جزییات دقیق برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان


تا پیش از این در سازمان ها و محل کار افراد فیش حقوقی را در بسیاری از مشاغل باید حضوری دریافت می کردید اما این روزها با آنلاین شدن همه چیز با کلیک کردن و وارد کردن چند اطلاعات هویتی می توانید آنلاین فیش حقوقی خود را دریافت کنید.این امکان برای فرهنگیان نیز وجود دارد.

فیش حقوقی چیزی است که با آن کارمندان و کارگزان میتوانند میزان ساعت کاری خود و… مشاهده کنند که دیگر میتوان با گوشی هم فیش حقوقی خود را دریافت کنیم برای چگونگی دریافت فیش حقوقی خود اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش برای کلیه معلمان و فرهنگیان شاغل نیز خدماتی در نظر گرفته تا این افراد بتوانند بدون دغدغه ای نسبت به رفع مشکلات و مسائل پیش آمده اقدام نمایند. یکی از امکاناتی که توسط این سازمان ارائه شده می توان به سامانه  فرهنگیان fish.medu.ir اشاره کرد. این سامانه شرایطی را فراهم می کند تا معلمان بتوانند اطلاعات کاری خود را با کد پرسنلی و یا شماره ملی دریافت نمایند.

به عبارتی با پیشرفت تکنولوژی و آنلاین شدن بسیاری از روند های کاری سامانه دریافت آن راه اندازی شده تا معلمان بتوانند بدون مراجعه حضوری از طریق وارد نمودن کد ملی و پرسنلی خود فیش حقوقی جدید خود را ماهانه دریافت و مشاهده کنند.

نحوه دریافت  با کد پرسنلی

در سنوات پیشین، فرهنگیان می بایست از طریق سایت fish.medu.ir اقدام به دریافتمی کرده اند که جهت ورود به این سامانه، علاوه بر کد ملی و رمز عبور، کد پرسنلی نیز مورد نیاز بوده است. اما با افتتاح سامانه جدید my.medu.ir، سایت قدیم دیگر کارایی نداشته و دریافت آن تنها از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش امکان پذیر است.

بنابراین دریافت اطلاعات کاری با کد پرسنلی امکان پذیر نیست و تنها اطلاعات لازم جهت وزود به حساب کاربری شامل کد ملی و رمز عبور می باشد. البته توجه داشته باشید که رمز عبور برخی کاربران ممکن است همان کد پرسنلی ایشان باشد.

معرفی سامانه  my.medu.ir

برای معرفی سامانه  my.medu.ir می توان بیان کرد که این فیش دارای اطلاعات بسیار مهمی در زمینه میزان درآمد فرهنگیان، میزان مبلغ های کسر شده از حقوق فرهنگیان و میزان حقوق اضافه شده به حقوق فرهنگیان است. به همین خاطر فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش در بازه های زمانی مختلف قصد دریافت فیش حقوقی خود را دارند. در گذشته فیش حقوقی از طریق سامانه های پراکنده و مختلفی انجام می شد و یا فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی خود می بایست به اداره های آموزش و پرورش استان خودشان مراجعه می کردند.

تا سال گذشته معلمان و فرهنگیان می توانستند با ورود به سامانه fish.medu.ir اقدام به دریافت فیش حقوقی خود نمانید، اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه ای و راه اندازی سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و یا مای مدیو که سایتی جامع برای بسیاری از متقاضیان استفاده از خدمات آموزش و پرورش مانند دانش آموزان، والدین و معلمان است، آموزش و پرورش امکان دریافت فیش حقوقی با کد پرسنلی و کد ملی را نیز از طریق این سامانه میسر نموده است. متقاضیان می توانند با ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان، به راحتی و با وارد کردن شماره کدملی و کد پرسنلی خود، اقدام به دریافت فیش حقوقی نمایند.

لازم به ذکر است که سامانه دریافت آن به نشانی اینترنتی my.medu.ir یک سامانه جامع می باشد، به طوری که تمامی فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش در سطح کشور و در هر مقطع تحصیلی می توانند با ورود به این سامانه، فیش حقوقی خود را دریافت نمایند. داوطلبان توجه داشته باند که برای ورود به سامانه  داشتن کد پرسنلی و کد ملی فرهنگیان ضروری می باشد.

پس از وارد کردن کد ملی و شماره پرسنلی معلمان در این سامانه، امکان دریافت آن به صورت غیر حضوری در این سایت مذکور امکان پذیر خواهد شد. همچنین، فیش حقوقی فرهنگیان در تمامی سال های تحصیلی در این سامانه قرار داده شده است که فرهنگیان می توانند با انتخاب سال مورد نظر خود، فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

زمان دریافت آن

آیا فرهنگیان صرفا در زمان خاصی می توانند اقدام به دریافت آن نمایند؟ در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که سامانه دریافت آن همواره در دسترس فرهنگیان است و هر زمان که لازم باشد امکان ملاحظه آن وجود دارد. بنابراین نمی توان بازه خاصی را به عنوان زمان دریافت آن در نظر گرفت. لازم به ذکر است که شما می توانید پس از ورود به سامانه، با تنظیم ماه و سال اطلاعات کاری خود را در بازه زمانی مدنظر دریافت نمایید.

دریافت اطلاعات کاری خود بدون گذرواژه

همان طور که گفته شد، قبلا یکی دیگر از اطلاعات مورد نیاز برای دریافت آن، رمز عبور بود که در واقع، رمز عبور سامانه my.medu.ir همان کد پرسنلی فرهنگیان محسوب می شد که باید در مرحله دوم از ورود به این سامانه وارد می شد.

تا سال گذشته امکان ورود به سایت  fish.medu.ir بدون گذرواژه سامانه همگام وجود نداشت اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه ای برای ورود به سایت دریافت آن my.medu.ir لازم است تا متقاضیان با ورود اطلاعات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نسبت به دریافت آن به صورت غیر حضوری و آنلاین اقدام کنند.

به این ترتیب و با توجه به آنچه گفته شد وزارت آموزش و پرورش همگام با سایر بخش های دولت تلاش میکند تا از حضور فرهنگیان برای دریافت خدمات گوناگون و اولیه به ادارات این وزارت خانه جلوگیری کرده و با ارائه خدمات غیرحضوری در راستای آسان سازی امور اداری ایشان و کاهش بروکراسی اداری و هزینه های سربار دولتی اقدام نماید.

سوالات متداول

برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان چه اطلاعاتی لازم است ؟

جهت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان دیگر به کد ملی و کد پرسنلی نیازی نبوده و افراد می توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به صفحه کاربری خود وارد شوند. سایر توضیحات لازم در این مقاله گفته شده است.

 فیش حقوقی فرهنگیان از طریق چه سایتی قابل دریافت می باشد ؟

فرهنگیان می توانند فیش حقوقی خود را از طریق سایت my.medu.ir دریافت کنند که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده است.

 آیا امکان دریافت فیش حقوقس فرهنگیان با کد پرسنلی وجود دارد ؟

همان طور که در متن این مقاله توضیح داده شده است، با تغییرات جدید در سایت دیگر به کد پرسنلی به عنوان یکی از اطلاعات لازم برای دریافت فیش حقوقی نیازی نمی باشد.