اهمیت ویژه رتبه بندی معلمان برای این مسئول


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اگر معلم ما کنشگری و عاملیت در عرصه‌های فرهنگی، علمی، هنری و … داشته باشد، ابزاری برای توسعه قابلیت‌های حرفه‌ای است و مسیر رشد معلمان در رتبه‌بندی فرهنگیان برای ما مهم است.

 حمید طریفی‌حسینی صبح امروز ۲۶ تیرماه در آیین افتتاح ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جوار مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به صورت ویدیوکنفرانس اظهار کرد: به یمن و برکت جمهوری اسلامی در یک دوره تاریخی از نظام تربیت و تربیت قرار داریم.

وی بیان داشت: دولت توجه خاصی به آموزش و پرورش دارد و وزارت آموزش و پرورش هم  به آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه‌ای دارد و برای اینکه کشور توسعه یافته‌ای داشته باشیم به این نیاز داریم که آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: معلم اساس کار است و با خلاقیت خود می‌تواند کاستی‌ها و مشکلات را برطرف کند و باید بالندگی معلم را به هر طریقی فراهم کنیم.

طریفی‌حسینی همچنین توانمندسازی حرفه‌ای معلمان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مسیر را برای حضور موثرتر معلمان فراهم کنیم تا جامعه‌ای پویا و سازنده داشته باشیم.

وی ابراز داشت: مدرسه به‌عنوان کانون تربیتی محله است و رشد قابلیت‌های معلم را دنبال می‌کنیم و اگر معلم ما کنشگری و عاملیت در عرصه‌های فرهنگی، علمی، هنری و … داشته باشد بنابراین ابزاری برای توسعه قابلیت‌های حرفه‌ای است و مسیر رشد معلمان در رتبه‌بندی فرهنگیان برای ما مهم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمی که دارای توانمندی‌های ورزشی و قرآنی باشد، نقش الگو را به خوبی ایفا می‌کند و می‌تواند، آموزش‌های بهتری را ارائه دهد.

گفتنی است صبح امروز ۲۶ تیرماه ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور از محل گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.