بازیگران فیلم اوپنهایمر کپی برابر اصل شخصیت های واقعی + تصاویر


بازیگران فیلم اوپنهایمر کپی برابر اصل شخصیت های واقعی + تصاویر

فیلم “اوپنهایمر” در سال ۲۰۲۳ به کارگردانی کریستوفر نولان در ژانر بیوگرافی و درام تولید شد.

این فیلم یک محصول مشترک انگلیس و امریکا بوده و با بازیگرانی همچون فلورنس پیو، کیلین مورفی، دیوید کرامهولتز، امیلی بلانت، گری الدمن، رابرت داونی جونیور، جک کوید، مت دیمون، جیمز رمار و کنت برانا ساخته شده است.

اپن2

اپن3

اپن4

اپن5

اپن6

اپن7

اپن8

اوپنهایمر کیست؟

رابرت اوپنهایمر (Robert Oppenheimer)، یکی از فیزیکدانان برجسته قرن بیستم بود که در زمینه تحقیقات هسته‌ای و بمب‌سازی اتمی فعالیت داشت. وی در سال ۱۹۰۴ در نیویورک به دنیا آمد و پدر و مادرش هر دو یهودی بودند. اوپنهایمر در دوران دانشجویی به عنوان یکی از با استعدادترین دانشجویان دانشگاه هاروارد شناخته شد و پس از اتمام تحصیلات، به عنوان استاد دانشگاه کالیفرنیا در برکلی فعالیت کرد.

در اواخر دهه ۱۹۳۰، اوپنهایمر به همراه یک گروه از فیزیکدانان و پژوهشگران در لاس آلاموس کالیفرنیا، به تحقیقاتی در زمینه هسته‌ای و بمب‌سازی اتمی پرداختند. اوپنهایمر به عنوان رهبر این گروه، در تحقیقاتی که در نهایت منجر به تولید بمب اتمی شد، نقش مهمی داشت. اوپنهایمر پس از اتمام جنگ جهانی دوم، به عنوان یکی از معترضان شدید توسعه سلاح‌های هسته‌ای شناخته شد و در آزمایشات هسته‌ای پس از جنگ، نقشی نداشت.

اوپنهایمر در سال ۱۹۶۷ درگذشت و تلاش‌های وی در زمینه توسعه تحقیقات هسته‌ای و بمب‌سازی اتمی، همچنان موضوع بحث و مناظره بین دانشمندان و سیاستمداران است.