در چه مکان‌ هایی می‌توان از چراغ خطی استفاده کرد؟


چراغ-خطی

 ابتدا انواع چراغ خطی را بشناسید

 همانطور که در بالا ذکر شد چراغ‌های خطی دارای سه نوع توکار، روکار و آویز هستند و هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند. بهتر است قبل از خرید و نصب این چراغ‌ها انواع آن را به خوبی بشناسید.

چراغ خطی روکار

این نوع چراغ‌ها مستقیما بر روی سقف یا دیوار نصب می‌شوند و بیشتر در فضایی با سبک کلاسیک کاربردی هستند و برخلاف اینکه قدیمی هستند، هنوز از محبوبیت زیادی برخوردارند. شاید علت این محبوبیت به روز رسانی مداوم آنها از نظر سبک و عملکرد باشد. این نوع چراغ روکلر برای سقف‌های باز و مکان‌هایی که فضای بسیار کمی بین سازه و سقف وجود دارد، مناسب هستند.

چراغ خطی توکار

چراغ‌های خطی توکار برای مکان‌هایی با طراحی‌های ساده و مینیمالیست مانند دفاتر مناسب‌اند و نصب آنها در این فضا می‌تواند زیبایی آن را بیشتر کند. در این روش، کانال‌های نور به صورت توکار در سقف، دیوار و یا کف نصب می‌شوند. چراغ خطی از ملزومات محبوب برای نورپردازی مدرن در شرکت‌ها و اداره‌ها محسوب می‌شود، به خصوص در فضایی که سقف‌های کوتاه‌تری دارند و یا طراحی تمیزتر و مینیمال می‌خواهند. از آنجایی که این چراغ‌ها به صورت توکار نصب می‌شوند، خطوط مرتب و ممتد ایجاد می‌کنند که در تامین روشنایی محیط موثرتر خواهند بود. دفاتری که از نظر ظاهری شلوغ هستند هم محیط خوبی برای استفاده از چراغ‌های خطی به شمار می‌آیند. همچنین می‌توان از این نوع چراغ برای بخش‌هایی مانند میز آشپزخانه، میز مطالعه و مکان‌های کاربردی نیز استفاده نمود.

چراغ خطی آویز

چراغ‌های خطی آویز یکی دیگر از انواع این نوع چراغ هستند که در هوا معلق بوده و از سقف آویزان می‌شوند. از این نوع چراغ‌ها بیشتر برای روشنایی اتاق استفاده می‌شود. در مکان‌هایی مانند دفتر و شرکت می‌توان برای ایجاد حس بُعد و عمق از چراغ خطی آویز استفاده نمود. این چراغ‌ها سفارشی هستند و قابلیت این را دارند که طبق الگوهای خاصی چیده شوند.

چراغ-خطی2

محل نصب چراغ خطی

چراغ‌های خطی را می‌توان در مکان‌های مختلفی نصب نمود و این نوع چراغ‌ها ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک را خلق می‌کنند. حال که با سه نوع مختلف این محصول آشنا شدید، می‌توانیم مکان‌هایی که قابلیت نصب چراغ خطی دارند را بررسی کنیم.

  • دفتر و محل کار: با نصب چراغ خطی در محل کار، روشنایی مورد نیاز این مکان تامین خواهد شد و می‌توان روشنایی کافی را در گوشه‌های اتاق فراهم کرد. چراغ‌های خطی آویز هم در دفاتر مشترک و هم دفاتر خصوصی و اتاق کار در خانه می‌توانند فضایی روشن و دلپذیر ایجاد کنند.
  • راهروها: زمانی که از چراغ خطی در راهرو استفاده می‌شود، تغییرات هوشمندانه نور و سایه و تضاد بین نور و تاریکی اتفاق می‌افتد و راهرو پر از جذابیت و سرزندگی می‌شود، در نتیجه جلوه بصری فوق العاده زیبایی به وجود می‌آید. با استفاده از چراغ‌های خطی می‌توان فضای کم راهرو بزرگ‌تر و یا بلندتر جلوه داد.
  • منازل: چراغ‌های خطی تنها برای نصب در دفاتر ساخته نشده‌اند، بلکه می‌توان از آنها برای نورپردازی منزل نیز استفاده کرد. همانطور که گفته شد این چراغ‌ها روشنایی زیادی دارند و این روشنایی در محیط به طور یکسان پخش می‌شود. نصب آسان، مصرف کم انرژی و زیبایی که در این نوع چراغ‌ها نهفته است می‌تواند روشنایی بی‌نظیری به خانه بیاورد.
  • راه پله‌ها: زمانی که از چراغ‌های خطی در راه پله و زیر پله استفاده می‌شود، نور فضا به خوبی تامین شده و راه پله‌ها از حالت کم نور و سایه به پله‌های پر نور و روشن تبدیل می‌شوند. 

مزایای استفاده از چراغ های خطی در فضا

 همانطور که گفته شد، چراغ‌های خطی در انواع  چراغ‌های روکار، توکار و آویز عرضه می‌شوند. این باعث می‌شود که آنها برای انواع سقف در فضاهای تجاری بسیار مناسب باشند. علاوه بر این، بسیاری از چراغ‌های خطی نیز از اشکال متصل (T یا L) در گوشه‌ها تشکیل شده‌اند که به طراح داخلی اجازه می‌دهد تا چندین چراغ را با هم ترکیب کند و طرح‌های پیشرفته‌ای را در محیط‌های داخلی ایجاد نماید. به عنوان مثال، می‌توانید در مورد استفاده از روشنایی خطی آویز در فضاهای کاری مدرن یا مناطق تجاری با سقف بلند بیشتر فکر کنید.

 چراغ‌های خطی به دلیل انعطاف ‌پذیری بالای آنها در طراحی روشنایی، عملکرد درجه یک و جذابیت بسیار بالا، در طی یک دوره زمانی به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. این نوع چراغ‌ها امروز در دفاتر و مراکز تجاری اولین انتخاب طراحان دکوراسیون هستند.