اعلام قیمت ماهی شب عید / قیمت قزل آلا در آستانه کیلویی ۲۰۰ هزار تومان


قیمت ماهی | قیمت امروز ماهی | قیمت جدید ماهی | بازار ماهی

اعلام قیمت ماهی شب عید / قیمت قزل آلا در آستانه کیلویی ۲۰۰ هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه و دریا تا بازار ۳۵ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی‌های جنوب به ۴۰۰ درصد می‌رسد.

ماهی یک منبع غذایی مهم و پرطرفدار در غذاهای جهانی است و دارای خصوصیات غذایی متنوعی است که شامل پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D و گروه B و مواد معدنی مانند سلنیوم، یود، آهن و روی است. قیمت ماهی به عوامل مختلفی وابسته است. عوامل مثبت مانند کاهش تولید، افزایش تقاضا و کاهش موجودی ماهی در بازار می‌تواند باعث افزایش قیمت شود.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان با بیان اینکه مشکلی از لحاظ تولید در ارتباط با ماهی شب عید نداریم، گفت: قیمت ماهی در مراکز رسمی متعادل است و در مراکز غیررسمی ناشی از دلال بازی و سودجویی است.

به گفته او، بنابر سیاست و برنامه وزیر جهاد، امسال کمترین تنش را در بازار مرغ و ماهی داشتیم و تنها در بحث بازار گوشت قرمز به سبب عدم پایداری تولید و آسیب های سنوات قبل دچار مشکل هستیم.

قاسمی قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا به عنوان ماهی پرمصرف را ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزارتومان عرضه می شود، افزود: در مراکز رسمی همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاه های مجاز کمترین التهاب قیمت را داشتیم و در بازار خرده فروشی بدلیل سیستم دلال بازی قیمت ها بالاست.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: اختلاف منطقی قیمت از مزرعه تا بازار ۳۰ تا ۳۵ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی صید از دریا تا بازار به ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد می رسد.