کربوهیدرات ها دوست یا دشمن


بحث در مورد گنجاندن و الزامات کربوهیدرات ها در رژیم غذایی روزانه ما و جایی که باید در آن قرار گیرند ادامه دارد. 🥖🥐🍚

برخی ادعا می کنند که ما در رژیم غذایی خود به آن نیاز نداریم، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد می کنند که هرگز نباید آن را حذف کرد. در نتیجه، اکنون پروتکل های رژیم غذایی مختلفی داریم که به نحوه مدیریت کربوهیدرات ها در بدن بستگی دارد. 💪

مقاله من در مورد کربوهیدرات ها را بخوانید تا اهمیت این ریزمغذی در رژیم غذایی انسان، نحوه متابولیسم آن، نحوه اندازه گیری کیفیت، ارزیابی میزان مصرف روزانه، مقایسه گونه ها و رد برخی از افسانه های مربوط به آن را بخوانید…

متخصص تغذیه ۴ متر

کربوهیدرات ها یک درشت مغذی مهم هستند که همراه با چربی ها و پروتئین ها در غذا یافت می شوند، اما اشتباه ترین مواد مغذی هستند. مردم اغلب می گویند کربوهیدرات ها چاق کننده هستند و با بیماری های مختلف مرتبط هستند، اما این یک داستان واقعی نیست. اجازه دهید نقش آنها را بررسی کنیم و از این افسانه پیرامون این موضوع بحث برانگیز غافل شویم.

انواع کربوهیدرات ها:

کربوهیدرات های ساده; کربوهیدرات های ساده از مولکولی به نام گلوکز ساخته شده اند. به سرعت در بدن تجزیه می شود و سطح قند خون را بالا می برد. به عنوان مثال می توان به عسل، شربت افرا، میوه ها و سبزیجات اشاره کرد. افزایش قند در کیک ها، دسرها و آب میوه ها نیز کربوهیدرات های ساده هستند.

کربوهیدرات های پیچیده; کربوهیدرات های پیچیده نشاسته و فیبر هستند. اینها از یک زنجیره طولانی از مولکول های گلوکز تشکیل شده اند. به عنوان مثال می توان به سیب زمینی و ذرت اشاره کرد. کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و شیرینی ها نیز بسیار زیاد هستند. فیبر یک کربوهیدرات غیر قابل هضم است که از گیاهان به دست می آید.

چرا به کربوهیدرات نیاز داریم:

  • منبع اولیه انرژی؛ وظیفه اصلی کربوهیدرات ها تامین انرژی است. کربوهیدرات …

مشاهده پست اصلی ۴۷۷ کلمه دیگر