این مغازه داران مراقب باشند نقره داغ نشوند!


بازار | قیمت کالا | قیمت کالاهای اساسی

این مغازه داران مراقب باشند نقره داغ نشوند!

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان این که گاه صد متر به صد متر نرخ اقلام و محصولات در مغازه‌های مختلف تفاوت دارد، تأکید کرد که نظارت روزانه و نیز شب عید بر کلیه فروشندگان سطح شهر صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان این که گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و در اتحادیه میوه و سبزی شاهد گرانی هستیم، گفت: برخی مغازه‌داران باید تذکری مبنی بر گران‌فروشی دریافت کنند و ما این مسئله را انکار نمی‌کنیم؛ اما درصد آن‌ها اندک بوده و نظارت نیز بر آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: وقتی گران‌فروشی صورت می‌گیرد تذکرات لازم داده شده و در صورت ادامه، منجر به پلمب مغازه می‌شود.

کارگر گفت: بازرسان ما هر روز در سطح شهر فعال هستند و در مناسبت‌هایی نظیر شب عید از بازرسان افتخاری استفاده می‌کنیم و تعزیرات و اتاق صمت نیز نظارت بر رصد قیمت‌گذاری بر سطح شهر دارند.

وی خاطرنشان کرد: تذکر تا سومین بار منجر به پلمب از سوی اتحادیه می‌شود و بازگشایی مجدد نیز در اختیار اتحادیه است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان این که برخی پرونده‌ها به اماکن ارجاع شده و مغازه موردنظر پلمب می‌شود، گفت: اختلاف قیمت در سطح و نقاط مختلف شهر وجود دارد؛ ولی تفاوت قیمت‌ها از مبدأ صورت می‌گیرد و در میدان مرکزی و بنا بر عرضه و تقاضا نرخ‌ها تفاوت دارد؛ ولی نظارت ما بر اساس فاکتور است و بازرسان ما از این منظر بر نرخ مغازه‌های مختلف نظارت دارند.