “خوب” یا “بد” یا وعده های غذایی “تقلب”، زبان خود را در مورد غذا دوباره چارچوب بندی کنید. اگر غذا نه خوب است نه بد به چه چیزی تقلب می کنید؟ شما یک فرد بالغ هستید و هر روز تمام روز انتخاب می کنید. شما باید زبان و غذایی که مصرف می کنید را انتخاب کنید

  3. کمال طلب درونی خود را به چالش بکشید. چه کسی گفت به هر حال باید کامل باشی. انسان بودن یعنی ناقص بودن. آیا کتک زدن خود به خاطر کمتر از حد عالی بودن کمکی می کند؟ من حدس می‌زنم که نه… با در نظر گرفتن این موضوع، من شما را تشویق می‌کنم که خودگویی منفی را به چالش بکشید و تغییراتی را که در حال حاضر می‌خواهید ایجاد کنید، دوباره ارزیابی کنید. آیا این امکان وجود دارد که شما خیلی زود سعی کنید خیلی زود تغییر کنید. گاهی (بیشتر اوقات)، متعهد شدن به تغییرات کوچک معنی دار می تواند منجر به پاداش های بزرگتر شود. پس کجا می توانید یک قدم به عقب بردارید و در حال حاضر به یک چیز کوچک متعهد شوید؟ شاید صرفاً مصرف یک لیوان آب اضافی در روز یا اضافه کردن یک وعده سبزیجات به ناهار یا قدم زدن در اطراف بلوک در تعطیلات ناهار باشد. کلید ساده و واقع بینانه است!

کار بعدی چیه…

  1. هر سوالی دارید؟ در زیر برای من کامنت بگذارید

  2. به کتابخانه رایگان ما دسترسی پیدا کنید انباشته از دستور العمل های سالم و خوشمزه، برنامه های غذایی، چالش ها، آموزش های درخواستی، راهنماهای الکترونیکی و کتاب های کاری متحول کننده زندگی! کلیک اینجا برای دسترسی!

  3. بیا به من بپیوندی گروه فیس بوک قبیله پرورش یافته و به مطالب و آموزش های اختصاصی دسترسی پیدا کنید. بیایید در تماس باشیم!

  4. به حمایت بیشتری نیاز دارید؟ کتاب امروز تماس رایگان شما با استراتژی سالم و شاد!